فاکس بلاگ

Akismet چیست و چه کار میکند؟

akismet
Akismet چیست و چه کار میکند؟

مدیران سایت های اینترنتی اغلب به دلیل اینکه وقت کافی ندارند حتی به ارسال مطلب نیز نمیرسند،حال فکر کنید که وارد پنل مدیریت خود شده اید و با هزاران دیدگاه جفنگ مواجه هستید در آن لحظه چه کار مکینید؟ امروز شما را با افزونه اکسیمت آشنا میکنیم که در خود بسته وردپرس نیز موجود میباشد.

در مواقعی که با هرزنامه مواجه میشوید سخت ترین کار این است که چه چیزی جعلی و چه چیز واقعی است، زیرا ربات های امروزی کاملا مثل یک انسان کار میکنند و تشخیص آن ها سخت است.البته در این میان بازاریابان که متخصص ایجاد ربات هستند نقش مهمی دارند.برای از بین بردن این اسپم ها افزونه اکسیمت لازم است ، شما با این افزونه به اسپم ها حمله میکنید نه آنها به شما!

اکسیمت چیست؟

پلاگین اکسیمت یک مسدود کننده اسپم است که میتوانید از آن در وردپرس ، جوملا و دروپال استفاده کنید. این پلاگین با الگوریتم های خاص خود نظرات و پینگ بک های سایت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد،آنهایی که خوب هستند را نگه میدارد و هرزنامه ها را با خشونت وارد سطل زباله میکند.این ابزار مفید ۹۹ درصد اسپم های شما را جمع آوری میکند.
چرا از بین این همه پلاگین، آکسیمت؟

اسپم ها مشکل اساسی در فضای مجازی هستند،حال چرا از اکسیمت استفاده شود؟در جواب باید گفت که این افزونه زیر مجموعه شرکت وردپرس است و امنیت و قدرت بسیار بالایی دارد،همچنین این افزونه الگوریتم های قوی دارد که باعث میشود نظرات اصلی به جای اسپم حذف نشوند.همچنین شما میتوانید نظراتی که به عنوان جفنگ شناخته شده اند را ببینید.از آن جا که منبع این افزونه قدرتمند است آپدیت های جدید نیز برای آن عرضه میشود.
نحوه نصب و فعال سازی پلاگین اکسیمت

در کنترل پنل خود به قسمت افزونه ها بروید،در آنجا این افزونه وردپرس را مشاهده میکنید که به طور پیشفرض وجود دارد. فقط کافی است که بر روی فعال سازی کلیک کنید تا فعال شود.اگر هم نبود در قسمت جستجو Akismet را جستجو کنید.

با کلیک روی گزینه فعال کردن کار تمام نشده زیرا این افزونه یک API نیز میخواهد،اگر API خود را نسازید این افزنه کار نمیکند.
پیدا کردن کلید API شما برای Akismet

پس از نصب افزونه یک نوار در بالای پنل خود مشاهده میکنید،بر روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید.در قسمت تنظیمات اکسیمت همانند شکل زیر روی دکمه آبی کلیک کنید.

سپس صفحه ای جدید باز خواهد شد که باز هم روی دکمه آبی بزرگ کلیک کنید.و طبق معمول روی پنلی که پولی مشخص نشده همان رایگان کلیک کنید.البته چون میخواهید رایگان استفاده کنید حتما باید در سایت wordpress.com عضویت داشته باشید و با مشخصات ورود آن جا وارد شوید.سپس به ایمیل خود رفته و اکانت وردپرس دات کام خود را فعال کنید.

بعد وارد پنل اکسیمت شده و از سمت راست دکمه لغزشی را روی صفر قرار دهید و سپس نام و نام خانوادگی خود را در سمت چپ وارد کنید.

حال continue را بزنید و در مرحله بعد در پایین صفحه کد مورد نظر شما به وجود می آید،سپس آن را کپی و در قسمت تنظیمات اکسیمت وارد کنید.

با این کار جفنگ ها راه خود را کج کرده و دیگر آنها را نخواهید دید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 12 مارس 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.