فاکس بلاگ

۶ راه برای استفاده ازگوگل آنالیز که فکرش را هم نمی کردید ( آنالیز سئو )

6 راه برای استفاده ازگوگل آنالیز که فکرش را هم نمی کردید ( آنالیز سئو )

برای کسانی که مقالات ما را دنبال میکنند ، استفاده کردن از گوگل آنالیز برای نظارت بر ترافیک روزانه ممکن است چندان هوشمندانه به نظر نرسد . برای گرفتن تصمیم های موثر در کسب و کار انلاین ما باید بدانیم که ترافیک از کجا می اید و بازدید کنندگان در حال انجام چه کاری هستند .

متاسفانه، برای بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب و کار، میزان استفاده از گوگل آنالیز انها به چند نمودار پایه سطح بالا تنزل یافته است . 

چیز های خیلی بیشتری در گوگل انالیز به غیر از ترافیک داده ها وجود دارد !!

گوگل آنالیز طیف گسترده ای از ویژگی های است که اکثر بازاریابان از مزیت های ان استفاده نمی کنند . با نادیده گرفتن تمامی قابلیت های گوگل آنالیز ، کسب و کار شما می تواند بین بینش های ارزشمندی که هزاران دلار درآمد بالقوه را به همراه دارند ، ناپدید شود .

اثر بخشی بازاریابی محتوا ، در شرایط افزایش اگاهی از نام تجاری شما و انتقال ترافیک ، محدود است به داده هایی که شما در اختیار دارید . داده هایی با کیفیت بالا تصمیمات بهتری را در کسب وکار به همراه دارند . کمپانی ها معمولا مبالغ زیادی را برای تحقیق در بازار و فهمیدن بینش مشتری پرداخت میکنند که بیشتر انها را شما میتوانید در انالیز های خود پیدا کنید و همین پیاده سازی می توانید خیلی از موارد سئو و بهینه سازی را پوشش بدهد.

شاید باورتان نشود در انتهای این مطالب ۶ راهکار از انالیز گوگل یادخواهید گرفت که تاحالا هم فکرش را نمی کردید که چنین امکانی می تواند در وب سایت شما پیاده سازی گردد.

ایجاد صفحه سفارشی در گوگل آنالیز

یکی از نارضایتی های رایج درباره ی آنالیز گوگل این است که شما باید در منو های مختلف جستوجو کنید تا اطلاعاتی که به انها علاقه دارید را پیدا کنید . در حالی که ، یک ویژگی ساده وجود دارد که این مشکل را کاملا برطرف میکند – داشبورد سفارشی .

در بالای منو روی داشبورد و سپس داشبورد جدید کلیک کنید.

این فرایند به شما اجازه ساخت داشبوردی را می دهد که تمامی معیار های انتخابی که برای شما مهم هستند را در یک صفحه فراخوانی می کند . شما همچنین میتوانید چند داشبورد ایجاد کنید .

دفعه بعدی که وارد انالیز خود میشوید تمام چیزی را که احتیاج دارید در یک مکان در اختیار شماست و دیگر نیازی نیست که به دنبال انها بگردید .

ناکارامد ترین صفحه سایت خود را پیدا کنید

اکثر اوقات ، ما دوست داریم که بدانیم که محبوب ترین صفحه وب سایتمان کدام است . و این برای ایده های جدید برای پست وبلاگ مفید خواهد بود .

اما این فرصت برای شناسایی بد ترین صفحه شما هم وجود دارد . این فرایند چگونگی پیدا کردن شکاف در محتوا و استراتژی موتور جستوجو را نشان میدهد .مثل این می مونه که مهندسی معکوس کرده باشید و سئو را دوباره به پروسه بررسی قرار دادید.

در حالت ایده آل ، شما میخواهید که نگاه کردن مشتریان و بازدید کنندگاه به وب سایت خود را به اندازه ای طولانی کنید که بازید کنندگان را به طرفدار و یا خریدار تبدیل کنید ( نقدینگی در بازاریابی ).

برای این منظور به تب رفتار ( Behavior ) در منوی انالیز گوگل بروید .

و سپس بر روی ( Exit Pages ) در زیر منوی محتوای سایت کلیک کنید . 

این فرایند به شما صفحاتی را که بازدیدکنندگان اغلب در حال دیدن ان ها هستند واز سایت تان خارج میشوند را نشان میدهد .

با این اطلاعات ، سما میتوانید این صفحات را انالیز کنید و به دنبال راهی برای نگه داشتن چشم ها بر روی وب سایت تان پیدا کنید . شما میتواند بر پایه این که ان صفحه چقدر اهمیت دارد ، آن را دوباره طراحی کنید و تا محتوای انرا دوباره بنویسید .

بررسی سرعت سایت در گوگل آنالیز

عملکرد سایت شما یک عامل نادید گرفته شده سئو است که سزاوار توجه ویژه شماست . لود شده اهسته میتواند چشم ها را از سایت شما دور کند و به سمت سایت هایی که فورا لود یا بارگذاری میشوند بفرستد . باتشکر از گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی ، صبر ما از همیشه کمتر شده است .

