فاکس بلاگ

۱۵ راه ساختن بک لینک – گرفتن بک لینک جهت بهینه سازی وب سایت

15 راه ساختن بک لینک - گرفتن بک لینک جهت بهینه سازی وب سایت

سئو مدرن تقریبا در دو مساله بیشتر تاکید دارد : محتوا و لینک سازی یا بک لینک. تولید محتوا و بازاریابی آن، یک مساله کاملا پیچیده می باشد که ما قصد نداریم در این مقاله به آن بپردازیم.

ما در این مقاله سئو سایت میخواهیم در خصوص لینک سازی و تکنیک های آن صحبت کنیم. لینک ها اصولا به عنوان یک تایید برای وبسایت تلقی می شوند. وقتی که شما از طریق بک لینک وارد یک وب سایت می شوید، گوگل متوجه می شود که شما به این وب سایت علاقه مند می باشید و برای شما ارزش و اعتبار دارد.

ساده ترین راه برای دریافت رتبه در موتورهای جستجو، لینک سازی می باشد که می تواند در هر مکانی صورت بگیرد البته اگر به درستی و اصولی انجام شود. شما زمانی که روی یک لینکی کلیک می کنید، این مساله را بیان کرده اید که به محتوای ارائه شده توسط این وبسایت علاقه مند می باشد که این میتواند یک امتیاز مثبت برای آن وب سایت باشد. با سئوکار باشید.

در چند سال اخیر، توجه بسیاری به این مساله لینک سازی و بک لینک صورت گرفته است. قبلا شما می توانستید چند وب سایت ایجاد کرده و آنها را به وب سایت اصلی خود بک لینک بدهید. این مساله باعث دورزدن الگوریتم گوگل می گردید که توسط الگوریتم پنگوئن کاملا این نوع کلاه بردای و سواستفاده از بین رفت در نتیجه تمامی وبسایت هایی که از این نوع کلک استفاده می کردند، جریمه شدند.

امروزه شما باید بتوانید بک لینک های با انواع مختلفی را به سوی وبسایت خود جذب کنید. روش های لینک سازی و بک لینک براساس عوامل مختلفی که دارد، دارای ارزشهای متفاوتی می باشد.

در اینجا سه عامل مهم تاثیر گذار در سئو را در این زمینه مطرح می کنیم:

• بک لینک گرفتن از وب سایت هایی با رتبه بالا دارای ارزش بسیاری است. اینکه شما چطوری بتوانید بک لینک بگیرید به استراتژی شما بستگی دارد اما بهترین و آسان ترین راه ایجاد محتوای عالی در وبسایتتان می باشد.

• سعی کنید که از وبسایت هایی که مرتبط با کسب و کارتان می باشد بک لینک بگیرید. چون کاربران شما یکسان هستند، آنها حتما به وبسایت شما نیز مورد بررسی قرار می دهند.

• از فکر خرید بک لینک بیاد بیرون، چون اگر گوگل متوجه شود علاوه براینکه شما را جریمه می کند، رتبه سایت شما را به قبل باز میگرداند.

همانطور که گفتیم یکی از عواملی که در سئو مدرن به آن توجه بسیاری می شود، لینک سازی یا بک لینک می باشد..در ادامه ما میخواهیم ۱۵ تکنیک بک لینک سازی را بیان نماییم.

۱٫ایجاد پست مهمان

امروزه بعضی از متخصصان سئو معتقد هستند که پست مهمان هیچ ارزشی ندارد و به نوعی باعث جریمه وب سایت شما می گردد. اما در واقع یکی از بهترین مکان ها برای بک لینک، پست مهمان می باشد. شما باید بتوانید که با استفاده از استراتژی خاص، مالکان وبسایت های دیگر را که مرتبط با کسب و کار شما می باشند را قانع کنید که بتوانید حداقل یک پست در وبسایت آنها قرار دهید بعد داخل آن شروع لینک سازی و گرفتن بک لینک کنید. فقط حواستان باشد که مالک وبسایت، لینک هایی را که شما قرار میدهید را nofollow نکند چون دیگر هیچ گونه ارزشی ندارد.

۲٫به یک مولف تبدیل شوید

این تکنیک شبیه روش قبلی می باشد، اما حرفه ای تر می باشد. در تکنیک پست مهمان، شما پست سایت خود را به گونه ای متفاوت در وبسایت دیگران قرار می دهید اما در این تکنیک شما یک نویسنده و تولید کننده محتوا برای دیگر وبسایت ها می باشید. شما در این تکنیک اختیار عمل بیشتری دارید و می توانید بک لینک های خیلی بهتر و زیرکانه تری به وبسایت خود بدهید. اکثر وبسایت ها مولفان خود را معرفی می کنند و شما در بخش معرفی می توانید خود را مدیر وبسایت اصلی خود معرفی کنید.

