فاکس بلاگ

Yoast SEO یا All in one SEO Pack

 Yoast SEO یا All in one SEO Pack

کدامیک افزونه سئوی وردپرس بهتری هستند Yoast SEO یا All in one SEO Pack ؟ 

سوالی که اکثر وب مستران به دنبال آن هستند.در این مطلب توضیحات کاملی درباره افزونه های سئو که تاثیر به سزایی در سئو وردپرس شما را دارا هستند شرح خواهم داد .
آیا شما به دنبال بهترین پلاگین سئو برای وب سایت خود که با استفاده از ورد پرس آن را ایجاد نموده اید می گردید؟

اگر این طور است شما باید دامنه جستجو های خود را به مشهورترین و محبوب ترین پلاگین های سئوی ورد پرس محدود نمایید: Yoast SEO و All in one SEO Pack. این دو پلاگین از جمله محبوبترین و مشهورترین پلاگین های وردپرس هستند و ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه آنها با یکدیگر بپردازیم تا شما بتوانید به سادگی متوجه شوید که کدامیک از آنها برای شما مناسب تر می باشند.
مقدمه و اطلاعات درباره افزونه
هر دو پلاگین Yoast SEO و All in one SEO Pack با توجه به آمارهای کسب شده بر اساس نظر سنجی های انجام شده از کاربران، از جمله بهترین و محبوب ترین پلاگین ها هستند و بیشترین دفعات دانلود و نصب را در میان پلاگین های سئوی ورد پرس به خود اختصاص داده اند.
All in on SEO Pack در سال ۲۰۰۷ توسط مایک توربرت و استیو مورتیبوی تولید شده است و در طی این سال ها توانسته است سود و درآمد بسیاری برای سازندگان خود به همراه داشته باشد زیرا همان طور که گفته شد این پلاگین یکی از محبوب ترین و پر دانلود ترین پلاگین های وردپرس سئو می باشد.
Yoast SEO که در ابتدا نام آن WordPress SEO بود توسط کمپانی Yoast در سال ۲۰۱۰ تولید شد. این پلاگین مرتبا مورد بروز رسانی قرار گرفت تا به چیزی که امروز است مبدل گردید و به یک رقیب سر سخت برای All in one SEO Pack تبدیل شد.
هر دوی این پلاگین ها، بسیار قدرتمند و کارامد هستند و می توانند تمامی نیاز های کاربران را پاسخ دهند. هر دوی این پلاگین ها دارای ویژگی هایی هستند که می توانند ماکزیمم مزایای ممکن را برای کاربران ایجاد نمایند.
همان طور که در ابتدای این مقاله گفته شد ما در این مقاله قصد داریم تا این دو پلاگین را با هم مقایسه نماییم تا متوجه شویم که کدامیک از آنها بهترین پلاگین سئوی وردپرس موجود می باشند.
سهولت استفاده از پلاگین ها
یادگیری و پیاده سازی نکات سئو در یک وب سایت نیاز به آموزش و تمرین بسیاری دارد، یک پلاگین سئو وردپرس باید بتواند این پروسه را برای کاربران ساده تر نماید تا کاربران بتوانند به سادگی ترفندهای سئوی مورد نیاز خود را بر روی وب سایت مورد نظرشان پیاده سازی نمایند بدون آنکه ملزم به صرف زمان زیادی برای یادگیری نکات سئوی مربوط به آن داشته باشند.
خب بیایید بررسی کنیم که این دو پلاگین در پیاده سازی نکات سئو درون وب سایت چه عملکردی دارند و کدامیک می توانند کار را برای کاربران ساده تر نمایند.
Yoast SEO
اولین کاری که شما باید برای استفاده از Yoast SEO انجام دهید آن است که این پلاگین را نصب و فعال سازی نمایید. فایل های آموزشی متعددی برای نصب و راه اندازی این پلاگین در اینترنت موجود می باشد لذا ما از ذکر مکرر این مطالب خود داری می نماییم. پلاگین Yoast SEO دارای قابلیت ها و آپشن های متعددی می باشد که به مجرد آنکه شما آن را نصب و فعال سازی کنید این پلاگین شما را دعوت به یک تور در آپشن ها و گزینه های مختلف خود می نماید و شما را تا حدودی با آنها آشنا می کند.

 

تنها کافیست که پس از مشاهده تصویر بالا در صفحه، بر روی گزینه “Start Tour” کلیک نمایید.

