فاکس بلاگ

۱۵ ترفند برای افزایش بازدید وب سایت

۱۵ ترفند برای افزایش بازدید وب سایت

اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیاز هر وبلاگی، تولید محتوا و مطالب باکیفیت است. اما برای هر شخص وبلاگ نویسی پیش می‌آید بنا به دلایل مختلف، فرصت، انرژی یا حوصله‌ی نوشتن را برای مدتی نداشته باشد.

۱- از پادکست و ویدئو استفاده کنید.

تولید پادکست و ویدئو، گاهی از نوشتن مطالب هم سخت‌تر است و اجرا و تهیه‌ی یک پادکست یا ویدئوی حرفه‌ای، علاوه بر انرژی بسیار، به زمان زیادی هم نیاز دارد. اما بعضی اوقات وبلاگ نویسی نیاز به تنوع دارد. بعضی وقت‌ها شما فقط حوصله‌ی نوشتن ندارید؛ نه این‌که حوصله‌ی کار کردن نداشته باشید. در این مواقع می‌توانید پادکست و ویدئو را در دستور کارتان قرار دهید. مخصوصا تولید پادکست، گاهی اوقات آن‌قدرها هم سخت نیست.

۲- فهرست‌های بهترین و بدترین درست کنید.

فهرست‌های ۱۰ بهترین یا ۱۰ بدترین تهیه کنید. در هر زمینه‌ای که وبلاگ نویسی می‌کنید، به جای تولید مطالب وقت‌گیر و انرژی‌بر، فهرست‌های بهترین و بدترین مرتبط با وبلاگتان تهیه کنید. مثلا اگر وبلاگ شما در حوزه‌ی تبلیغات اینترنتی فعالیت می‌کند، فهرست ۱۰ شرکت برتر برندینگ و تبلیغات اینترنتی ایران یا جهان را تهیه کنید. یا مثلا ۱۰ کتاب برتر حوزه‌ی تبلیغات را فهرست کنید. این‌طوری اگر هم ایده‌ای برای تولید مطالب نداشته‌اید، به راحتی ذهنتان باز خواهد شد، و اگر حوصله‌ی تالیف مطالب پر و پیمان همیشگی را ندارید، با یک فهرست تیتروار، وبلاگ را به‌روز نگه داشته‌اید و محتوای اسپم و بیخود هم به خورد مخاطب‌تان نداده‌اید!

۳- مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید.

یکی از راحت‌ترین راه‌حل‌های این فهرست همین است که مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید. در هر زمینه‌ای که وبلاگ نویسی می‌کنید، قطعا وب‌سایت‌های مرجع یا وبلاگ‌های معتبر و حرفه‌ای دیگری هم سراغ دارید. از مطالب آن‌ها استفاده کنید و با ذکر منبع و گاهااندکی تلخیص و دست‌کاری، مقاله‌های مفید و کاربردی دیگران را به اشتراک بگذارید.

اگر در وبلاگ‌تان لینک دونی هم دارید که چه بهتر. حتما از آن‌جا برای لینک دادن به مطالب و مقالات دیگران استفاده کنید؛ و سعی کنید این بخش را در مکان خوبی از وبلاگ‌تان و در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. این‌طوری مخاطبان شما از فعالیت و حضورتان در وبلاگ آگاه خواهند شد و گرد مرگ روی وبلاگ‌تان نخواهد نشست.

۴- مطالب قدیمی را به‌روز کنید.

