فاکس بلاگ

نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت

 نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت

چرا تجارت شما به تبلیغات اینترنتی نیاز دارد؟ چه راه هایی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد؟
نکاتی برای کسب بهترین نتایج از پروسه انجام تبلیغات در اینترنت
امروزه تقریبا تمامی تجارت ها از روش های اینترنتی برای تبلیغات خود استفاده می نمایند و برای فروش محصولات و معرفی خدمات خود و یا شناساندن برند خود از روش های تبلیغات اینترنتی استفاده می نمایند. برخی تجارت ها حضور پر رنگ تر و فعال تری دارند و برخی دیگر تنها به یک حضور کم رنگ اکتفا می کنند، اما همه تجارت ها از حضور خود در اینترنت اهداف مشابهی دارند و آن هم جذب تعداد بیشتری از افراد با صرف هزینه های کمتر و رسیدن به بیشترین سود ممکن می باشد.
برای رسیدن به تمامی این اهداف به صورت همزمان و همچنین شناساندن یک تجارت به تمامی کاربران احتمالی موجود و ایجاد علاقه در آنها به محصولات و خدمات یک تجارت، تنها یک راه کار وجود دارد و آن هم استفاده درست و منطقی از روش های تبلیغات اینترنتی می باشد.
بر خلاف روش های تبلیغات سنتی که علی رغم داشتن هزینه های بسیار زیاد برای صاحبان تجارت ها مزایای چندانی را در بر نداشتند، روش های تبلیغات اینترنتی علاوه بر آنکه به دلیل داشتن هزینه های کم برای تمامی تجارت های کوچک و بزرگ قابل دسترسی می باشند، ساده، سریع و موثر بوده و به صاحبان تجارت ها کمک می کنند که همان دسته از کاربرانی که را که مد نظر آنها هستند جذب نمایند. به هیمن دلیل است که روش ها تبلیغات اینترنتی روز به روز پر طرفدار تر و پیشرفته تر می گردند.
از این رو می توان گفت برای هر تجارت داشتن یک وب سایت یک نیاز اولیه است و داشتن حضور فعال در شبکه های اجتماعی ضروری می باشد و لذا داشتن یک استراتژی بازاریابی آنلاین اساسی ترین نیاز هر تجارت برای تبلیغات اینترنتی می باشد.
اگر شما بخواهید در زمینه تبلیغات اینترنتی عملکرد قوی و موفقی داشته باشید باید باید پاسخ سوالات زیر را بدانید:
⦁ چرا تبلیغات اینترنتی از اهمیت بسیاری برای یک تجارت برخوردار می باشد؟
⦁ تبلیغات اینترنتی شامل چه نوع تبلیغاتی می باشند؟
⦁ برای استفاده از این روش های تبلیغات اینترنتی شما باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین نتایج را از تلاش خود در این زمینه کسب کنید؟
ما در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوالات را برای شما شرح دهیم پس اگر به دنبال آن هستید که تبلیغات اینترنتی را به بهترین و موثرترین شکل برای تجارت خود انجام دهید، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