بخش تنظیمات پلاگین Yoast SEO بسیار منظم و به قاعده می باشد و در آن صفحات مختلفی وجود دارد که هر صفحه دارای چند زبانه مجزا می باشد که در هریک تنظیمات مربوط به یک موضوع مشخص موجود است. این منظم بودن و به قاعده بودن بخش تنظیمات Yoast SEO موجب می شود که کاربران در هنگام استفاده از آن دچار سردرگمی نشوند. از این رو کاربران می توانند به سادگی محل تنظیمات مورد نظر خود را در این پلاگین بیابند.

 

علاوه بر این یک نوار بنفش رنگ در بالای هر یک از صفحات تنظیمات وجود دارد که کاربران می توانند در هر یک از صفحات زمانی که برای انجام تنظیمات مورد نظر خود نیاز به کمک و راهنمایی داشتند بر روی آن نوار کلیک نمایند تا یک ویدیوی مربوط به تنظیمات موجود در آن صفحه برایشان نمایش داده شود.
منظم و به قاعده بودن صفحه تنظیمات و وجود تور هایی برای کمک به کاربران درون صفحات Yoast SEO این ابزار را از لحاظ راحتی در استفاده و یادگیری به یک گزینه خوب برای کاربران مبدل نموده است.

All in one SEO Pack
برای نصب و راه اندازی پلاگین All in one SEO Pack نیز مانند Yoast SEO فایل های آموزشی متعددی در اینترنت موجود می باشد. از این رو ما از آموزش دادن این مطلب به شما در این مقاله صرف نظر نموده ایم.
پس از نصب و فعال سازی این پلاگین شما در زیر داشبورد گزینه Menu را مشاهده خواهید نمود. کلیک کردن بر روی گزینه منو شما به بخش تنظیمات این پلاگین خواهد برد.
در پلاگین All in one SEO Pack تمامی تنظیمات در یک صفحه منفرد قرار دارد. این مساله موجب می شود که صفحه تنظیمات این پلاگین اندکی شلوغ و سردرگم کننده به نظر برسد. البته نا گفته نماند که برخی کاربران این شکل از تنظیمات موجود در All in on SEO Pack را به تنظیمات چند صفحه ای Yoast SEO ترجیح می دهند و معتقدند که استفاده از آن ساده تر است زیرا برای یافتن تنظیمات مختلف نیازی به جستجو در صفحات متعدد ندارند.
صفحه تنظیمات در All in on SEO Pack به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود و هر بخش تنظیمات مربوط به یک موضوع خاص را در بر می گیرد. برای مثال بخش های مختلفی با عناوین “Home Page Setting”، “Title Setting”، “Display Setting” و … وجود دارد.
در کنار هر یک از آپشن های موجود در صفحه تنظیمات All in on SEO Pack یک گزینه “Help” وجود دارد. کلیک کردن بر روی آن موجب می شود که صفحه ای برای شما باز شود که در آن توضیحات مختصری درباره آن آپشن وجود دارد، در بعضی مواقع در این صفحه توضیحات لینک هایی به صفحات حاوی توضیحات جامع تر درباره آن آپشن برای کاربران نمایش داده می شود. این گزینه برای افراد تازه کار گزینه بسیار خوبی است زیرا می توانند توضیحات مربوط به هریک از بخش ها را به ترتیب مطالعه نمایند.

نتیجه گیری بخش اول
هر دو پلاگین Yoast SEO و All In On SEO دارای آپشن های متعددی می باشند و این امر با وجود آنکه امکانات فراوانی را برای کاربران فراهم می نماید، در نظر اول موجب سر در گم شدن آنها می گردد. هر دوی این پلاگین ها تلاش خود را برای ساده سازی ایجاد تنظیمات سئوی مورد نظرشان در وب سایت انجام داده اند و هر دوی آنها شیوه های خوبی را برای نیل به این هدف به کار گرفته اند اما از نظر ما Yoast SEO توانسته است عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد. پس برنده Yoast SEO می باشد.

انجام فعالیت های سئوی روزانه
سئو یک پروسه جاری است و اینگونه نیست که در یک زمان خاص انجام شود و اثرات آن تا ابد باقی بماند. بلکه هر پست جدیدی که شما در وب سایت خود ایجاد می کنید باید سئو آن را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهید. از این رو شما هر بار که مطلب جدیدی به وب سایت خود اضافه می نمایید نیاز به پلاگین های سئوی خود دارید تا آن مطلب را نیز مانند مطالب قبلی وب سایت خود برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی نمایید.
خب حال بیایید عملکرد پلاگین های All in on SEO و Yoast SEO در انجام پروسه های سئوی روزانه ی سایت مورد بررسی قرار دهیم.

