فاکس بلاگ

۵ راه موثر ترکیب UX با سئو سایت

5 راه موثر ترکیب UX با سئو سایت

امروزه و در سال جدید میلادی، دیگر سئو به تنهایی عامل موفقیت در کسب و کار دیجیتالی و وب سایت ها به شمار نمی رود. شاید اگر اکنون به شخصی که در زمینه سئو تبحر دارد، بگویید که تنها سئو سایت می تواند راز موفقیت و کلید دستیابی وب سایت شما به یک سیستم فروش و کسب و کار مجازی موفق باشد، به شما خواهد گفت خیر! در این مقاله قصد دارم به این موضوع بپردازم و این ادعا را بررسی کنم.

این روزها آیتم دیگری به نام UX یا User Experience به دغدغه های ما اضافه شده و در کنار سئو به یک ابزار تاثیرگذار جهت تبدیل بیزینس شما به یک کسب و کار قدرتمند بدل شده است.

چه کسی فکر می کرد که در سال ۲۰۱۷ آیتم مهم دیگری در کنار سئو ظهور کند؟

UX بر روی آن دسته از افرادی متمرکز است که بیشتر تصمیماتشان براساس گرایش های طراحی سایت می باشد، در حالی که SEO بیشتر متمرکز بر روی داده های سایت و محتوا از دیدگاه موتورهای جستجو است.

در این مقاله به پنج مورد اساسی با عنوان راهکارهای ترکیب UX و سئو که از روش های افزایش کارایی سایت هستند، اشاره می کنم و با هم آنها را بررسی می کنیم.

تولید محتوا برای کاربران:

هم سئو و هم UX بر روی کاربران متمرکزند اما نقطه قوت سئو در جذب کاربران، تولید محتواست. گوگل همواره نسبت به تولید عبارات و محتوای جدید برای کاربرانش حساس است.

مدت زیادی است که اهمیت محتوا در وب سایت ها بر همگان ثابت شده و تلاش همگانی فعالان عرصه وب، جذب عموم مخاطبان می باشد. زمانی در عرصه بازاریابی، تاکید زیادی روی بازاریابی از طریق تولید محتوا می شد. تلاش های مذکور نیز در همین راستاست.

مشکل این است که یک باور غلط توسط بسیاری از افراد در این زمینه وجود دارد و آن این است که محتوا یعنی متن و مقاله؛ به عبارتی تصور می کنند که هرچه مطلب بیشتری تولید کنند (به طور مشخص تولید URL و صفحه در سایت)، در راستای سئو اصولی گام برداشته اند. اما به شما می گوییم که تولید صفحات زیاد به معنی سئو حرفه ای نیست.
در اینجا بهتر است به مخاطب آن چیزی را که می خواهد بدهیم، نه اینکه با تولید محتوای بی ارزش باعث نارضایتی کاربر و در نتیجه پایین آوردن سطح کیفی محتوا شویم. مثلا فروشگاهی اینترنتی را در نظر بگیرید که در قسمت جستجو، فیلتری کارآمد تعبیه کرده است، بدون شک این مورد رضایت بالای مشتری را به همراه دارد.

شاید یکی دیگر از تصورات غلط در زمینه تولید محتوا، تصوری باشد که به زیاد بودن و طولانی بودن مطلب می پردازد. واقعیت این است که محتوای طولانی، پتانسیل بالایی برای فراری دادن مخاطب دارد. حتی گاهی ممکن است با دیدن حجم مطلب، اقدام به مطالعه نشود. پس محتوا باید از لحاظ حجم هم استانداردهایی را رعایت کرده باشد.

قابلیت خواندن:

محتوای تولیدی می بایست مناسب، روان و باکیفیت باشد زیرا باید کاربران را برای خواندن مطالب و گذاشتن وقت خود در سایت شما متقاعد نماید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 13 فوریه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.