فاکس بلاگ

یک هاستیگ خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد ؟

یک هاستیگ خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد ؟

این مقاله شما را در انتخاب بسته میزبانی (هاستینگ) مناسب که بتواند پاسخگوی نیازهای وب سایتتان باشد راهنمایی می کند
به هر وبسایت هاستینگ وب که سر بزنید با تعداد زیادی انتخاب سردرگم کننده روبرو می شوید. نه تنها از شما خواسته خواهد شد که از میان هاست های محتلف– به اشتراک گذاشته شده، اختصاصی یا مجازی – یکی را انتخاب کنید بلکه همچنین از شما خواسته می شود که در مورد میزان فضای سرور ، پهنای باند و پشتیبانی مورد نیاز خود تصمیم گیری نمایید. خیلی آسان می شود گمراه شد و برای بسته ای که بسیار فراتر از نیاز است هزینه زیادی پرداخت کرد.
با هر نوع هاستینگی که انتخاب می کنید به یک شرکت هزینه پرداخت می کنید تا وب سایت شما را روی سروری در محل خود آن شرکت نگهداری و به اینترنت متصل نماید. با انتخاب نرم افزار طراحی وب مورد علاقه خود فایل های ضروری را تولید می کنید و آنها  را روی سرور بارگذاری می کنید ( یا از یک سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress استفاده می کنید)، بدین تریتیب افراد می توانند با وارد نمودن آدرس وب شما در مرورگر خود به این اطلاعات دست یابند. با این وجود انتخاب نوع مناسب بسته هاستینگ حیاتی است.
تفاوت میان سه نوع اصلی سازماندهی هاستینگ وب در ادامه شرح داده شده است.

Shared (اشتراکی)
همان طور که نام آن نشان می دهد این نوع شامل به اشتراک گذاری یک سرور با ده ها، صدها یا حتی هزاران وب سایت دیگر است. هاستینگ اشتراکی ارزان ترین انتخاب است و معمولا تنظیمات آن آسان ترین است زیرا شما کنترل کامپیوتر را به دست نمی گیرید و فایل های خود را به کامپیوتری که از قبل تنظیم و راه اندازی شده اضافه می کنید.
از طرف دیگر این حقیقت که وب سرور را به اشتراک می گذارید به این معنی است که وب سایت شما با ترافیکی که سرور باید تحمل کند تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی اگر تنها تعداد کمی افراد سعی در مشاهده صفحات شما داشته باشند، با تعداد افرادی که سایت های دیگر روی همان سرور را مشاهده می کنند تاثیر خواهید پذیرفت.
می توان گفت یک هاستینگ اشتراکی با کیفیت انتخاب کاملا حساسی برای بسیاری از کسب و کارهای آنلاین است از جمله تجارت هایی که به فروش آنلاین محصولات می پردازند یا از اینترنت برای تبلیغات خود استفاده می کنند. در این نوع هاستینگ سطح کنترلی را که سرورهای مجازی یا اختصاصی فراهم می کنند بر روی هاستینگ خود نخواهید داشت ولی در بسیاری موارد اصلا به آن نیاز ندارید، اگر دسترسی نیز داشته باشید ممکن است اصلا اطلاعات تکنیکی لازم برای بهره برداری از آنها را نداشته باشید.
اگر به دنبال ساده ترین راه برای آنلاین شدن هستید، به استفاده از یک سرویس اشتراکی که دربردارنده یک سازنده وب سایت باشد بیاندیشید – MyWebsite از ۱&1 (http://website.1and1.co.uk)-  یکی از بهترین ها است. با این وجود از هر سرویسی که خروجی آن Flash است اجتناب کنید زیرا سایت شما را از روی دستگاه های موبایل غیر قابل مشاهده می کند.

همچنین به ذهن بسپارید سادگی این سرویس ها اغلب منجر به فقدان انعطاف پذیری در طراحی و عملکرد سایت شما می شوند. برای بعضی این هزینه کم، به نوبه خود با ارزش است ولی برخی شرکت های جاه طلب خود را در آنچه می توانند به دست آورند محدود می بینند.
کیفیت هاستینگ اشتراکی بین ارائه دهندگان مختلف و همین طور بین محصولات مختلف آنها متفاوت است.
بسیاری از هاست ها بسته های «business» نیز ارائه می دهند که پهنای باند بالاتر(بدین تریتب افراد بیشتری می توانند بدن صرف هزینه بیشتر توسط شما از سایت دیدن کنند)، ویژگی های مدیریتی پیچیده تر و وعده عملکرد بهتر (به خصوص عملکرد خوب در اختلاف میان مشاهده سریع وبسایت شما توسط بازدید کنندگان یا اتلاف وقت زیاد آنها تا بارگذاری صفحه) را شامل می شوند.
اکر یک فروشگاه آنلاین دارید هاستی را در نظر بگیرید که تخصص آن در تجارت الکترونیک است مانند Volusion (www.volusion.co.uk) یا Bigcommerce (www.bigcommerce.com)، که دسترسی به یک سیستم درجه یک، تنظیمات ابزارهای طراحی برای اهداف خرده فروشی و یکپارچه سازی پرداخت آسان را خواهید داشت. با این حال اندکی اطلاعات در زمینه طراحی وب برای ایجاد تغییرات اصلی در زمینه های از پیش ساخته شده مورد نیاز است.