Yoast SEO
Yoast SEO دارای یک ابزار آنالیز محتوای بسیار قدرتمند می باشد که به شما کمک می کند هر یک از پست های مجزا را در وب سایت خود و هر یک از صفحات را به صورت جداگانه مورد بررسی و آنالیز قرار دهید و آنها را از لحاظ سئو بهینه سازی کنید.
شما می توانید در زیر Post Editor یا ویرایشگر متن در ورد پرس متاباکس Yoast SEO را بیابید، در این متاباکس یک بخش پیش نمایش اسنیپت یا Snippet Preview، یک بخش کلید واژه های اصلی یا Focus Keyword و یک بخش آنالیز محتوا یا Content Analysis وجود دارد.
در بخش پیش نمایش اسنیپت شما می توانید مشاهده کنید که عنوان و توضیحات سایت شما به چه شکل در موتورهای جستجوگر برای کاربران نمایش داده می شوند. پلاگین Yoast SEO از عنوان پست شما به جای عنوان در اسنیپت و از گزیده ای از محتوای شما به عنوان توضیحات استفاده می نماید اما من به شما پیشنهاد می کنم که با استفاده از گزینه “Edit Snippet” آنها را ویرایش نمایید.
شما می توانید در بخش کلید واژه های اصلی کلید واژه های مد نظر خود را وارد نمایید تا ابزار آنالیز کند که محتوای شما تا چه حد برای کلید واژه های اعلام شده بهینه سازی شده است.
نتایج این آنالیزها در بخش آنالیز محتوا یا “Content Analysis Area” نمایش داده می شود. در همین بخش Yoast SEO پیشنهادات خود را برای بهبود سئوی پست شما اعلام می نماید.
متا باکس Yoast SEO دارای دو بخش اضافه ی دیگر نیز می باشد که شما می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه چرخ دنده از آن بخش ها که از آنها به نام Advance view یاد می شود، نیز استفاده نمایید.
بهتر است که افراد مبتدی وارد بخش Advance view نشوند مگر آنکه با آن آشنایی قبلی داشته باشند. در این بخش شما می توانید محدودیت هایی برای ایندکس شدن و کراول شدن پست ها و صفحات وب سایتتان توسط موتورهای جستجوگر ایجاد نمایید.
در زیر گزینه چرخ دنده گزینه ای وجود دارد که مربوط به نمایش پست شما در شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید در این بخش تنظیمات مربوط به نمایش پست خود در شبکه های اجتماعی را انجام دهید. برای مثال عکسی انتخاب کنید که همراه مطلب شما در فیس بوک نمایش داده شود و یا پست خود را در توییتر منتشر نمایید.

All in one SEO Pack
متاباکس مربوط به پلاگین All in on SEO Pack مشابه متاباکس Yoast SEO می باشد و دقیقا مشابه متاباکس Yoast SEO، در زیر پست ادیتور ورد پرس نمایش داد می شود.
البته متاباکس All in on SEO بر خلاف متاباکس Yoast SEO بسیار ساده می باشد. شما می توانید در این متاباکس یک پیش نمایش از اسنیپت پست خود در گوگل مشاهده نمایید و عنوان و توضیحات آن را ویرایش کنید. اما در این پلاگین هیچ گزینه ای برای آنالیز محتوا و یا امتیاز دهی به سئوی صفحه یا پست شما وجود ندارد.
در متاباکس All in on SEO نیز یک Advance Tools وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن امکان ایندکسگذاری و کراول شدن محتواهای خود را توسط موتورهای جستجوگر کنترل نمایید. در بخش Advance Tool این پلاگین یک آپشن جالب وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که پلاگین All in on SEO را برای آن پست مشخص یا صفحه مشخص غیر فعال نمایید.
برای فعال سازی دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و انجام تنظیمات پست برای نمایش در شبکه های اجتماعی شما باید به بخش Feature Manager ابزار All in on EO مراجعه نمایید .
فعال سازی این Addon موجب می شود که یک زبانه “Social Setting” به متاباکس All in on SEO که در زیر پست ادیتور وردپرس نمایش داده می شود، اضافه شود. این Addon به شما امکان قرار دادن تصاویر و توضیحاتی بر روی یک پست و منشر نمودن آن در فیس بوک ، توییتر و … را می دهد.
نتیجه گیری
هر دوی این پلاگین ها امکان اعمال نکات سئو را به صورت روزانه و پیش از انتشار هر پست، برای کاربران میسر می سازد. All in on SEO دارای منوی ساده تر و رویکرد منظمی می باشد و به کاربران این امکان را می دهد که در صورت نیاز امکانات اضافه دیگری را برای خود فعال سازی نمایند.
از طرف دیگر Yoast SEO دارای یک رویکرد تغییر ناپذیرتر بوده و ویژگی هایی که استفاده از آنها را برای کاربران الزامی می داند در منوی خود قرار داده است.
با این حال از نظر من داشتن امکان آنالیز محتوا و بررسی کلیدواژه های اصلی و امتیاز دهی به سئوی پیاده سازی شده بر روی یک صفحه که Yoast SEO به کاربران ارائه می نماید یک امتیاز بسیار بزرگ محسوب می شود.
برنده این بخش Yoast SEO می باشد.