بعضی مطالب قدیمی ارزش به‌روز کردن را دارند. می‌توانید آن‌ها را بدون دخل و تصرف، صرفا با تغییر تاریخ، به صفحه‌ی اول وبلاگ‌تان منتقل کنید. برخی دیگر هم نیاز به تغییرات دارند که معمولا جزئی است. غلط‌های املایی را هم فراموش نکنید. گروه دیگری از مطالب هم هستند که بنا به پیشرفت‌های فکری و افزایش تجربه‌ی شما، نیاز به تغییرات دارند. این دست مطالب، بهترین گزینه برای به‌روز کردن هستند. مثلا مطلبی داشته‌اید درباره‌ی «شیوه‌های مختلف تبلیغات هدفمند اینترنتی» و حالا پس از چند سال یا چند ماه به این نتیجه رسیده‌اید که فلان مورد از موارد موجود در این مقاله، در گروه تبلیغات هدفمند نمی‌گنجد و آن زمان به اشتباه چنین تصور می‌کرده‌اید. چنین مطالبی را با اعتراف به اشتباهات گذشته‌ی خود، اصلاح کرده و مجددا به‌روز کنید. مخاطبان فهیم شما، قدر توجه و دقت‌نظر شما را می‌دانند و از این کارتان برداشت مثبتی خواهند داشت.

۵- بخش درباره ما را غنی‌تر کنید.

اگر صفحه یا بخش «درباره ما» نداشته‌اید، حتما ایجاد کنید. و اگر از قبل در وبلاگ‌تان این بخش را داشته‌اید، آن را به‌روز کرده و با اضافه کردن اطلاعات جدید، آن را غنی‌تر کنید. معمولا هر کسی که به پشت سرش نگاه می‌کند، به دلیل پیشرفت‌های فکری و ذهنی، ایرادات بسیاری در گذشته‌ی خودش پیدا می‌کند. بخش درباره ما وبلاگ شما هم حتما پس از چند وقت به تغییرات نیاز خواهد داشت. با دقت بررسی کنید؛ خودتان متوجه خواهید شد.

۶- در ظاهر سایت تغییر ایجاد کنید.

اگر خودتان توانایی‌های فنی تغییر در ظاهر وبلاگتان را دارید که خیلی بهتر، اگر هم خودتان قادر به انجامش نیستید، شخصی را برای کمک استخدام کنید و تغییراتی را در ظاهر وبلاگ‌تان ایجاد کنید.

این تغییرات می‌تواند از جابه‌جا کردن باکس‌های مختلف سایدبار شروع بشود و به تغییر رنگ‌بندی وبلاگ یا نهایتا تغییر کلی قالب وبلاگ ختم بشود. اگر قالب وبلاگ به نظرتان نیاز به تغییر کلی ندارد، برای یافتن ایرادهای جزئی، بیش‌تر جست‌و‌جو کنید.اگر هم از سیستم‌هایی مثل وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید برای اضافه کردن امکانات جدید از افزونه‌های بی‌شماری که در موضوعات مختلف، به رایگان وجود دارند، بهره ببرید.

 

۷- پاسخ همه‌ی کامنت‌ها را بدهید.

اگر حوصله‌ی تولید محتوای جدید ندارید، می‌توانید پاسخ کامنت‌های مخاطبان‌تان را بدهید. البته پاسخ دادن به کامنت‌ها برای اوقات کم‌حوصلگی نیست و همیشه باید با مخاطبانتان در تعامل باشید. اما حتما دیدگاه‌های بسیاری وجود دارند که بدون پاسخ مانده‌اند. سعی کنید همه‌ی کامنت‌ها را با پاسخ‌های مرتبط و تعامل‌جو پاسخ بدهید. این کار، مخاطبان وبلاگ‌تان را مطمئن می‌سازد که شما فعال هستید و حواستان به نظرات و پیشنهادات آن‌ها هست.

۸- صفحه‌ی تماس با ما را کامل‌تر کنید.

اطلاعات صفحه‌ی «تماس با ما» را دقیق‌تر و کامل‌تر کنید. اگر آدرسی در این صفحه گذاشته‌اید، سعی کنید با استفاده ازگوگل مپ، مکان خود را به نمای بگذارید. هم‌‌چنین می‌توانید برای کامل‌تر کردن این بخش، از آدرس صفحات و حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. شماره‌ی تلفن یا حساب خود در پیام‌رسان‌های معمول این روزها از قبیل وایبر، لاین، تلگرام و اسکایپ را نیز می‌توانید قرار بدهید. آدرس ایمیل و فرم تماس با ما هم از واجبات این بخش هستند.