در زیر تب رفتار ( Behavior ) شما ایتمی برای سرعت سایت را میبینید . 

منوی سرعت سایت لیستی از سریع ترین و کند ترین صفحات سایتتان را به شما ارائه میدهد ، همراه با سایر اطلاعات با توجه به زمان بارگذاری . این واقعا خوب است که انالیز گوگل پیشنهاداتی برای سرعت دارد ، جایی که انها پیشنهاد های خاصی برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری هر صفحه را ارائه میدهندیک مکان ویژه برای هر مدیر سایت هست .

مطالعه جریان رفتارها وب سایت و کاربران وارد شده به صفحه

در تب رفتار ،شما جرین رفتار را میبینید (Behavior Flow ) که تجسمی از جریان رفتاری که بر سایت شما میگذرد را فراهم میکند . این ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد ، اما این تابع میتواند فوق العاده مفید باشد زمانی که شما یاد بگیرید که از ان استفاده کنید .

جریان رفتار رایج ترین الگوهای رفتار در سایت شما را بر اساس پارامتر هایی که شما میتوانید انتخاب کنید را نشان میدهد .

به طور پیش فرض ، ان به ما نشان میدهد که مردم اکثرا به کدام صفحه مراجعه میکنند ، و سپس به کجا میروند ، اینکه این روند تا کجا پیش میرود تا نهایتا انها از سایت شما خارج شوند .

این فرایند به شما در شناسایی صفحه هایی که چشم ها را با سایت شما مشغول میکنند ، صفحه هایی که مردم را دور میکنند و چه الگو هایی اغلب باهم گره میخورند ، کمک میکند.

بفهمید که کدام مطالب بیشترین ترافیک را به صفحات جذب کننده طرفدار یا صفحات فروش میفرستند . با این داده ، شما میتواید محتوای بیشتری با همین تعاریف تولید کنید و چشم ها را به سوی انها سوق دهید و در نهایت ، انها را تبدیل به مشتری کنید . 

شروع کنید به استفاده از هشدار هوشمند رویدادها وب سایت

فعالیت های روزانه در وب سایت شما باید قابل پیش بینی باشد . با این حال ، برخی اتفاق ها باعث تغییرات غیر معمول در میزان ترافیک میشوند – مانند وقتی که یک بلاگ پست به طور تصادفی پر بازدید می کند یا همینطور ویژه که پیکرده ای از صنعت شماست.

این خوب نیست که بدانید این اتفاق ها چه موقعی رخ میدهند ، بدون داشتن نظارت بر انالیز خود ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته ؟

شما میتوانید هوشمند سازی وقایع را راه اندازی کنید .

به قسمت رویداد های هوشمند (Intelligence Events ) بروید و بر روی هشدار سفارشی (Custom Alerts ) کلیک کنید . 

از انجا ، شما میتوانید ایمیل ( یا پیام ای متنی ) خودکار را راه اندازی کنید ، که به شما در هنگام رخ دادن رویدادی خاص هشدار میدهد ، مانند تغییرات ناگهانی در ترافیک .

این ها سیگنال های واقعی در زمان حال هستند که توسط فعالیت های وب سایت تولید میشوند . 

آنالیز درون صفحه ای سئو سایت

گاهی اوقات شما باید خود را به جای یک بیننده قرار دهید تا چشم انداز انها را درک کنید .اغلب ما صفحه ای داریم که گمان میکنیم کامل است ، اما ان صحفه ترافیک را از میان لینک های مناسب عبور نمیدهد .

ایا این خوب نخواهد بود ببینیم که بازدیدکنندگان وب سایت ما کجا کلیک میکنند ؟

این جایی است که انالیز درون صفحه ای میدرخشد به نظر شما این فوق العاده نیست ؟

انالیز درون صفحه ای به شما اجازه میدهد تا به سایت خود نگاه کنید و درصد لینک های بالایی که نماینده تعداد کلیک هایی هستند که به واسطه انها روی سایت شما شده است را ببینید . شما میتوانید از این به عنوان یک روند نقطه ای استفاده کنید ، مانند وقتی که مردم به لینک های پایین صفحه توجه نشان نمیدهند .

استفاده از این قابلیت اسان است ، شما به سادگی بر روی تب رفتار (Behavior tab ) کلیک میکنید و برای شروع به قسمت انالیز درون صفحه ای (In-Page Analytics ) در پایین منو میروید .

توصیه

آنالیز گوگل برای وب سایت شما مانند یک معدن داده است .

اگر شما از انالیز گوگل برای بررسی داده های ترافیکی سطح بالای خود استفاده نکید در واقع در حق کسب و کار خود بدی کرده اید چون این ساده ترین و کم هزینه ترین راه است . با نگاه عمیق تر به انالیز های گوگل شما میتوانید بینش های ارزشمندی در فرصت های کسب و کار خود پیدا کنید که ممکن است اصلا از وجود انها با خبر نبوده اید . 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 13 آوریل 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.