فاکس بلاگ

Manual Actions در وبمستر گوگل

Manual Actions در وبمستر گوگل

جریمه دستی یا Manual Actions چیست؟

اگر شما نیز در وبمستر گوگل اکانت ساخته باشید و از آن استفاده کنید حتما متوجه تغییراتی در چند هفته اخیر شده اید. یکی از مهمترین تغییرات گوگل وبمستر افزودن بخش جدیدی به نام جریمه دستی یا Manual Actions بعنوان زیر مجموعه ای از بخش Search Traffic است. در این مقاله با توجه به توضیحات اعلام شده توسط خود گوگل در مورد جریمه دستی به توضیح و معرفی این بخش خواهیم پرداخت.

مختصری در مورد گوگل، اسپم و جریمه

گوگل همواره در حال بهبود نتایج جستجوی خود است. استفاده از داده ها، تحلیل آمارها و الگوریتم های جدید هدفی جز بهبود تجربه کاربران هنگام جستجو ندارند. همزمان با گوگل، وبمستران و کاربران اینترنتی همواره بدنبال روش هایی جدید و ابتکاری برای رسیدن به رتبه اول گوگل و فریب الگوریتم های پنگوئن یا پاندا هستند.
اسپمرها مشکلات زیادی را برای کاربران اینترنتی ایجاد میکنند زیرا برای یافتن مطلب مورد نظر خود باید زمان بیشتری صرف کنند و در یک جستجوی ساده با چندین سایت غیرمرتبط مواجه میشوند. همچنین صاحبان سایت های سالم و با محتوای مفید نیز دچار دلسردی میشوند زیرا صفحات خود را پایین تر از رقبای تنبل و کپی کار می بینند. همه اینها گوگل را بر آن داشته که در کنار الگوریتم های اتوماتیک که در اکثر موارد کارایی مناسبی نیز دارند، از جریمه دستی توسط انسان نیز استفاده کند. با اینکار گوگل میتواند تضمین بهتری برای حفظ کیفیت نتایج جستجو داشته باشد.

بخش جریمه دستی در گوگل وبمستر

مت کاتس مدیر ارشد مبارزه با اسپم گوگل میگوید:

“همزمان با افزایش توانایی الگوریتم گوگل و بهبود نتایج حاصل از آن، جریمه دستی را نیز برای مبارزه با تکنیک های اسپم انجام میدهیم که میتواند موجب کاهش رتبه در گوگل یا حذف صفحات ایندکس شده شود. بخش جریمه دستی این اقدامات را به شما اطلاع رسانی کرده و نحوه رفع آن را پیشنهاد میدهد، همچنین شما یک پیام در بخش Message Center اکانت وبمستر خود دریافت خواهید کرد”

اگر سایت شما وضعیت مناسبی در نتایج گوگل نداشته و یا با کاهش ورودی مواجه شده اید پیشنهاد میکنیم که قبل از هر چیز سری به بخش جریمه دستی یا Manual Actions وبمستر خود بزنید و اگر تا این لحظه اکانت وبمستر نداشته اید بهتر است تا با مطالعه مقاله آموزش معرفی سایت به گوگل از امکانات منحصر بفرد و بسیار آن استفاده کنید. اگر در قسمت جریمه دستی با پیامی مواجه شدید باید مراحل پیشنهادی را یک به یک طی کرده و هر زمان که مطمئن شدید دیگری هیچ احتمالی برای اسپم شناخته شدن سایت شما از نظر گوگل وجود ندارد، میتوانید از همان صفحه Manual Actions یک درخواست بازبینی برای گوگل ارسال کنید.
پیام هایی که در این بخش مشاهده خواهید کرد ممکن است تمام سایت شما را تحت تاثیر خود قرار دهند و یا تنها بر صفحات خاصی اعمال گردند که به طور دقیق به شما اعلام خواهد شد. دلایل گوگل برای جریمه دستی سایت شما و اعلام آن شامل موارد زیر میشوند:

  • لینک غیر طبیعی به سایت شما
  • لینک غیر طبیعی از سایت شما به سایت های دیگر
  • سایت هک شده
  • محتوای بی کیفیت و کم ارزش
  • سایت اسپم
  • اسپم توسط کاربران (مربوط به بخش نظرات و فروم سایت)
  • ریدایرکت های پنهان
  • کلمات یا بخش های مخفی و بمباران کلمه کلیدی
  • هاست های رایگان اسپم شناخته شده

در ارتباط با هریک از موارد بالا مقالات اختصاصی و کاملی در بلاگسیما منتشر شده است که میتواند راهنمای شما برای جلوگیری از جریمه دستی گوگل و کاهش ورودی از آن باشد.

 

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.