فاکس بلاگ

گوگل وبمستر، از سیر تا پیاز

 گوگل وبمستر، از سیر تا پیاز

آموزش وبمستر گوگل از سیر تا پیاز

گوگل وبمستر یا بصورت دقیقتر Google Webmaster Tools ابزار رایگان گوگل برای وبمستران و مدیران سایت ها جهت بررسی و بهبود وضعیت سئو سایت می باشد. اگر شما سایت نداشته باشید ممکن است که هرگز نام وبمستر گوگل را نشنوید ولی اگر سایت دارید و این ابزار قدرتمند را نمی شناسید بطور حتم مسیر دشوارتری برای موفقیت طی خواهید کرد.

تاریخچه مشخصی از راه اندازی این ابزار و معرفی عمومی آن در دسترس نیست ولی با بررسی وبلاگ رسمی وبمستر گوگل در می یابیم که اولین تحرکات جدی در آگوست ۲۰۰۶ صورت گرفته است. علاوه بر محدودیت امکانات، وبمستر گوگل تفاوت های ظاهری بسیاری نیز در آن زمان با آنچه امروز در دسترس شماست داشته است.

 گوگل وبمستر، از سیر تا پیاز

در مقالات گذشته ی وبسیما پیرامون مطالب گوناگونی مانند سئو و بهینه سازی سایت صحبت کردیم و بصورت خاص بخش های مختلفی از وبمستر گوگل و کار با آن را به شما دوستان آموزش دادیم. سوالات بیشمار و گستردگی مطالب بخش تولید محتوای وبسیما را به این فکر انداخت که فضایی مستقل و البته کارآمد جهت آموزش هر چه بهتر گوگل وبمستر و امکانات آن راه اندازی کنیم که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت.

 معرفی ابزار گوگل وبمستر وبسیما

بخش آموزش وبسمتر گوگل بصورت یک زیردامنه از سایت اصلی وبسیما راه اندازی شده و محیط کاربری آن تا حد امکان با فضای کاری وبمستر گوگل شبیه سازی شده است. با ورود به صفحه اصلی تمامی بخش های مهم وبمستر مانند منوی اصلی، منوی تنظیمات و منوی آموزش در مقابل شما قرار دارد و به راحتی میتوانید با شبیه سازی بصری بخش مورد سوال خود را پیدا کنید.

 گوگل وبمستر، از سیر تا پیاز

پیشنهاد ما آن است که ابتدا بخش های مختلف وبمستر گوگل را در فضای واقعی مشاهده کرده و هرکجا که با سوال یا ابهامی مواجه شدید به بخش متناظر آن در فضای آموزشی مراجعه کنید. بیشتر آموزش های موجود در سایت از مقالات آموزشی گوگل برگرفته شده و در پاره ای موارد ممکن است هنوز برای شما مبهم باشد، در اینصورت با طرح سوالات خود در همان صفحه پاسخ مناسبی از طرف کارشناسان وبسیما دریافت خواهید کرد.

علاوه بر امکانات آموزشی سایت، بخش مجزایی جهت عضویت کاربران و ثبت اطلاعات کاری و حرفه ای شما در نظر گرفته شده که برای سایر کاربران قابل مشاهده نخواهد بود. این بخش در حال حاضر تنها امکان ایجاد حساب کاربری و برخورداری از ابزار مانیتورینگ الکسا را برای شما فراهم میکند ولی در نظر داریم تا در آینده ای نزدیک امکانات بیشتری را در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

آژانس خلاقیت وبسیما با برگزاری دوره های حضوری آموزش گوگل وبمستر در نظر دارد به رشد و بهبود فضای وب فارسی و افزایش درک عمومی از سئو و مفاهیم آن کمک کند.

دوره حضوری آموزش وبمستر گوگل

علاوه بر آموزش آنلاین، طرح ویژه ای جهت برگزاری کارگاه و دوره آموزش حضوری وبمستر برای کاربران سایت در نظر گرفته ایم. در این طرح می توانید با تکمیل فرم ثبت نام و براساس ظرفیت کلاس ها در دوره های یک روزه آموزش وبمستر شرکت کرده و نکته های ظریف کار با این ابزار قدرتمند را فرا بگیرید. دوره های طراحی شده به سه بخش مجزا تقسیم میشوند که به شرح زیر است:

گام اول – معرفی سایت و صفحات داخلی به وبمستر

در این دوره پس از فراگیری اصول و مفاهیم اولیه سئو و بهینه سازی سایت، با مراحل مختلف معرفی و ثبت سایت خود در ابزار وبمستر گوگل آشنا شده و بخش های ابتدای شامل تنظیمات مربوط به نقشه سایت، فایل robots.txt، استفاده از ابزار Fetch and Render و … را فرا خواهید گرفت.

گام دوم – نظارت و بررسی آماری

با گذشت زمانی نزدیک به یک تا دو ماه از معرفی سایت به وبمستر گوگل و جمع آوری اطلاعات آماری از سایت شما، بخش های مختلفی در این ابزار معنادار و قابل بررسی میشوند. با بررسی این اطلاعات شما میتوانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را شناسایی کرده و شرایط بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو را فراهم آورید.

در این دوره شما کار با بخش های مهمی شامل Crawl Errors، Crawl Stats، Search Queries، Sitelinks، Links to your site، HTML Improvements آشنا شده و استفاده صحیح از هرکدام را می آموزید.

گام سوم – مدیریت بحران

یکی از مهمترین کاربردهای گوگل وبمستر زمانی خواهد بود که سایت شما با کاهش ناگهانی بازدید و یا جریمه هایی از طرف الگوریتم های پنگوئن و پاندا مواجه میشود. در این زمان ابزارهای مدیریتی وبسمتر به شما امکان میدهد تا علاوه بر شناخت عامل اصلی، شرایط برطرف کردن آن و بازگشت به حالت ایده آل را فراهم آورید.

در این دوره ی آموزشی، بخش های تکمیلی شامل Data Highlighter، Manual Actions، Disavow Links، Remove Urls، Security Issues و تکنیک های شناسایی و رفع بحران را فرا خواهید گرفت.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 30 ژوئن 2015
  • نظرات: ۸
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۸ نظر به ثبت رسید ه است
  1. vornadecor.com در تاریخ یکشنبه 15 سپتامبر 2019 گفته :

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون
    ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    پاسخ
  2. آهنگ بی کلام در تاریخ پنج‌شنبه 13 فوریه 2020 گفته :

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

    پاسخ
  3. mehr در تاریخ پنج‌شنبه 19 مارس 2020 گفته :

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    پاسخ
  4. zabanmehrpub.com در تاریخ پنج‌شنبه 14 می 2020 گفته :

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    پاسخ
  5. Ertebatat.Ratablog.Com در تاریخ دوشنبه 25 می 2020 گفته :

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

    پاسخ
  6. خرید فالوور اینستاگرام در تاریخ سه‌شنبه 21 جولای 2020 گفته :

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    پاسخ
  7. دستگاه شیرینگ اتوماتیک تونلی در تاریخ پنج‌شنبه 03 سپتامبر 2020 گفته :

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

    پاسخ
  8. گاهی در تاریخ دوشنبه 22 فوریه 2021 گفته :

    خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب فوق العاده

    پاسخ
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.