۳٫استفاده از فروم ها

یکی از بهترین روش برای بک لینک گرفتن و لینک سازی، قرار دادن پست ها و مطالب مربوط به وبسایت خود در فروم ها می باشد. البته فروم های بسیاری وجود دارد، برای همین اول شما باید فروم هایی که مرتبط با وبسایت شما می باشند را پیدا کنید و بعد از اطلاع از قوانین آنها، شروع به تولید محتوا و قراردادن محتوای در آنجا بکنید. البته کار در فروم تکنیک های بسیاری دارد که مهمترین مساله آن فعال بودن در این فروم ها می باشد.

۴٫بازاریابی ویدئویی

یوتیوب بهترین مکان برای بازاریابی و انتشار مطالب وب سایت می باشد. میلیونها نفر از سراسر دنیا از یوتیوب برای تماشای فیلم و انتشار فیلمهای خود استفاده میکنند. فقط کافی که تکنیک استفاده از آن را بدانید.

البته در ایران شما می توانید از اپارات نیز استفاده کنید. یکی از مزیت های اصلی بازاریابی ویدئویی  قراردادن آدرس سایت است البته این مزیت در آپارات خیلی وجود ندارد، اما در وبسایتهایی با موضوع اشتراک ویدئو این امکان را می دهند که شما بتوانید لینک قرار بدهید. مزیت دیگر استفاده از ویدئو این است که کاربران بیشتر ترجیح میدهند فیلم ببینند تا متن بخوانند و اگر فیلمی را چندبار ببینند اصلا خسته نمی شوند و این مساله باعث حک شدن تصویر برند شما در ذهن آنها می گردد.در واقع این چند ساله الگوریتم های گوگل تغییرات بسیاری داشته است.

۵٫ اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری وجود دارد که شما می توانید با افراد مختلف از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. شبکه هایی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره. یکی از مزیت های این شبکه ها عضو شدن در گروه های مرتبط با کسب و کار است و به اشتراک گذاری مطالب وبسایت در آنجا می باشد. از نظر بک لینک، شبکه های اجتماعی بیشترین امتیاز را  نسبت به بقیه استراتژی دارند.

۶٫بلاگ نویسی در لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که افراد متخصص زیادی در هر رشته در این شبکه با هم در ارتباط هستند. یکی از مزیت هایی قراردادن لینک در  لینکدین این می باشد فالو شدن آنها است  یعنی با توجه به رتبه بالای لینکدین، هر کلیک امتیاز و رتبه بالاتری نسبت به بقیه شبکه ها می گیرد. اگر به صورت حرفه ای عمل کنید می توانید بک لینک های بسیاری خوبی از این شبکه دریافت کنید.

۷٫اظهار نظر در بلاگها

این یکی از بهترین و زیرکانه ترین روش های برای گرفتن بک لینک می باشد. شما باید پست های مرتبط با کسب و کار خود را مطالعه کنید و نظر خود را به صورت کاملا علمی و دقیق بیان نمایید. بعد در جایی که لازم بود، لینک وبسایت خود را قرار دهید. فقط مراقب باشید که اسپم نشوید.

۸٫ مشارکت های اجتماعی

این مشارکتها می تواند در هر شبکه اجتماعی یا سایت باشد، فقط کافی است گروه های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و شروع به ارتباط با اعضای آنها نمایید و به آنها لینک وبسایت خود معرفی کنید.

۹٫پاسخ به سوالات

شبکه های زیادی وجود دارند که شما می توانید در آنجا سوالات خود  را بپرسید یا سوالات آنها را جواب دهید. البته در فروم ها و شبکه های اجتماعی هم شما می توانید این کار را انجام دهید، فقط کافی است فروم یا گروه مرتبط با پرسش و پاسخ را جستجو کنید و به سوالات آنها پاسخ کامل بدهید.در انتها برای اینکه یک منبعی برای پاسخ خود ارائه دهید می توانید لینک وبسایت خود را قرار دهید. البته این چند مورد شبیه به هم هستند اما این نکته را باید بدانید که هدف هرکدام متفاوت است و استراتژی خاص خود را دنبال می کند.