۹- از کلید‌های درخواست اقدام بهره ببرید.

کلید‌های درخواست اقدام -یا دقیق‌تر Call to Action- را می‌توانید به انواع مختلف استفاده کنید و برای افزایش نرخ تعامل و فعالیت کاربران از آن‌ها بهره ببرید.

می‌توانید در انتها یا ابتدای مطالب وبلاگ، کلید‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را قرار بدهید. حتی می‌توانید این کلیدها را در صفحه‌ی اصلی وبلاگ و برای اشتراک‌گذاری آدرس اصلی وبلاگ نیز استفاده کنید.

علاوه بر کلید‌های اشتراک‌گذاری، کلید‌های درخواست اقدام می‌توانند برای کارهای مختلفی استفاده شوند. می‌توانید با قرار دادن یک کلید از کاربر بخواهید که زیر پست وبلاگ یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما کامنت بگذارند، مقالات مرتبط را بخواند، یا حتی نقد و معرفی محصولات و خدمات مرتبط را ببیند.

کلید‌های درخواست اقدام باید کاربر را مجاب به انجام کاری کند که در باطنش منفعتی را نصیب شما کند و در ظاهر فعالیت دل‌پذیری را نصیب کاربر.

۱۰- از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

به جای فعالیت در وبلاگ و نوشتن مطالب و مقالات جدید می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. شبکه‌های اجتماعی خود را در وبلاگ‌تان به انواع مختلف معرفی کنید تا کاربران وبلاگ‌تان شما را در شبکه‌های اجتماعی بشناسند و دنبال کنند. آن‌گاه است که فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی، نوعی فعالیت مرتبط با وبلاگ‌تان خواهد بود. می‌توانید از مطالب و پست‌های کوتاه استفاده کنید یا پست‌های دیگران را به اشتراک بگذارید. مخصوصا اشتراک‌گذاری مقالات مرتبط دیگران، در شبکه‌های اجتماعی، بسیار مفید خواهد بود. هم‌چنین می‌توانید از عکس و ویدئو هم استفاده‌های زیادی ببرید.

این‌طوری، کاربران از فعالیت‌های شما مطلع می‌شوند و می‌فهمند که شما و وبلاگ شما تعطیل یا کم‌کار نشده است.

۱۱- مطالب شخصی بنویسید.

اگر حوصله‌ی نوشتن مطالب حرفه‌ای و مقالات تخصصی ندارید، مطالب شخصی و دست‌نوشته‌های عمومی را امتحان کنید. بسته به استایل وبلاگ‌تان می‌توانید تا حدی که صلاح می‌دانید وارد مسائل شخصی یا کاری خود بشوید و آن‌ها را با دیگران در میان بگذارید. حتی می‌توانید پستی بگذارید درباره‌ی این‌که چرا چند وقت است پست جدیدی در وبلاگ منتشر نمی‌کنید!

این مورد مستقیما به استایل و شکل‌و‌شمایل و دسته‌بندی‌های موضوعی وبلاگ شما مرتبط است و ممکن است هر کسی دوست نداشته باشد مثلا در یک وبلاگ تخصصی، دل‌نوشته‌های شخصی یا دیدگاه‌های عمومی‌اش را منتشر کند. انتخاب با شماست.

۱۲- از مخاطبان خود بخواهید که دوست دارند درباره‌ی چه بنویسید.

هم‌چنین می‌توانید پستی در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید که از مخاطبانتان درباره‌ی وبلاگ شما نظرسنجی کند و از آن‌ها بپرسد که دوست دارند مطالب وبلاگ بیش‌تر در چه زمینه یا چه موضوع مشخصی باشند.

این‌طوری علاوه بر افزایش تعامل کاربران و کسب اطلاعات آماری ارزشمند، مدتی هم برای انتشار پست‌های جدید بعدی، وقت خریده‌اید!