مهم ترین مزایای تبلیغات در اینترنت چه می باشد؟

تصور کنید که شما یک فروشگاه دارید، چه زمانی می توانید بیشترین تعداد مشتریان را جذب کنید و میزان فروش بسیار بالایی داشته باشید؟ زمانی که فروشگاه شما در پر رفت و آمد ترین خیابان در پر جمعیت ترین شهر دنیا قرار داشته باشد و تمام ۲۴ ساعت روز و تمام ۳۶۵ روز سال فروشگاه شما باز باشد. چنین شرایطی تنها زمانی برای یک فروشگاه ایجاد می شود که تبلیغات اینترنتی را برای شناساندن خود و معرفی محصولات خود به کاربران استفاده نماید. زمانی که شما از تبلیغات اینترنتی برای معرفی برند و تجارت خود به کاربران استفاده می نمایید، تجارت خود را در معرض دید هزاران کاربر که در سراسر دنیا به دنبال خدمات و محصولات شما هستند قرار می دهید و این معرفی در تمام ساعات روز و در تمام روزهای سال به صورت بدون وقفه ادامه دارد و بدین طریق شما می توانید کاربران را در هرکجای دنیا که باشند و در هر ساعت و هر روز از سال برای تجارت خود جذب نمایید.
علاوه بر این، تبلیغات اینترنتی هم برای تجارت های بزرگ و هم برای تجارت های کوچک از اهمیت بسیار برخوردار می باشد، زیرا در این نوع از تبلیغات صاحبان تجارت ها تنها با صرف هزینه بسیار ناچیزی می توانند رویت پذیری تجارت خود را برای کاربران در سراسر دنیا افزایش دهند و این گونه می توانند ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب نمایند و فروش آنلاین خود را افزایش دهند.
اگر بخواهم تمامی این مطالب را در یک جمله برای شما خلاصه نمایم باید بگویم که “یک کمپین تبلیغات اینترنتی که به خوبی مدیریت شود و اهداف از پیش تعیین شده و منظمی داشته باشد، می تواند موفقیت یک تجارت را تضمین نموده و میزان سود دهی آن را چندین برابر نماید”.
روی آوردن به تبلیغات اینترنتی امری است که امروزه بیش از پیش به آن توجه می شود و تعداد افرادی که از اهمیت این نوع تبلیغات مطلع می گردند روز به روز افزایش می یابد، آمارها نشان می دهد که تبلیغات اینترنتی موجب شده است که روزانه میلیون ها دلار سرمایه به تجارت های مختلف در سراسر دنیا منتقل گردد و این نوع تبلیغات به گونه ای جای خود را در جوامع تجاری دنیا باز کرده است که از صدر بازاریابی محتوا و بازاریابی ویدیویی گذر نموده و امروزه به یکی از زمینه هایی مبدل گردید است که بیشترین میزان رشد را در دنیای تجارت در سراسر دنیا داشته است. علاوه بر این بررسی آمارهای ثبت شده در زمینه تبلیغات اینترنتی نشان داده است که با وجود کم بودن هزینه تبلغات اینترنتی حجم این تبلیغات به حدی زیاد بوده است که سال گذشته هزینه تبلیغات اینترنتی از تبلیغات تلویزیونی بیشتر شده است.