 

 

Dedicated (اختصاصی)
یک سرور اختصاصی ماشین فیزیکی است که به طور کامل توسط شما کرایه شده است. شما از طریق یک صفحه کنترلی مبتنی بر مرورگر و دسترسی سطح root/admin کنترل کامل ماشین خود را در اختیار دارید. این کامپیوترها معمولا با لینوکس یا ویندوز سرور کار می کنند.
سرورهای اختصاصی گران تر هستند. اگر محصول اصلی شما از طریق اینترنت به مشترکین ارائه می شود و محصول فیزیکی نیست که بصورت آنلاین فروخته شود، احتمالا انعطاف پذیری و منابع بیشتری که تنها سرورهای اختصاصی ارائه می دهند را نیاز خواهید داشت.

سرورهای اختصاصی برای فروشگاه های آنلاینی که هدفشان جذب تعداد بسیار زیادی مشتری است نیز مناسبند زیرا یک سرویس اشتراکی احتمالا توانایی کنترل تقاضاهای بسیار زیاد را نخواهد داشت.

 

مجازی (vitual)
سرورهای خصوصی مجازی (VPS)  مابین هاستینگ های اشتراکی و اختصاصی قرار می گیرند. آنها تمام قابلیت های یک سرور اختصاصی را با کاهش قیمت ارائه می دهند؛ در حقیقت آنچه دریافت می کنید به نظر می رسد در تمام جزئیات یک سرور اختصاصی باشد.

در حقیقت یک کامپیوتر واحد چندین «سرور مجازی» را اجرا می کند.
هر کپی از نرم افزار سرور فکرمی کند که روی کامپیوتر مخصوص به خود اجرا می شود ولی پردازنده ماشین در واقع آنها را در یک زمان کنترل می کند و هر یک از آنها در هارد دیسک، بخش مربوط به خود را دارند. از آنجایی که منابع فیزیکی سرور بین سرورهای مجازی به اشتراک گذاشته شده اند باید انتظار فضای کمتر هارد دیسک، حافظه کمتر و رقابت بر سر زمان پردازنده را داشته باشید.
با این وجود ، VPS ها مکان خوبی میان سرورهای هاستینگ اشتراکی و اختصاصی به خود اختصاص داده اند.

 

 

سیستم عامل
به محض اینکه تصمیم بگیرید از چه نوع هاستینگی استفاده کنید کار بعدی شما انتخاب سیستم عاملی است که وب سرور شما باید روی آن اجرا شود. لینوکس برای مدت زمان طولانی سیستم عامل وب سرور برتر بوده است؛ این سیستم عامل کم حجم ، قابل اطمینان، رایگان و از همه مهم تر محیط بسیاری از تکنولوژی های اصلی وب مانند PHP و MySQL است. می توانید ورژن ویندوزی این تکنولوژیها را نیز داشته باشید ولی بهتر است آنها را روی سیستم عامل اصلیشان اجرا کنید.
پیشنهاد می کنیم با این فرض کار خود را آغاز کنید که وب سرور شما از لینوکس استفاده می کند. تنها در صورت اجبار سیستم عامل ویندوز را مد نظر قرار دهید. برای مثال اگر برنامه ای برای اجرا نیاز به .NET Framework مایکروسافت داشت، ویندوز تنها انتخاب شما است.
هم با لینوکس و هم مایکروسافت ، شما از پیچیدگی های سیسم عامل به کمک صفحات کنترلی مبتنی بر مرورگر که شما را قادر به انجام بسیاری از کارها از طریق یک اینترفیس واضح و ساده می کنند، در امان هستید. در مورد سرورهای لینوکس مجازی و اختصاصی می توانید از بسته های cPanel و WebHost Manager برای کنترل تمام جوانب مدیریتی سرور استفاده کنید؛ نیاز نیست نگران یادگیری دستورات مبهم پایانه باشید.
اگر تصمیم دارید وبسایتی برای فروش محصولات یا تبلیغ کسب و کار خود ایجاد کنید، یک محصول هاستینگ مبتی بر لینوکس تقریبا همیشه مناسب است؛ در حقیقت اکثر طرح های هاستینگ اشتراکی خصیصه لینوکس را در بردارند.

