فاکس بلاگ

پسوند دامنه بر روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟ (قسمت دوم)

پسوند دامنه بر روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟ (قسمت دوم)

بررسی تاثیر پسوند دامنه بر سئو سایت قسمت دوم را در اینجا مطالعه نمایید

در تاثیر پسوند دامنه بر سئو سایت قسمت اول به توضیحاتی در این باره پرداختیم. اما بحث اصلی در رابطه با پسوند دامنه و رابه آن با سئو و بهینه سازی سایت به این قسمت از مقاله موکول شد.

و اما ادامه بحث: اگر خاطرتان باشد گفته بودیم استفاده از دامنه رایگان به هیچ وجه توصیه نمیگردد مگر برای تست کردن سایت خود که حتی هنگام تست کردن هم گفتیم نباید اجازه دهید مطالب شما در موتور جستجو ایندکس شود.

حال به دامنه های دیگر میپردازیم

پسوند دامنه بر روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟ (قسمت دوم)

بسیاری معتقدند که دامنه دات کام تاثیر بیشتری بر سئو سایت دارد و دامنه های دیگر کمتر و نیز تاثیر کمتری برای دامنه ملی قائلند اما باید بگوییم که این تصورات اشتباه است. شما هنگامی که می خواهید تاثیر نام دامنه بر سئو سایت را بررسی کنید اول باید ببینید سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند. دامنه دات کام به این دلیل متناسب تر به نظر می رسد که در بردارند تمام فعالیت ها می باشد و همه نوع سایت می باشد پس مسلما در سئو رتبه خوبی خواهید یافت. اما همانطور که در قسمت اول اشاره نمودیم هر پسوند دامنه متعلق به نوع خاصی از فعالیت می باشد و اگر شما بتوانید دامنه ای انتخاب نمایید که پسوند آن متناسب با فعالیت شما باشد قطعا می توانید به نتایج خوبی در سئو دست پیدا کنید. اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که دامنه ملی در مورد چه کاری است؟ می توان گفت دامنه ملی نیز مانند دامنه دات کام قابل استفاده در هر موردی می باشد و تنها یک تفاوت در آن وجود دارد. در دامنه آی آر یا همان دامنه ملی برای اینکه نتایج بهتری در سئو بدست آورید بهتر است از زبان فارسی استفاده نمایید و استفاده از این نوع دامنه برای سایتهای انگلیسی زبان توصیف نمی گردد. اگر چه ممکن است سایتهایی بیابید که علیرغم استفاده از دامنه ملی و متن های انگلیسی نتایج خوبی داشته باشد. نکته ای که در سئو سایت همواره باید به آن توجه است این است که در سئو هیچ چیز غیر ممکن نیست و هیچ چیز بعید نیست اتفاق بیفتد که بد و خوب این اتفاقات مربوط به فعالیت خودمان است.

و اما مسئله دیگر اینکه اگر شما سایتی دارید و بخواهید پسوند دامنه آن را تغییر دهید. برای مثال ۷seo.ir موجود بوده و می خواهیم آن را به ۷seo .com  تبدیل کنیم. به هیچ وجه کاری نکنید که سایت شما با هر دو دامنه باز شود طوری که از redirect  ۳۰۱ استفاده ننماییم. این نوع از انتقال بر سئو شما تاثیر منفی نخواهد داشت و تمام اعتبار شما را انتقال خواهد داد. البته توصیه می کنیم که اگر سایت شما با پسوند آی آر در نتایج جستجو و … شناخته شده است و شما پسوند دیگری میخرید هرگز آی آر را روی دامنه جدید ریدایرکت نکنید. البته اگر این کار را انجام دهید نیز اتفاق خیلی تلخی نخواهد افتاد اما بهتر است تا حد امکان برای حفظ کیفیت نتایج سئو آن را رعایت کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 12 ژانویه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.