این امر بدان دلیل است که تبلیغات اینترنتی از سایر روش های تبلیغات عملکرد و نتایج بهتری داشته است زیرا استفاده از روش های تبلیغات اینترنتی صاحبان تجارت ها را قادر می سازد که دسته بندی بهتری از انواع تبلیغات خود برای کاربران هدف مختلف خود ایجاد نمایند و این دسته بندی ها موجب شده است که صاحبان تجارت ها بتوانند دقیقا همان گروهی از کاربران را هدف قرار دهند که مد نظر دارند و لذا به نتایج بهتری دست یابند. زمانی که تمامی این مزایا را در کنار سادگی، در دسترس بودن، کم هزینه بودن، موثر بودن، انعطاف پذیر بودن و دارا بودن قابلیت ارزیابی قرار می دهیم، این حجم از توجه تجارت ها و روی آوردن آنها به تبلیغات اینترنتی توجیه پذیر تر می گردد. بسیاری از صاحبان تجارت ها بیان نموده اند که دلیل آنها برای انتخاب تبلیغات اینترنتی برای تجارتشان این است که می توانند نتایج حاصل از آن را بدون وقفه و در کوتاهترین زمان مشاهده نمایند و در صورتی که نتایج مد نظر خود را از استراتژی به کارگیری شده برای تبلیغات اینترنتی خود کسب ننمایند سریعا استراتژی خود را تغییر دهند.
اگر شما هنوز نیاز به دلایل بیشتری برای پذیرفتن این امر که تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در سال های اخیر و سال های جاری می باشد، دارید به لیست مزایای تبلیغات اینترنتی که در زیر آورده شده است تو.جه کنید:
⦁ تبلیغات اینترنتی رویت پذیری یک تجارت را در سراسر دنیا برای تمامی کسانی که به دنبال محصولات و خدماتی مشابه آنچه که تجارت نام برده ارائه می نماید هستند، افزایش می دهد.
⦁ با استفاده از تبلیغات اینترنتی صاحبان تجارت ها می توانند در زمان و انرژی صرف شده برا تبلیغات خود صرفه جویی نمایند.
⦁ استفاده از روش تبلیغات اینترنتی به صاحبان تجارت ها این امکان را می دهد که تبلیغات خود را در فرمت ها و شکل های متنوع و در پلتفرم های مختلف ارائه نمایند.
⦁ تبلیغات اینترنتی بسیار کم هزینه می باشد.
⦁ نتایج حاصل از این نوع تبلیغات در مدت زمان کوتاهی مشخص می شود و قابل ارزیابی می باشد.
⦁ با استفاده از تبلیغات اینترنتی صاحبان تجارت ها می توانند تبلیغات خود و کاربران هدف خود را گروه بندی نمایند.
⦁ تبلیغات اینترنتی امکان ایجاد ارتباط دو طرفه میان صاحبان تجارت ها و کاربران را فراهم می نمایند.
⦁ تاثیر گذاری این نوع تبلیغات از سایر روش های تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد.
⦁ ارزیابی میزان هزینه ها و سود حاصل از تبلیغات اینترنتی به سادگی امکان پذیر می باشد.
حال که شما با مزایا تبلیغات اینترنتی آشنا شدید و از اهمیت این نوع تبلیغات برای تجارت های کوچک و بزرگ مطلع گردیدید، خوب است که بدانید بهترین روش های تبلیغات اینترنتی کدامند و شما چگونه می توانید با استفاده از این نوع تبلیغات به اهداف تجاری خود دست یابید. اگر شما به دنبال دست یابی به اهدافی مثل افزایش ترافیک وب سایت خود، افزایش رویت پذیری تجارت خود برای مشتریان، ورود به بازارهای جهانی جدید، ایجاد تصور مثبت نسبت به برند خود در ذهن کاربران، حفظ ارتباط خود با مشتریان، افزایش میزان فروش و بزرگتر کردن جامعه هدف خود هستید، می توانم به شما بگویم که با استفاده از تبلیغات اینترنتی خواهید توانست به این اهداف دست یابید.
خب بیایید بررسی کنیم که چگونه می توان این کار را انجام داد.