ابزارها و قابلیت های مازاد
سئوی داخلی یا On Page سئو شامل موارد بسیاری می شود و بسیار پیچیده و گسترده است از این رو هر دوی پلاگین های Yoast SEO و All in on SEO دارای ابزارها و قابلیت های بسیاری مازاد بر متا تگ ها می باشند. این ابزارها و قابلیت های مازاد بدین منظور طراحی شده اند که نیاز کاربران به نصب پلاگین های دیگر را برطرف نمایند تا کاربران بتوانند به یک پلاگین وردپرس برای سئوی وب سایت خود کفایت کنند.
Yoast SEO
پلاگین Yoast SEO شامل یک مجموعه گسترده و پیچیده از قابلیت ها می باشد که این قابلیت ها تمامی جنبه های سئوی داخلی سایت را پوشش می دهند. برخی از این قابلیت ها در زیر ذکر شده اند:

⦁ نقشه سایت XML
⦁ متا تگ های Open Graph
⦁ وارد کردن داده ها از وب مستر تولز
⦁ ویرایشگر .htaccess و robots.txt داخلی
⦁ وارد کردن و یا خارج کردن داده های سئو

All in on SEO Pack
پلاگین All in on SEO Pack نیز دارای قابلیت های بسیاری می باشد اما برخی از آنها به صورت پیش فرض فعال سازی نشده اند و نیاز است که به صورت دستی فعال سازی شوند. برای این کار کاربران باید به بخش Feature Manager مراجعه نمایند تا بتوانند آنها را فعال سازی کنند. این قابلیت ها شامل موارد زیر می باشند:
⦁ نقشه سایت XML
⦁ Robots.txt
⦁ ویرایشگر فایل
⦁ بلاکر روبات های هکر (Bad Robots Blocker)
⦁ متا تگ های Open Graph
⦁ مدیریت عملکرد یا Performance manager
نتیجه گیری
هر دوی پلاگین ها دارای ابزارها و قابلیت های مازاد مشابه و بسیار قدرتمندی می باشند.
این بخش برنده ندارد و هر دو ابزار مساوی هستند !

پشتیبانی و Addons
با وجود آنکه هر دو پلاگین Yoast SEO و All in on SEO دارای گزینه های “Help” قوی می باشند و فایل های آموزشی رایگانی همراه با آنها توسط کمپانی های سازنده آنها منتشر شده است اما از لحاظ پشتیبانی می توان گفت که هر دوی این پلاگین ها دارای عملکرد ضعیفی می باشند و میزان پشتیبانی های انجام شده توسط سازندگان آن از آنها بسیار محدود می باشد.

بیایید عملکرد این دو پلاگین را از لحاظ پشتیبانی و Addons بررسی نماییم.

