فاکس بلاگ

چگونه صفحه «درباره ما» بهتری داشته باشید

 چگونه صفحه «درباره ما» بهتری داشته باشید

آیا میدانستید مهم ترین قسمت یک ارتباط دوطرفه چیست؟ زمانی که شما با یک فرد و یک مجموعه و یک کسب و کاری آشنا میشوید مهم ترین اصلی که به دنبالش هستید، نکاتی است که بیان گر رزومه و سوابق و آنچه هست و ارائه میدهد، است و مایل هستید اطلاعات دقیق و جامعی از سمت دوم این ارتباط داشته باشید.
این امر در دنیای مجازی خیلی مهم تر و قابل تمرکز است چون مخاطب شما، باید توسط یک فرآیندی به شما اعتماد کند به دلیل عدم ارتباط چهره به چهره و مستقیم این امر خیلی دارای اهمیت است ما در وب سایت های خود باید کاری کنیم که مخاطب و کاربری که وارد سایت ما میشود به ما اعتماد کند و حس معتبر بودن مجموعه و کسب و کارمان در او ایجاد شود.
یکی از صفحاتی که بسیار حساس و مهم است، صفحه درباره ما در منوی سایت است. صفحه ایی که صاحبان سایت آن را خیلی جدی نمیگیرند و چند جمله کوتاه مینویسند و لحاظ میکنند.البته این امر و مهم دانستن این صفحه از لحاظ بهینه سازی و سئو هم برای موتورهای جستجوگر بسیار دارای اهمیت است.
در این مقاله میخواهیم مواردی را به شما بگوییم که باید در قسمت درباره ما سایت خود رعایت و اجرا کنید.

 

اسم کسب و کار شما (نام تجاری شامل لوگو و شعار تجاری شما)

در قسمت درباره ما از نام تجاری خود استفاده کنید و توضیحی بدهید که هدف از انتخاب این اسم چه بوده است و چه ایده و آرمانی پشت این طراحی و ساخت برند شما بوده است،واقعا این مورد برای کاربران میتواند جالب انگیز باشد.و تعاملی دوسویه است اگر به سایت های معتبر و برند های خارجی مراجعه کنید میتوانید ببیید که در وب سایتشان به این امر اشاره کردند و ما از تعدادی از آن ها مطلع هستیم مانند شرکت ادوبی فتوشاپ که برادران مخترع این نرم افزار از یک رودخانه در کنار شرکت خود اسمش را ایده گرفتند و …

استفاده از تصاویر

استفاده از تصاویر میتواند به شدت تاثیر گذار باشد مثلا استفاده از تصویر همکاران گروه و فعالیت هایشان.این قسمت را در سایت های خارجی بسیار دیده ایم وچند سال اخیر در شرکت های نرم افزاری بسیار مشاهده کردیم که اعضای تیم و وظایف و سمت هایشان را با گرافیک زیبا و تاثیر گذار آورده اند.استفاده از تصاویر نه تنها باعث بالا بردن زیبایی وب سایت شما می شود، بلکه باعث اعتماد نزد کاربران وب سایت شما می شود.اینگونه مخاطب با اعضای پشت صحنه آشنا میشود و نوعی اعتماد سازی اتفاق می افتد.

نیاز های کاربران را بررسی کنید

اینکه در این صفحه خود را معرفی کنید بسیار عالی و لازم است اما در قسمتی هم میتوانید اعلام کنید که نیاز های مشتریان را مورد بررسی قرار میدهید و آنچه در ایده و آرمان و الزامم برطرف کردن نیاز مخاطب است را اجرایی میکنید البته در حد معقول و درست.کاربر باید بفهمد که شما به دنبال رفع نیاز های او هستید.

به روز رسانی شرط اول

معمولا صفحه درباره ما اطلاعاتی کلی در زمینه شغل و کار شماست و رزومه ایی که در آن قرار میدهید،و در اول که سایت خود را تاسیس و راه اندازی میکنید روی آن کار میکنید و شاید سالی یک بار هم سراغ به روز رسانی آن نمیروید.سعی کنید به آن توجه کنید و حدالمقدور آن را مجددا تغییر ساختار دهید و به تاثیرات جدید آن توجه کنید.

  پیچیدگی در انتقال پیام ممنوع

قرار شد صفحه ایی با ساختار خوب و منطقی جهت اعتماد سازی در مخاطب و تعامل با او ایجاد کنید اما لطفا این مطلب را رعایت کتید و از ارتباطات سخت اسنفاده نکنید که باعث شود مخاطب عقب نشینی کند.به راحتی بازبانی سریح و واضح کسب و کار خود را شرح دهید سعی نکنید خیلی مطالب را سنگین و پیچیده کنید.

طراحی صفحات کوتاه

در طراحی این همه اطلاعاتی که میخواهید به کاربر در صفحه درباره ما بدهید لطفا آن را به گونه ایی طراحی کنید که خواندن راحتی داشته باشد مثلا آن را تب بندی کنید طوری که کاربر با کلیک کردن روی هر تبی به اطلاعات مورد نظر خود برسد و یا با استفاده از اسکریب های جاوا میتوانید دگمه هایی طراحی کنید که با کلیک روی آن اطلاعات باز شود، طراحی باید به گونه ایی باشد که کاربر بفهمد در آن قسمت اطلاعاتی وجود دارد.

 هدایت کاربران

باید صفحات را خوب بچینید و زمانی که کاربر در صفحه درباره ما است و اطلاعات کاملی را به دست آورده باید او را هدایت کنید لینک صفحاتی که برای شما مهم است را در صفحه درباره ما قرار دهید تا بازدید کنندگان خود را به بخش های دیگر وب سایت خود هدایت کنید.

ارجاع دادن

اگر در توضیح کسب و کارتان کلمات و اصطلاحاتی وجود دارد که برای کاربر سخت است لطفا آن را ارجاع دهید به لینکی در سایت خود که توضیحات کاملی از آن آورده اید به طور مثال اگر در قسمت درباره ما از خدمات سئو و بهینه سازی صحبت میکنید لینکی به آن دهید به بلاگ سایت خود یا قسمت دانشنامه سات خود که در آن توضیح دقیق داده این که سئو و بهینه سازی چیست.

در نظر داشته باشید که یکی از صفحات پربازدید تمام سایت های اینترنتی، صفحه درباره ما است. به همین دلیل بهتر است با توجه به نکاتی که در این مقاله مطرح شده است، صفحه درباره ما بهتری برای سایت خود ایجاد کنید و حس بهتری را به مخاطب خود منتقل نمایید.

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 29 دسامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.