بهترین و موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی

 تبلیغات در موتورهای جستجوگر
یکی از روش های تبلیغاتی آنلاین که بسیار پر طرفدار بوده و نتایج خوبی برای صاحبان تجارت های مختلف به همراه داشته است، بازاریابی موتورهای جستجوگر یا SEM می باشد و در صدر لیست موتورهای جستجوگر که باید در بازاریابی موتورهای جستجوگر به آنها توجه شود گوگل قرار دارد. بازاریابی موتورهای جستجوگر در موتور جستجوگر گوگل معمولا با استفاده از تبلیغات حمایت شده یا اسپانسری در گوگل با استفاده از Google AdWords انجام می گیرد و مزیت اصلی آن برای صاحبان تجارت های مختلف آن است که می توانند با استفاده از Google AdWords موقعیت وب سایت خود را در نتایج جستجوهای گوگل به بالاترین رتبه ممکن تغییر دهند. از طریق تبلیغات حمایتی در گوگل صاحبان تجارت های مختلف می توانند محصولات و سرویس های خود را از طریق سرویس تبلیغات گوگل در معرض دید کاربران قرار دهند. در این صورت زمانی که کاربران مطلبی را در گوگل جستجو می نمایند وب سایت هایی که هزینه ی تبلیغات در گوگل ادوردز را پرداخت نموده اند و مطالب آنها مرتبط با موضوع مورد جستجوی کاربر می باشد، در صفحه نتایج جستجو ها در برخی مواقع بالاتر از سایر نتایج به کاربر عرضه می گردد.
این نوع از تبلیغات معمولا به صورت PPC یا Pay Per Click می باشد، این بدان معنی است که صاحبان تجارت هایی که در خواست استفاده از این نوع خدمات را به گوگل ادوردز می دهند تنها به ازای کلیک های دریافتی از جانب کاربران بر روی تبلیغاتشان به گوگل هزینه ای را پرداخت می نمایند. البته این شیوه تنها شیوه تبلیغات در موتورهای جستجوگر نبوده و شیوه های بسیار دیگری وجود دارد اما این شیوه یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین شیوه های تبلیغات اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجوگر می باشد.
به عنوان مثال اگر شما عبارت “رزرو هتل” را در گوگل جستجو نمایید با صفحه نتایجی به شکل زیر مواجه خواهید شد:

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، بالاترین نتایجی که در صفحه نتایج گوگل ظاهر شده اند مربوط به تبلیغات گوگل ادوردز می باشند و در کنار عنوان مربوط به آن وب سایت ها عبارت “Ad” به رنگ سبز نمایش داده می شود. پس از نتایجی که مربوط به تبلیغات اینترنتی می باشند نتایج جستجوهای ارگانیک در صفحه نتایج جستجوها ظاهر شده است، در واقع تبلیغات در موتور جستجوگر گوگل برای صاحبان تجارت ها این امکان را فراهم می کند که برای مدت زمان محدودی وب سایت آنها در صدر نتایج جستجوها قرار گیرد و از رویت پذیری بالا برخوردار گردد و ترافیک آن افزایش یابد تا بتوانند از این طریق مشتریانی را برای تجارت خود جذب نمایند، در واقع تبلیغات در موتورهای جستجوگر یکی از ساده ترین و سریع ترین و موثر ترین راه ها برای تبلیغات آنلاین می باشد.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در تبلیغات اینترنتی خود مرتکب می شوند، نادیده گرفتن قدرت و نفوذ شبکه های اجتماعی در ذهن مردم می باشد. در واقع یکی از قدرتمند ترین ابزارها برای تبلیغات اینترنتی، شبکه های اجتماعی می باشند. یکی از قابلیت های شبکه های اجتماعی در تبلیغات آنلاین آن است که علاوه بر آنکه پروسه تبلیغات اینترنتی و جذب مشتریان را برای شما به بهترین شکل انجام می دهند، ارتباط شما با مشتریان را نیز حفظ می نمایند یعنی شما مشتریانی را جذب می نمایید که به صورت اتوماتیک و از طریق همین شبکه های اجتماعی با شما در دراز مدت در تماس می مانند. بسیاری از شبکه های اجتماعی مثل توییتر، لینکدین، فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام دارای امکان تبلیغات برای تجارت ها می باشند و شما می توانید تبلیغات مختلفی به شکل پیام های متنی، تصاویر و ویدیوها را در این پلتفرم ها برای کاربران منتشر نمایید. علاوه بر این، این شبکه های اجتماعی به شما امکان انتخاب جامعه هدف را می دهند، یعنی شما می توانید انتخاب کنید که این تبلیغات شما برای کدام دسته از افراد نمایش داده شود و شما می توانید تبلیغات مختلفی برای جامعه آماری های هدف مختلف در نظر بگیرید. اگر شما می خواهید مشتریان زیادی را جذب نمایید و برند خود را به آنها بشناسانید، استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین گزینه هایی است که پیش رو دارید.
بنرهای تبلیغات آنلاین
بنرهای تبلیغاتی آنلاین، یکی از مشهورترین روش های تبلیغات آنلاین می باشند، زیرا ایجاد بنرهای تبلیغاتی یکی از اولین روش های تبلیغات آنلاین که در دنیای دیجیتال شکل گرفت، می باشد. تبلیغات اینترنتی بنری نوعی از تبلیغات اینترنتی است که توسط وب سایت های پر بازید تبلیغ پذیر روی صفحات وب مختلف قرار می گیرند. این نوع از تبلیغات اینترنتی علاوه بر آنکه شرکت تبلیغ دهنده را به کاربران معرفی می نمایند، لینک هایی به صفحه وب آن شرکت را نیز شامل می شود و باعث افزایش ترافیک وب سایت توسط لینک مستقیم به وب سایت و نیز معرفی برند تبلیغاتی به طیف گسترده از مردم در هر زمان شبانه روز و هر مکان جغرافیایی می شود. برخی از متخصصان حرفه تبلیغات اینترنتی، این نوع تبلیغ را بهترین و موثرین ترین نوع تبلیغ می دانند. تبلیغات بنری غالبا در فرمت های مختلفی مثل .GIF و.SWF می باشند و در سایز های مختلف بسته به سفارش شرکت تبلیغ دهنده طراحی شده و درون صفحه وب سایت منتشر کننده بنر قرار می گیرند.
البته مشکلی که در رابطه با این بنرها وجود دارد آن است که امروزه این نوع از تبلیغات اینترنتی به حدی اشباع شده است و تعداد تبلیغاتی از این نوع که در وب سایت ها مختلف مشاهده می شود به حدی زیاد است که کمتر کسی به این نوع از تبلیغات توجه می کند و بر روی آنها کلیک می نماید بنابراین اگر شما به دنبال یک روش تبلیغات اینترنتی موثر و مناسب می گردید، تبلیغات در گوگل ادوردز و شبکه های اجتماعی بیش از این روش توصیه می شود.
در زیر تصویری از صفحه home page وب سایت varzesh3.com نمایش داده شده است، همان طور که مشاهده می کنید این صفحه شامل بنرهای تبلیغاتی متعددی می باشد. در هریک از صفحات این وب سایت و وب سایت های پر بازدید دیگر مشابه این وب سایت تبلیغات بنری متعددی مشاهده می گردد.

