فاکس بلاگ

کسب و کارهای بین المللی و سئو سایت

کسب و کارهای بین المللی و سئو سایت

اینترنت باعث شده است که مرزهای جغرافیایی از بین برود و شرکت ها و کسب و کارهای مختلف به فکر جذب مشتری از سراسر جهان و ارائه خدمات به آن ها باشند. شما خوب می دانید که بعضی از کسب و کارهای اینترنتی در ایران قابلیت تبدیل شدن به یک کسب و کار بین المللی را دارند. مانند دیجی کالا که یک کسب و کار اینترنتی موفق در ایران است و ممکن است در آینده ای نزدیک به فکر جذب مشتری از سایر کشورها نیز بیافتد.

به همین منظور من تصمیم گرفتیم در مورد نکات مهم سئو سایت برای کسب و کارهای بین المللی با شما عزیزان صحبت کنیم…

اما مباحث آموزش سئو برای یک سایت بین المللی عبارتند از:

  1. درک تغییرات تقاضا از یک منطقه به منطقه دیگر :

هنگامی که تحقیقات خود را در مقیاس جهانی بررسی می نمایید، متوجه این مطلب قطعا خواهید شد که نوع محتوای تولیدی، رنک بندی گوگل و نحوه نمایش داده ها در نتایج جستجو، در هر منطقه و از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

به طور مثال ممکن است در یک کشور بر سر یک نوع کلمه کلیدی خاص رقابت بالایی وجود داشته باشد اما در کشور دیگری این مسئله صدق نکند.

نه تنها نوع محتوای تولیدی و نتایج جستجوی هر منطقه متفاوت است، بلکه نحوه نگارش و چیدمان کلمات کلیدی آن نیز بسیار متفاوت خواهد بود. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب میبایست علایق فرهنگی، جمعیت، اصطلاحات عامیانه و واژگان محلی هر منطقه را در نظر بگیرید.

مناطق گوناگون انتظارات متفاوتی از هر برند دارند، زیرا قبل از خرید بارها آن برند و کالای تجاری را بررسی می کنند. به طور مثال اگر کالایی در یک منطقه خاص با اقبال عمومی مواجه شده است و کالای محبوبی محسوب می شود به این معنی نیست که به طور حتم در کشوری دیگر نیز به همین صورت باشد.

برای اینکه کالا و یا برند تجاری خود را در سراسر دنیا محبوب کنید میبایست نیاز کاربران هر منطقه را به صورت جداگانه شناسایی و بررسی کنید.

  1. ساخت یک چهارچوب جهانی برای سئو :

هنگامی که استراتژی بین المللی سئو خود را مشخص می کنید، شما نیازمند این هستید که به تمامی جنبه های یک برنامه قدرتمند فکر کنید. به طور مثال شما نیازمند استفاده از تگ های hreflang هستید.

تگ های Hreflang، قطعه ای از کدهای برنامه نویسی شده هستند، که تمایلات، علایق و زبان تولید محتوای ما را به گوگل معرفی می کنند. این کد نشان می دهد محتوای تولیدی شما به درستی برای منطقه ای خاص تولید شده است.

برای اینکه این مسئله را بهتر درک کنید مثالی خواهم زد. فرض کنید شما اسپانیایی زبان هستید و می خواهید برای مردم آرژانتین تولید محتوا کنید. به طور حتم شما نمی توانید از شیوه ای که در اسپانیا استفاده می کنید و به وسیله آن مخاطبینی جذب کرده اید در آرژانتین نیز استفاده کنید، زیرا علاوه بر زبان، دانش و نوع مخاطبین نیز با یکدیگر متفاوت است.

تگ های Hreflang احتمال ایجاد محتوای کپی در سایت شما را کاهش می دهند، زیرا به گوگل اعلام می کنند که محتوای تولید شده برای مخاطبینی خاص می باشد. به طور مثال شاید محتوایی که برای کشورهای آمریکا و انگلستان نوشتید به لحاظ نوع زبان و مخاطبین هم پوشانی داشته باشند اما میتوانید با درج این تگ، تهدید خطر محتوای تکراری یا duplicate content را کاهش دهید.

شاید از خود سوال کنید که چگونه این تگ این مشکل را برطرف می کند؟

در جواب به این سوال باید گفت که این تگ جهت رفع این مشکل سه نوع استراتژی را اتخاذ می کند:

  • قرارگیری این تگ در Header کدهای HTTP سایت و اطمینان از این که در تمامی صفحات قرار گرفته است
  • قرارگیری این تگ در نقشه سایت
  • نشانه گذاری هر صفحه به صورت اختصاصی
  •      
  • رضا ایرانی
  • 30 ژانویه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.