فاکس بلاگ

۷ راه برای سئو سایت بجای استفاده از SSL

۷ راه برای سئو سایت بجای استفاده از SSL

در صورتی که مطالب آموزشی سئو و بهینه سازی سایت رو دنبال میکنید چندی پیش گوگل مطلبی راجع به استفاده از پروتکل HTTPS بجای HTTP منتشر کرد و هم اکنون استفاده از این پروتکل را برای سایت ها یک مزیت و یک امتیاز مثبت در نظر میگیرد.

پروتکل امنیتی SSL چیست؟

SSL

یا Secure Socket Layer راه حلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده است که توسط شرکت Netscape ارایه شده است. در واقع SSL پروتکلی است که پایین تر از لایه کاربرد (لایه ۴ از مدل TCP/IP) و بالاتر از لایه انتقال (لایه سوم از مدل TCP/IP) قرار می گیرد. مزیت استفاده از این پروتکل، بهره گیری از موارد امنیتی تعبیه شده آن برای امن کردن پروتکل های غیرامن لایه کاربردی نظیر HTTP، LDAP، IMAP و… می باشد که براساس آن الگوریتم های رمزنگاری بر روی داده های خام (plain text) که قرار است از یک کانال ارتباطی غیرامن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال می شود و محرمانه ماندن داده ها را در طول کانال انتقال تضمین می کند.

پروتکل HTTPS

ما همیشه بدنبال راه ها و روش های جدیدی که گوگل معرفی میکند هستیم تا با افزایش بازدید سایت خود به هدفی که به دنبال آن هستیم برسیم.سئو خوب ترکیبی سالم از همه چیز است.در واقع راه های بهتر و مناسب تری بجای استفاده از پروتکل HTTPS وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد

۱٫آدرس های همگام و یکتا صفحات

این بدان معناست که آدرسی که کاربران مشاهده میکنند ، آدرسی که شما در لینک داخلی سایت استفاده میکنید و لینک هایی که در نقشه سایت شما وجود دارند باید برابر و یکسان باشند.اشتباه رایجی که وجود دارد این است که علاوه بر استفاده از لینک canonical آدرس دوم هنوز هم در نقشه سایت وجود دارد.در واقع اگر یک لینک بروزرسانی شد مابقی آنها نیز آپدیت شوند.

۲٫آدرس های کوتاه

آدرس های کوتاه

در این مورد باید توجه کنید آدرس هایی برای صفحات و مطالب خود انتخاب کنید که خزنده های موتور های جستجو آدرس های شما را پیدا و آن ها را به راحتی بتوانند بخوانند.بجای عدد از کلمات استفاده کنید.بجای UnderLine از Dash استفاده کنید.در صورت امکان از Subdomain استفاده کنید.

۳٫واقعیت ، مطالب و محتوا مرتبط و غنی ، “کپی ممنوع”

ممکن است صفحاتی که مطالب کپی قرار میدهند و بازدید قابل توجهی دریافت میکنند دیده باشید اما هویت آنها بزودی نزد موتور های جستجو فاش می شود.این سایت ها مطالب واقعی قرار نمی دهند بلکه مطالب کپی شده را انتشار می دهند.در مطالب خود به نکات زیر توجه کنید : هر مطلب میانگین ۳۰۰ کلمه باشد. در هر مطلب ۳ تا ۵ کلمه کلیدی قرار دهید و ۵ لینک داخلی درون هر مطلب به کار ببرید.

۴٫متن زنده در بالای صفحه

خزنده موتور های جستجو صفحات رو به صورت خطی می خوانند.
متن زنده ، در یک Div مخفی نیست ، در پیوند به صفحات دیگر مخفی نیست ، بهترین محتوایی هست که میتوانید داشته باشید.متنی است که موتورهای جستجو بوسیله آن می دانند چطور سایت شما رو رتبه دهی کنند. اگر یک خزنده قبل از خواندن متن اصلی مثلا ۱۰۰ لینک و ۵۰ عکس را ببیند به نظر آن این لینک ها و عکس ها از محتوای شما مهم تر هستند.پس محتوای خود را در بالای صفحه قرار دهید.

۵٫لینک ها

بسیار ساده است.Link Building هیچ وقت نخواهد مرد. سایتی خوب است که لینک های با کیفیت ورودی از سایت های مرتبط دریافت کند. شما با داشتن محتوای مفید و غنی به راحتی می توانید از این گزینه استفاده کنید و به سئو سایت خود سرعت ببخشید.

۶٫تگ های عنوان دوستانه

توجه کنید که این به معنی این نیست که کلمات کلیدی خود را در تگ های عنوان ( Title) قرار ندهید. شما هنوز به وجود کلمات کلیدی در تگ عنوان خود نیاز دارید و این را باید یکی از اولین کارهای خود در نظر بگیرید ، اما فقط یک یا دو کلمه کلیدی.مثلا فرض کنید تگ عنوان این مطلب به صورت ” سئو ، بهینه سازی ، بهبود سئو ، آموزش سئو” باشد بهتر است یا ” ۷ راه برای بهبود سئو سایت بجای استفاده از SSL ” ؟ در عنوان دوم کاربر وقتی لینک صفحه ما را در نتایج موتور های جستجو مشاهده می کند دقیقا می داند این مطلب در چه موردی است و به او کمک می کند یا نه! اما در لینک اول دقیقا محتوای صفحه مشخص نیست.

۷٫افزایش سرعت بارگذاری سایت

اگر سرعت بارگذاری سایت شما آهسته باشد ، زمان قابل توجهی طول میکشد تا خزنده های موتور های جستجو به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کنند.علاوه بر آن کاربران نیز منتظر ماندن برای بازدید صفحه ای که بارگذاری آن زمانی طولانی نیاز دارد  را نمیپسندند و احتمال ترک آن صفحه و سایت خیلی زیاد می شود. سعی کنید خطا های درون کد های خود را پیدا و آن ها را رفع کنید.این کار علاوه بر افزایش سرعت به بهبود عملکرد خواندن محتوای سایت شما توسط خزنده موتوهای جستجو کمک میکند.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.