 

 

 

تبلیغات پاپ آپ

شاید با دیدن نام پاپ آپ با خود بگویید، پاپ آپ ها المان های آزار دهنده ای هستند که هیچ کس توجهی به آنها نمی کند و بدون آنکه بر روی آنها کلیک نماید آنها را می بندد تا از شر آنها خلاص شود. مطمئنا شما هم مثل من هزاران پاپ آپ را تا کنون بدون آنکه بر روی آن کلیک نموده باشید بسته اید و شاید مثل خیلی دیگر از افراد از دیدن پاپ آپ ها بر روی صفحات خود متنفر باشید، البته در گذشته روش استفاده از پاپ آپ ها بسیار موثر بود اما امروزه این روش چندان تاثیر گذار و مفید نمی باشد و مزایای چندانی برای سفارش دهندگان این نوع تبلیغات به ارمغان نمی آورند.
اما چکار باید بکنید که افراد از دیدن پاپ آپ شما منزجر نشوند و تمایل داشته باشند بر روی آن کلیک نمایند؟؟؟ معمولا پاپ آپ هایی که کاربران را به وب سایت دیگری منتقل نمی کنند موفق تر عمل می نمایند یعنی شما باید پاپ آپ تبلیغاتی خود را بر روی وب سایت خودتان طراحی کنید نه جای دیگری. خب شاید بگویید کاربران در وب سایت ما هستند پس دیگر چه نیازی به ایجاد پاپ آپ های تبلیغاتی برای وب سایت ما وجود دارد؟ شما می توانید با ایجاد پاپ آپ هایی که پیشنهادات ویژه یا مرتبط با وب سایت شما برای کاربران ارائه می کنند سعی در بهبود تعامل خود با کاربران و ایجاد نوعی روابط بلند مدت با کاربران نمایید. برای مثال شما می توانید پاپ آپ هایی ایجاد کنید و در آنها پیشنهادات ویژه ای به کاربران خود ارائه دهید و در ازای آن از آنها بخواهید که آدرس ایمیل خود را برای ثبت نام در مجله اینترنتی شما ثبت نمایند تا پس از آن شما بتوانید از طریق ارسال ایمیل های تبلیغاتی با کاربران خود دائما در تماس باشید. برای مثال شما می توانید پیشنهاد ارائه یک فایل ویدیویی یا PDF رایگان آموزشی را در ازای دریافت ایمیل کاربران در این پاپ آپ ها ارائه نمایید.
درست است که استفاده از پاپ آپ در تبلیغات اینترنتی نمی تواند برای شما نتایج سریع و بی درنگی داشته باشد اما می تواند برای شما نتایج دراز مدت خوبی به همراه داشته باشد و می تواند موجب شود که شما بتوانید پایگاه داده عظیمی از ایمیل کاربران و یا حتی اطلاعات دیگری درباره آنها بهره مند گردید.
تبلیغات در وبلاگ ها
این روش تبلیغات اینترنتی روشی نسبتا جدید و ابداعی است که شاید بسیاری از افراد از آن مطلع نباشند. در این روش هیچ گونه تبلیغاتی در صفحه وبلاگ ها به نمایش در نمی آید و یا بنرهای تبلیغاتی درون صفحات وبلاگ ها قرار داده نمی شود بلکه در این روش در وبلاگ قصه ای شبیه به یک خاطره نوشته می شوند که در آن به محصولات و خدمات یک برند اشاره می شود. در واقع نوعی محتوای مبتنی بر یک برند خاص تولید می شود و در وبلاگ از زبان خود نویسنده آن قرار داده می شود. برای ایجاد این محتوا باید یک کار تیمی و گروهی انجام شود و باید در انتخاب وبلاگ هایی که برای این کار انتخاب می شوند دقت بسیاری به کار گرفته شود. تجارت ها ابتدا باید وبلاگ هایی را بیابند که طرفداران بسیاری دارند و اعتماد سازی خوبی میان صاحبان وبلاگ و کاربران آن برقرار شده است، سپس به آنها پیشنهاد کنند که در ازای انتشار یک محتوای مبتنی بر برند آنها به آنها هزینه ای را پرداخت خواهند نمود و یا خدماتی را به آنها ارائه خواهند کرد.
برای استفاده از این روش تبلیغات اینترنتی تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وبلاگ هایی که تعامل خوبی با جامعه هدف مد نظر شما دارند را بیابید و به آنها پیشنهاد هم کاری بدهید. برای مثال وبلاگ TheFashionSpot یکی از وبلاگ هایی است که در زمینه مد و مسائل زیبایی زنان کار می کند و طرفداران بسیاری دارد، قشر عمده طرفداران این وبلاگ را زنان جوانی تشکیل می دهند که به مسائل زیبایی اهمیت بسیاری می دهند. بسیاری از برندهای لوازم آرایشی پست های تبلیغاتی خود را در این وبلاگ منتشر می نمایند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب نمایند و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند.
تبلیغات در تلفن های همراه