۱۳- به مخاطبان خود ایمیل بدهید.

برخی وبلاگ‌نویس‌ها به کلی از ایمیل مارکتینگ غافل‌اند. البته ارسال صدها و هزاران ایمیل به آدرس‌های ناشناس، ایمیل مارکتینگ نیست؛ که اسپم است و بحث جدایی‌ست.

اما برای هر وبلاگی واجب است که با بهره گرفتن از کلیدهای Call to Action مناسب و استفاده از استراتژی‌های حساب‌شده، ایمیل‌ های کاربران خود را قبل از خروج از وبلاگ، جمع‌آوری کنند. این موضوع و کل بحث ایمیل مارکتینگ، موضوع این مقاله نیست؛ ولی برای جمع‌آوری ایمیل‌ها می‌توانید از امکاناتی مثل افزونه‌‌ی وردپرسی OptinMonsterاستفاده کنید.

جمع‌آوری ایمیل‌ها باید همیشگی و مداوم انجام بشود تا علاوه بر استفاده‌های روتین و ارسال خبرنامه‌های ماهانه یا هفتگی، در مواقع این‌چنینی هم بتوانید با ارسال ایمیل به کاربران وبلاگ خود، آن‌ها را در جریان اتفاقات مربوط به وبلاگ و دلیل کم‌کاری‌های اخیر خود بگذارید.

این‌طوری، کاربران خودشان را به وبلاگ‌نویس نزدیک احساس می‌کنند و هم‌چنین وبلاگ شما را فراموش نمی‌کنند.

برای ارسال ایمیل‌ها به شکل حرفه‌ای، از سرویس‌های بسیاری می‌توانید استفاده کنید که برخی از بهترین‌هایشان به این قرار هستند: MailChimp، Campaign Monitor، Aweber، Constant Contact، GetResponse، MailerLite.

۱۴- مصاحبه کنید.

با افراد مرتبط به حوزه‌ی فعالیت وبلاگ‌تان مصاحبه کنید. هرچند مصاحبه کردن به شکل حرفه‌ای، سختی‌های بسیاری دارد، اما می‌تواند تنوعی در شیوه‌ی کار شما باشد و باعث دمیده شدن روح تازه‌ای در وبلاگ‌تان نیز بشود.

هر چه افراد مورد مصاحبه، افراد مشهورتر و معتبرتری باشند، و هرچه سوالات و اجزای مختلف مصاحبه‌ی شما حساب‌شده‌تر باشد، نتیجه‌ی بهتری به دست خواهد آمد؛ که باعث جذب مخاطبان بسیاری نیز خواهد شد.

 

۱۵- ترجمه کنید.

اگر ترجمه برای‌تان راحت است، به جای تحقیق و تالیف مقالات تخصصی، از بین مقالات و مطالب تخصصی و باکیفیت در مراجع معتبر، مطلبی را انتخاب و آن را مستقیما ترجمه کنید.

از طرفی خود ترجمه و تولید مطالب ترجمه شده، کار ساده‌ای نیست و وقت و حوصله‌ی زیادی می‌طلبد؛ و از طرفی اگر سطح زبان‌تان خوب باشد، عادت به ترجمه داشته باشید و سرعت ترجمه کردن‌تان بالا باشد، می‌تواند در مقایسه با تالیف مطالب جدید که گاها نیاز به تحفیفات و مطالعات بسیار دارد، آسان‌تر و سریع‌تر باشد.

من، این موارد را بنا به تجارب شخصی خودم امتحان و استفاده کرده‌ام و بسته به شرایط مختلف، هر کدام، نتایج متفاوتی را سبب شده‌اند. اما می‌توانم ادعا کنم که همه‌ی این موارد به افزایش اعتبار و بالا بردن سطح وبلاگ و وبلاگ نویسی شما، چه مستقیم و چه غیرمستقیم کمک خواهد کرد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 27 نوامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.