 

فضا و پهنای باند
بسته های هاستینگ شامل میزان از پیش تعیین شده ای از فضای هارد دیسک هستند: هر چه بسته گران تر باشد، فضای بیشتری دریافت می کنید. بیشتر وبسایت ها نیاز به فضای بسیار کمی دارند پس تصور نکنید محبورید به اندازه حافظه کامپیوتر خود حافظه خریداری کنید. بسیاری از سایت ها به سادگی در چند صد مگابایت جا می شوند پس فضای دیسک یک عامل تصمیم گیری مهم در انتخاب هاست نیست.
بسته های هاستینگ معمولا حداکثر پهنای باند را مشخص می کنند. این میزان، کل ترافیکی است که سایت شما اجازه دارد قبل از اینکه از هزینه های پذیرفته شده فراتر رود، کنترل کند. برای مثال اگر صفحه وبی دارید که دربردارنده ۸۰KB داده است هربار که شخصی این صفحه را مشاهده می کند ۸۰KB از میزان مجاز شما را استفاده می کند. مانند اندازه هارد دیسک، در این مورد نیز پهنای باند کم مورد نیاز شما را غافلگیر خواهد کرد.
تکنولوژی
به عنوان کمترین تکنولوژی، بسته هاستینگ اشراکی شما باید شامل PHP 5، زبان برنامه نویسی که قابلیت های دینامیک به صفحه وب می دهد و MySQL 5، متداول ترین پایگاه داده مورد استفاده با اجازه ایجاد یک پایگاه داده باشد. شاید ندانید که به این تکنولوژی ها نیاز پیدا خواهید کرد یا خیر ولی داشتن آنها هیچ هزینه ای ندارد و امکان اضافه نمودن قابلیت هایی به سایت شما بدون تغییر بسته را می دهند و از همه مهم تر اگر بخواهید WordPress و بسیاری از دیگر برنامه های وب را نصب کنید که ساخت سایت را برای شما ساده تر می کنند مورد نیاز می باشند.
به علاوه به یک صفحه کنترلی برای پیکربندی فضای وب خود نیاز خواهید داشت و بسیاری از شرکت های هاستینگ اشتراکی نرم افزارهای مدیریت وبسایت مخصوص به خود را دارند؛ در این حالت چک کنید که  آیا اسکریپت های خودکار که فرایند تنظیم و راه اندازی سرویس هایی مانند WordPress را به سادگی فشردن یک دکمه می کنند را شامل می شوند یا خیر.
بسیاری از هاست های مجازی cPanel ارائه می دهند؛ در این حالت مطمئن شوید که بسته شامل Installatron (http://installatron.com) یا Fantastico (https://netenberg.com/fantastico.php) برای به دست آوردن مزیت نصب نرم افزار با یک کلیک می باشد یا خیر.
برای سرورهای اختصاصی، cPanel توسط Plesk اضافه می شود. شما با داشتن امکان ایجاد تغییرات سطح پایین در پیکربندی سیستم خود ، عملکرد بسیار بهتری دریافت خواهید کرد. ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که با قدرت بیشتر مسئولیت بیشتر نیز خواهد آمد.

توافق نامه سطح سرویس
برای هاستینگ اختصاصی یا VPS باید تنها سرویس دهندگانی را در نظر بگیرید که یک «سطح سرویس» تضمین شده ارائه می دهند. مهم ترین جزء آن درصد زمان بر هر ماهی است که انتظار دارید سرور شما کار کند. شاید ۹۹% عالی به نظر برسد ولی به خاطر داشته باشید که ۱% قطعی بیش از هفت ساعت در ماه است. برای یک سرور خصوصی مجازی یا اختصاصی باید به دنبال حداقل ۹۹٫۹% آپ تایم تضمین شده باشید.
با هاستینگ اشتراکی پیشنهاد می شود که با  مرکز خدمات هاست تماس بگیرید و بپرسید که آیا آپ تایم سرورها را تضمین می کنند یا مثلا می توانند به شما بگویند وضعیت خرابی های سال گذشته آنها به چه صورت بوده است یا خیر.  نمی توانید انتظار آپ تایم سطح بالایی را در هاستینگ اشتراکی داشته باشید زیرا هزینه بسیار کمتری پرداخت می کنید.

 

طول دوره قرارداد
اگر تصمیم دارید از یک هاستینگ اشتراکی یا یک VPS استفاده کنید نیازی نیست که قراردادی بیش از یک ماه ببندید. از هاستی که امکان قرارداد یک ماهه را ارائه نمی دهد اجتناب کنید. در سرورهای اختصاصی مرسوم تر است که قرارداد آغازین ۱۲ ماهه باشد و توافق می شود که یک ماه اخطار خاتمه داده شود. در مورد این جمله که هر چه مدت قرادادی که می بندید طولانی تر باشد تخفیف بیشتری دریافت خواهید کرد احتیاط کنید – هنوز نمی دانید که این هاست چطور است.
قبل از اینکه یک بسته هاستینگ اشتراکی انتخاب کنید مطمئن شوید که  شامل تعداد آدرس ایمیل کافی باشد. برای اینکه اعتبار بیشتری داشته باشید باید قادر باشید ارسال و دریافت ایمیل ها را از آدرسی که شامل نام دامین شما است انجام دهید.