Yoast SEO
پلاگین Yoast SEO اولیه بدون هیچ گونه پشتیبانی به کاربران ارائه می گردد و کاربران در استفاده از آن با ریسک مواجه هستند و با مشکل و نیافتن راه حل در صورت مواجه شدن با یک مشکل، رو به رو هستند. البته کاربران می توانند سوالات خود را درباره این پلاگین در وب سایت WordPress.org با دیگر کاربران مطرح نمایند و یا در فروم های پرسش و پاسخ دیگر سوالات خود را مطرح کنند تا دیگر کاربران با توجه به تجربیات شخصی خود سوالات آنها را پاسخ دهند اما هیچ گونه تضمینی مبنی بر پاسخگویی سوالات شما از جانب Yoast وجود ندارد.
برای دریافت پشتیبانی های حرفه ای درباره Yoast SEO شما ملزم به خرید Yoast SEO Premium هستید. اگر شما بخواهید هزینه ثبت نام در Yoast SEO Premium را تنها برای استفاده از آن در یک سایت بپردازید ، مبلغ آن چیزی در حدود ۶۹ دلار می باشد و این مبلغ در صورتی که شما بخواهید ابزار نام برده را برای چند وب سایت استفاده نمایید افزایش می یابد.
البته اگر شما Yoast SEO Premium را خریداری کنید از امکانات دیگری نیز بهره مند می گردید که از جمله آنها می توان به تمرکز هدف گیری سئوی سایت بر روی چند کلیدواژه و مدیریت ریدایرکت اشاره نمود.
علاوه بر این Yoast SEO چندین پلاگین Addon دیگر نیز برای وب سایت های تخصصی که نیاز های سئوی مشخص و به خصوصی دارند ارائه داده است، این Addon ها شامل اسامی نام برده شده در زیر می باشند:

⦁ Video SEO
⦁ Local SEO
⦁ News SEO

و …
All in on SEO Pack
نسخه هایی از All in on SEO وجود دارند که بدون هیچ گونه پشتیبانی ارائه شده اند و اما نسخه All in on SEO Pack Pro با تضمین یک سال پشتیبانی حرفه ای ارائه شده است. اما خرید حق عضویت برای All in on SEO Pack Pro برای افراد هزینه ای در حدود ۹۷ دلار در سال خواهد داشت. البته این مبلغ تنها برای یک سایت می باشد و اگر شما بخواهید این پلاگین را برای چندین سایت استفاده نمایید نیازی به پرداخت هزینه های اضافه ندارید یعنی شما با یک بار خرید این پلاگین می توانید آن را بر روی هر تعداد سایتی که بخواهید استفاده نمایید.
می توان به جرات گفت که All in on SEO Pack Pro بسیار پیشرفته تر و حرفه ای تر از نسخه رایگان All in on SEO می باشد. نسخه All in on SEO Pack Pro علاوه بر این دارای بسیاری قابلیت های اضافه دیگر مثل : پشتیبانی از محصولات WooCommerce، نقشه سایت Video XML و … می باشد.
نتیجه گیری
خرید Yoast SEO Premium از All in on SEO Pack Pro هزینه کمتری دارد و البته این تنها زمانی صادق است که شما بخواهید آن را تنها برای یک سایت استفاده نمایید اما در صورتی که بخواهید برای چند سایت آن را مورد استفاده قرار دهید All in on SEO Pack Pro به صرفه تر می شود زیرا تنها با یک بار خرید آن می توانید آن را بر روی هر تعداد سایت که بخواهید مورد استفاده قرار دهید.
برنده این بخش هم All in on SEO Pack Pro می باشد.
نتیجه گیری نهایی
هر دو پلاگین All in on SEO و Yoast SEO پلاگین های بسیار قدرتمند و پرطرفداری هستند و مقایسه آنها کار بسیار مشکلی می باشد. من به شخصه پلاگین Yoast SEO را بر روی تمامی وب سایت های وردپرسی که طراحی و یا سئو می نمایم استفاده می کنم و به الطبع آن را بهترین پلاگین وردپرس موجود می دانم. از نظر من این پلاگین دارای ویژگی های مثبت بسیاری می باشد که می تواند آنها را به کاربران عرضه نماید و از جمله این ویژگی ها می توان به امکان وارد کردن داده ها از گوگل وب مستر تولز، گزینه های شبکه های اجتماعی و … اشاره نمود.
اما مثبت ترین ویژگی این پلاگین داشتن امکان آنالیز محتوا می باشد(تولید محتوای مناسب).امکان آنالیز محتوای موجود در Yoast SEO به کاربران کمک می کند که دریابند چگونه می توانند عناوین مناسبی برای محتواهای خود ایجاد نمایند، چگونه توضیحات متای مناسبی برای محتواها ایجاد کنند، چگونه از کلیدواژه ها در محتوای خود استفاده نمایند و در حالت کلی چگونه می توانند محتواهای خود را به گونه ای ایجاد کنند که برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده باشد.
ما امیدواریم که این مقاله و مقایسه های انجام شده بر روی دو پلاگین Yoast SEO و all in on SEO برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشد شما را در انتخاب بهترین پلاگین وردپرس برای سئو یاری نماید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 21 آگوست 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.