فاکس بلاگ

۶ قانون مهم سئو در سال ۲۰۱۶

6 قانون مهم سئو در سال 2016

نکات مهم سئو در سال ۲۰۱۶ و میزان اهمیت آن ها مواردی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت.این نکات از بین ده ها نکته مهم انتخاب شده است و به قطع بر اساس تحلیل بنده در سال ۲۰۱۶ تاثیر بسزایی در نگاه گوگل به سایت ها خواهد داشت.

لطفا اگر حال و حوصله ندارید این مقاله رو نخوانید.برید یه آبی به صورتتتون بزنید و یک چای یا قهوه بخورید.وقتی سرشار از انرژی بودید ، بیاید و این مقاله رو بخونید.شاید این مقاله زندگی تجاری آینده شمارو تغییر بده …

اجازه بدید چون چند وقتیه باهاتون حرف نزدم! کمی کلی گویی کنم و بعد به نکات مهم بپردازیم.

قوانین تاثیرگذار در حوزه سئو سایت ، در سالیان اخیر همانند زلزله در حال جابجایی هستند. لذا کارشناسان در شرایط فعلی، پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت سئو و بالا بردن میزان سرمایه گذاری شما در زمینه محتوا در سال ۲۰۱۶ ارائه می دهند.

بازاریابان در حال بالا بردن سرمایه گذاری خود در زمینه محتوا هستند، اما برای تاثیرگذاری بهتر تغییرات، آنها بایستی زمان و تلاش لازم را برای آموختن قوانین جدید سئو نیز بگذارند. به گفته کارشناسان، دوران انتقال ترافیک به سایت به کمک headlineهای آماده و کلمات کلیدی مدت هاست که گذشته است، و استراتژی جدید سئو بر اساس حوزه پول ساز دیگری بنام تحلیل و تجربه نهادینه شده است.

بر اساس مطالعاتی که در آگوست ۲۰۱۵ توسط کمپانی Moz انجام شد (یک کمپانی مشاور در زمینه سئو در سیاتل)، مهمترین فاکتورها برای بالا بردن سئو در سال آینده (یعنی سال جاری) عبارت اند از: رابطه موبایلی مناسب که باعث بالا بردن رنک تا ۸۸ درصد می شود، میزان داده استفاده شده مانند زمان دانلود (تا ۶۷ درصد) و طراحی و قابلیت مطالعه تا ۶۷ درصد می باشد. فاکتورهایی که در این مطالعه به عنوان عامل کاهش رنک سئو معرفی شده اند عبارت اند از: لینک های اجاره ای (کاهش تا ۵۵ درصد) و تاثیرگذاری anchor text (کاهش تا ۴۹ درصد).

بنابراین مطمئنا در سال های آینده باز هم خیل عظیمی از سایت های ایرانی مخصوصا سایت هایی که تبلیغات زیادی بر روی خود قرار داده اند جریمه خواهند شد …

و اما برویم سر اصل ماجرا ، در اینجا به شش نکته که توسط کارشناسان سئو جهانی برای بهبود سرمایه گذاری تبلیغی ارائه شده است و همچنین نتایج تحلیل شخصی بنده (امیر قمصری) می پردازیم:

  1. هدف، همه چیز است.

شما دیگر به کلمات کلیدی دقیق، برای بودن در نتایج جستجو نیاز ندارید، توسعه دهنده بخش مخاطبان Moz می گوید: “در قدیم، همه چیز در کسب کلیک بیشتر خلاصه می شد. امروزه موتورهای جستجو به میزان توجه مردم به سایت شما دقت می کنند: آیا آنها برمیگردند و روی نتایج دیگر کلیک میکنند؟ یا اصلا انها چیزی که دنبالش هستند را در سایت شما می یابند؟ امروز به رفتار بعد از کلیک توجه می شود. لذا نه تنها بایستی کلیک بدست بیاورید بلکه بایستی توجه جستجوگر را نیز جلب کنید”.

  1. کلمات کلیدی همه چیز و فصل الخطاب نیستند.

استقاده از کلمات کلیدی در تگ های head روز به روز کم اهمیت تر می شود، گوگل در درک محتوا بهتر شده است. این امر بدین معنی است که اگر شما مایل هستید برای عبارت “بهترین رستوران” رنک خوبی بدست آورید بایستی ۳ یا ۴ بار بگویید “بهترین رستوران”. همچنان مفید است که به عبارت بهترین رستوران توجه کنید اما مفهوم معناگرا به مراتب با اهمیت تر شده است. با این حساب شما می توانید در مورد تجربیات دلنشین صرف ناهار صحبت کنید که نتیجه آن توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست . احساس می کنم خیلی خوب این مورد رو به شما دوستان عزیزم انتقال دادم.مخصوصا که از رستوران حرف زدم !!!

یکی از دوستان من گفت “در گذشته، ما بدنبال یافتن کلمات کلیدی در قالب کپی یا متا توصیف بودیم. اما امروزه این موارد بطور کامل حذف شده اند. با باهوشتر شدن موتورهای جستجو، آنها به دنبال یافتن کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مقاله موجود باشند، که این کلمات نشان‌دهنده معتبر بودن مقاله در موضوع مورد نظر است. اگر مقاله ای در مورد ساعت اپل می نویسید، ممکن است از کلمات اپل، آیفون، اپلیکیشن و زمان استفاده کنید. لذا اگر در محتوای متن موجود باشند این پیغام را به موتورهای جستجو مخابره می کند که این مقاله، مقاله ای خیلی خوب است”.