 

cPanel و VHM
cPanel و VHM (WebHost Manager) که هر دو توسط یک شرکت تولید شده اند  همراه با هم اینترفیس گرافیکی ارائه می دهند که صاحبان وب سایت را  قادر به مدیریت سایت ها و سرورهای مجازی یا اختصاصی خود می کند.
VHM امور سطح پایین تر سازمان دهی سرور را کنترل می کند. برای مثال برای تنظیم کاربران و دادن دسترسی ها و تنظیم هر چیزی که در کل سرور باید به کار گرفته شود از VHM استفاده می کنید. می توانید از آن برای راه اندازی مجدد سرور، تنظیمات پشتیبان گیری، نظارت بر سلامت سیستم و ایجاد بسته های وب سایت استفاده کنید.
اگر تصمیم دارید چندین وب سایت را مبتنی بر یک سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress ایجاد کنید، زمانی که قرارداد سرور خود را می بندید از هاست خود بخواهید Fantastico یا یک  پلاگین  نصب کننده مشابه برای شما تعبیه کند. بدین ترتیب قسمت اعظم کار انتشار یک سایت برای شما تمام شده خواهد بود.
چالش اصلی با cPanel و به خصوص VHM  طیف گسترده انتخاب هایی است که ارائه می دهند. اگر تصمیم دارید تنها هاست سایت های خود را داشته باشید، می توانید به محض اینکه اصول اولیه کار را فراگرفتید شروع به کار کنید. ولی اگر تصمیم دارید میزبانی چندین وبسایت را داشته باشید، به خصوص به عنوان یک نمایندگی فروش، انتظار این را داشته باشید که زمان زیادی صرف یادگیری مدیریت سرور قبل از شروع به کار بکنید.
خوش نامی. با وحود تعداد زیاد وب هاست هایی که آپ تایم ۹۹% و بالاتر، منابع نامحدود و پشتیبانی آگاهانه و عالمانه ارائه می دهند، کلید انتخاب یک وب هاست موفق ارزیابی اعتبار و خوش نامی آنهاست. در مجله ها و مقالات بررسی های انجام شده روی هاست های مختلف را مطالعه کنید و ببینید مشتریان درباره آنها چه می گویند. آیا مشتریانشان آنها را توصیه می کنند؟ قرارداد کوتاه مدت را سفارش می کنند یا خیر؟ همه این موارد یک وب هاست معتبر را نمایان می کند.
مهمترین عامل اعتماد است. آیا می توانید به این وب هاست اعتماد کرده و وبسایت خود را به آن بسپارید؟ اعتماد از دسترسی سریع و پشتیبانی دقیق و ۲۴ ساعته در شبانه روز؛ در دسترس بودن همیشگی وب سایت شما؛ امنیت سطح بالای سرور؛ داشتن دسترسی به جدیدترین تکنولوژی؛ و به دست آوردن ارزش در برابر هزینه انجام شده، به دست می آید. انتخاب وب هاست توسط شما تاثیر زیادی بر روی کارایی وب سایت شما خواهد داشت که باید اعتماد داشته باشید هاست می تواند این کارایی را ارائه دهد.
پشتیبانی: Krystal بیش از ۹۹٫۹%  آپ تایم دارد ولی سرور ها بعضی مواقع مشکل پیدا می کنند. آنچه شما می خواهید هاستی است که از نظر فنی برنده باشد نه هاستی که تنها در حرف برنده تجارت است. به دنبال نشانه های اولویت شرکت باشید. آیا شماره تماسی برای پشتیبانی دارند یا تنها می فروشند؟ سایت پشتیبانی آنها چطور است؟ در گذشته و حال در مورد مشکلات صادق بوده اند؟ در نهایت قبل از خرید پشتیبانی را امتحان کنید.
قابلیت اطمینان. هنگام انتخاب یک وب هاست مایلید که سرویس شما دائما مطابق با خصوصیاتش عمل کند. فعالیت شما هر چه باشد، دوست ندارید وب سایتتان مرتب قطع یا کند باشد و در خطر کاهش بازدید کننده قرار بگیرید. یک وب سایت قابل اطمینان آپ تایم بالا، کارایی شبکه و پاسخ گویی پشتیبانی فنی سریع ارائه می دهد که در دسترس بودن آنلاین صفحه وب را تضمین خواهد کرد.

 

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 06 جولای 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.