۱۰٫مراقبت های لینک های ناقص باشید

البته این یک روش نمی باشد، بیشتر هشدار است . مطالب شما بعد از مدتی قدیمی می شوند و ممکن است از بین بروند یا دچار ایراداتی شوند. در مطالب جدید ممکن است شما از طریق کلمه ای به آن وبلاگ لینک دهید. اما چونکه لینک آن صفحه یا بلاگ دچار ایراد شده است، یک صفحه ارور نمایش داده می شود که این یک نمره منفی برای وبسایت تلقی می شود. شما نباید لینک آن صفحه را از بین ببرید چون این لینک توسط گوگل ایندکس شده است، در واقع شما باید یک مطلب جدید بجای مطلب قدیمی جایگزین کنید. پس حتما  لینک های قدیمی موجود در وبسایت خود را قبل از لینک سازی بین صفحات بررسی کنید.

۱۱٫بازاریابی اثرگذارها

هر صنعتی تاثیرگذارهای خودشو دارد. این تاثیرگذارها، افرادی هستند که آن صنعت را در همه شبکه ها و مراحل آن را دنبال می کنند. بازاریابی اثرگذار بیشتر مربوط به همین افراد می شود. یک اصلی در بازاریابی وجود دارد و این است :” بهترین واولین مشتری، همسایه شما می باشد.” در وب سایت هم همینطور. بهترین مشتریها همین افراد تاثیرگذار می باشند. افرادی که در تمامی مکانها شما را دنبال می کنند.در نظرخواهی محتویات شما شرکت می کنند، مطالب شما را به اشتراک می گذارند و در برندسازی و لینک سازی وبسایت شما نقش غیرمستقیم دارند. شما باید این افراد را پیدا کنید و به آنها امتیازات مثبتی بدهید. پیدا کردن این افراد کار سختی نیست فقط کافی یک بررسی ساده انجام دهید و ببینید که چه افرادی در نظر خواهی، مسابقات و غیره بیشتر شرکت می کنند و به آنها امتیازات ویژه بدهید.

۱۲٫مطبوعات محلی

منظور ما هر مطبوعاتی نیست. متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهات افراد این است که محصولات و وب سایت خود را در هر مطبوعات مرتبط و غیرمرتبط تبلیغ می کنند. بهترین مطبوعات، مطبوعات محلی می باشند. کاربران وبسایتها از سراسر کشور می باشند اما تبلیغ در مطبوعات محلی بیشتر دیده می شوند.چرا؟!! چونکه براساس آمارهایی که منتشر شده، خرید این مطبوعات از بقیه بیشتر می باشد و از این شانس دیده شدن شما بیشتر می گردد. هر چند هیچگونه کلیک برروی لینکی وجود ندارد اما در برندسازی نام دامنه شما کمک بسیاری می کند.

۱۳٫بررسی از زبان مشتریان

فروشندگان محصول همیشه به دنبال این هستند که بتوانند مشتری خود را راضی نگه دارند. آنها می خواهند که بتوانند که رضایت مشتری خود از محصولاتشان نشان بدهند و از این رو سعی می کنند بعد از خرید با استراتژی های خاص، نظر آنان را بپرسند و در قسمت نظرخواهی محصولات قرار بدهند.

هر مشتری جدید قبل از خرید، به نظرات مشتریان خود دقت می کند و بعد اقدام به خرید می کنند. شما می توانید از مشتریان خود مخصوصا در شبکه های اجتماعی بخواهید نظر خود در خصوص محصولات شما بدهند . آنها اگر از محصول راضی باشند لینک صفحه خرید آن را در صفحه خود قرار داده که این یک بک لینک برای شما تلقی می گردد.

۱۴٫نقد و بررسی

مانند روش قبل با استراتژی های خاص از کاربران خود بخواهید که بخش نظرخواهی و نقد وبررسی محصولات را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. مطمئن باشید مشتریان وفادار شما حتما این کار را انجام خواهند.

۱۵٫تبدیل لینک های غیر قابل کلیک به قابل کلیک

این یک روش بحث برانگیز است. در این روش شما باید مکان هایی را پیدا کنید که افراد لینک سایت شما را بدون قابلیت لینک قرار می دهند. اولین مزیت اصلی این مساله، برندسازی بهتر وب سایت شما می شود اما شما می توانید با دادن پیامی به صاحب اصلی وب سایت، از او بخواهید که لینک سایت شما قابل کلیک نماید. البته برای بالابردن رتبه وبسایت روش های بسیاری وجود دارد، اما هر کدام از اینها در کنار هم باید رعایت شوند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 20 سپتامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.