۷۵% از عبارت های جستجو بین ۳ تا ۵ کلمه است، بنابراین بایستی محتویات مربوط به تگ های h را با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافته‌اند که اگر مردم برای کلمه “بازار” جستجو انجام دهند، یا مشتقات آن با کلمات دیگر، به نتایج مورد نظر نمی‌رسند. برای دریافت نتایج مطلوب که بیشترین مطابقت را با سوال آنها دارد، آنها بایستی از عبارتی با ۳ یا ۴ کلمه استفاده کنند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به بهبود کیفیت فک می کنید، باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید

نکته بالا فوق العاده با اهمیت بود مخصوصا جایی که گفته بودم تولیدکنندگان محتوا … . لطفا دقت کنید

  1. تمرکز روی تجربیات کاربر

به گفته لائوتس، “در حال حاضر گوگل هر سال ۵۰۰ تغییر الگوریتمی اعمال می کند. هر تغییری در راستای اطمینان سازی در جهتی است که وقتی کسی در گوگل جستجویی انجام می دهد، اگر نتایج صحیح را در صفحات اولیه دریافت نمود، تجربه موفقی در زمینه جستجو داشته است. صحبت در مورد چگونگی فریب دادن گوگل، یاهو یا بینگ نیست بلکه بحث در مورد مطمئن شدن از این است که محتوای ما بهترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که به آنها اهمیت داده می شود.”

بنابراین، به گفته سئوکار Outspoken Media Inc “محتوای اصلی، مهمتر از همیشه بنظر می رسد. محتوای اصلی که تولید کرده اید (حالا میخواهد عکس یا ویدئو باشد) و کنار هم گذاشتن اینها در کنار یکدیگر که باعث شود کسی علاقه مند به خواندنش باشد، خیلی تاثیر بیشتری دارد.”

به نظر بنده(امیر قمصری) تقویمی در کنار خود داشته باشید و تمام علایق مشتریان خویش را در آن ثبت کنید.

براساس تحلیل بنده و بررسی نظرات سیار همکارانم در سراسر جهان ، این مهمترین کاری است که یک بازاریاب برای سئو در سال ۲۰۱۶ می تواند انجام دهد:

محتوای شما باید اورجینال و برای مشتریان هدفمند باشد. اگر محتوایتان کپی باشد، پاراگرافی از مقالات دیگر و یا سایت های دیگر بیاورید و به آنها اعتبار بدهید و توصیفی به آنها اضافه کنید، و در عین حال یکی دو پاراگراف از خودتان بنویسید، اینجا جایی است که من فکر میکنم بخشها بهم مربوط می شوند و شما کل محتوا را از آن خود کرده اید.

من به بچه های تیم تولید محتوا دفتر خودم زمانی که مجبورند مطلبی را کپی کنند، همواره تاکید می کنم که حتما در هر خط یک تغییر ایجاد کنند.حال اینکه شما چه الگویی مدنظر قرار خواهید داد ، با خودتان !!!

  1. اندازه مهم است.

مقالات طولانی تر (بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه)، بطور میانگین اثرگذاری بهتری در جستجو دارند. مقالات طولانی تر، ترافیک بیشتری دریافت می کنند، لذا رنک سئو بهتری بدست می آورند (خصوصا در عبارت رقابتی). تغییراتی که گوگل اعمال کرده است و دلایلی که برای این تغییرات دارد، در جهت اطمینان یافتن از فرستادن ترافیک به سمت صفحاتی است که برای مردم مفید اند.

مقالات طولانی در جستجو ها نتایج بهتری دارند چرا که کلمات و تصاویر بیشتری برای بالا بردن رنک وجود دارد. یکی از فعالان سئو در شبکه های اجتماعی می گوید: “مردم در محیط های اجتماعی مقالات طولانی را بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به آنها لینک میدهند. مقالات کوتاهتر گاهی اوقات عملکرد خوبی دارند اما بطور میانگین مقالات طولانی نتایج بهتری به بار می آورند”.

  1. بهینه سازی برای موبایل

بیشتر مردم اخبار را در گوشی های هوشمندشان مطالعه می کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما در گوشی قابل نمایش و جستجو است. درک ادموند طراح سئو و برنامه ریز شبکه های اجتماعی می گوید: ” مطمئن شوید گوگل می تواند محتوای شما را در اپلیکیشن موبایلی درک کند و بازاریابی اپلیکیشنی را با توجه به سئو انجام دهید که فرصتی مهم در بازار Business to business بشمار می رود.

  1. استفاده از تصاویر واحد

زمانی که عکسهای موجود در اینترنت برای محتوای شما سایز مناسبی ندارند، استفاده از تصاویر منحصربفرد بسیار با ارزش است. شپرد می گوید: “من مخالف استفاده از تصاویر قدیمی برای توضیح موضوع نیستم اما هرزمان که شما از تصاویر منحصر به خود استفاده میکنید باعث پیمودن صد قدم در ازای برداشتن یک قدم خواهد شد”.

تموم شد.

نکاتی در این مقاله برای شما لیست کرده و بدان اشاره کردم بخشی از نکات آسمان خراش امیر قمصری بود.در سال جاری (۱۳۹۴) تماس های زیادی داشتم که این نکات آسمان خراش که از آن در برخی از مقالات یاد کرده ام شامل چه مواردی هستند.قسمت شد در آخرین روزهای سال ۱۳۹۴ برخی از این نکات را در اختیار شما مردم پاک ایران زمینم قرار دهم …

  •      
  • رضا ایرانی
  • 04 آوریل 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.