تبلیغات در تلفن های همراه یکی از روش های تبلیغات اینترنتی است که در سال ها اخیر و با روی کار آمدن تلفن های همراه هوشمند و بهبود سرعت، کیفیت و قابلیت دسترسی به اینترنت توجه بسیاری از صاحبان تجارت های مختلف را به خود جلب نموده است، البته آمارها نشان می دهد که میزان تاثیر گذاری این روش تبلیغات اینترنتی چندین برابر بیشتر از سایر روش ها می باشد و سود حاصل از این روش بسیار بیشتر سایر روش های تبلیغاتی می باشد. در گذشته و پیش از روی کار آمدن تلفن های همراه هوشمند نیز تبلیغات موبایلی وجود داشت اما تبلیغات موبایلی در گذشته بسیار ساده و در قالب یک مسیج بی جان بودند، لذا در گذشته این روش تبلیغاتی سود چندانی را برای صاحبان تجارت ها به هرماه نداشت اما پس از روی کار آمدن تلفن های همراه هوشمند که موجب شده است بسیاری از افراد روزانه ساعات زیادی را آنلاین باشند، تبلیغات در تلفن های همراه رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. امروزه بسیاری از صاحبان تجارت های کوچک و بزرگ کمپین های تبلیغات بر روی تلفن های همراه را برای تجارت خود ایجاد نموده اند و تبلیغات خود را در قالب متن ها، تصاویر، اسلاید شو ها و ویدیوها برای کاربران ارائه می نمایند. از آنجایی که دیگر این تبلیغات مانند گذشته باعث آزار کاربران تلفن های همراه نمی شود و آنها هر زمانی که به اینترنت وصل شوند این پیام ها را دریافت می نمایند، این تبلیغات حتی در میان کاربران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند.
یکی از نکاتی که در تبلیغات موبایلی باید در نظر گرفته شود آن است که مطالب ایجاد شده و ارائه شده در این نوع تبلیغات باید متناسب با پلتفرمی باشد که این تبلیغ قرار است در آن منتشر گردد، برای مثال تصاویر بر روی کامپیوترها و لپ تاپ ها با سایز بزرگتری نمایش داده می شوند و لذا کاربران قادر به دیدن جزییات آن هستند حال آنکه بر روی تلفن های همراه تصاویر در اندازه کوچکتری نمایش داده می شوند و این امر موجب می شود که کاربران قادر به دیدن جزییات کوچک تصاویر نباشد و لذا تصاویری که برای تبلیغات در تلفن های همراه ایجاد می گردند باید دارای کلیت بیشتری باشند و جزییات زیر در آنها وجود نداشته باشد. علاوه بر این کسانی که قصد دارند با استفاده از تبلیغات در تلفن های همراه کاربرانی را به وب سایت خود هدایت نمایند باید به خاطر داشته باشند که کاربران به صورت همزمان از تلفن همراه و لپ تاپ خود استفاده نمی کنند و زمانی که شما تبلیغات را بر روی تلفن همراه آنها ارسال می نمایید آنها از تلفن همراه خود برای مراجعه به وب سایت شما استفاده می نمایند و لذا شما باید وب سایت خود را سازگار با تلفن های همراه طراحی کنید و کاری کنید که زمانی که کاربران با استفاده از تلفن های همراه خود به وب سایت شما مراجعه می نمایند قادر به استفاده از تمامی امکانات وب سایت شما باشند و برای استفاده از آنها مجبور نباشند که صفحه وب سایت شما را در تلفن همراه خود دائما بزرگ و کوچک نمایند و یا برای دیدن مطالب اسکرول کنند. شما باید وب سایت خود را به گونه ای ایجاد یا اصلاح کنید که کاربران تلفن های همراه بتوانند به سادگی و بدون هیچ زحمتی از آن استفاده نمایند و همچنین زمان بارگذاری وب سایت شما باید کم باشد زیرا کاربران تلفن های همراه مدت زیادی را صرف باز کردن لینک شما نمی کنند و اگر وب سایت شما به سرعت بارگذای نشود از آن خارج می شوند به دنبال کار دیگری می روند.
تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از اولین شیوه های تبلیغات اینترنتی بود که در میان صاحبان تجارت های مختلف رایج گردید و سال هاست که این روش تبلیغات اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد و از مزایای آن نسبت به سایر روش ها مثل تبلیغات موبایلی (شیوه قدیمی تبلیغات موبایلی که با ارسال پیامک انجام می گرفت) و یا پاپ آپ ها این است که این روش آزار دهنده نبوده و هیچ مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی نماید اما یکی از مشکلات عمده این روش آن است که به دلیل زیاد بودن حجم استقبال از این روش برای بازاریابی توسط صاحبان تجارت های مختلف، حجم ایمیل هایی که روزانه توسط کمپانی های مختلف و کمپین های بازاریابی ایمیلی مختلف برای کاربران ارسال می گردد بسیار زیاد است و این موجب شده است که کاربران دیگر به این نوع ایمیل ها توجه چندانی ننمایند و برخی بدون آنکه این ایمیل ها را باز کنند تا محتوای آن را ببینند آنها را حذف می نمایند.
البته اگر شما از شیوه های صحیح ایمیل مارکتینگ در پروسه ایمیل مارکتینگ خود استفاده نمایید و لیست ایمیل های خود را به گونه ای ایجاد کنید که تمامی کاربرانی که اعضا لیست ایمیلی شما هستند داوطلبانه بخواهند که ایمیل های شما را دریافت کنند و دریافت ایمیل های شما برای آنها جذابیت و منافعی داشته باشید با این گونه مشکلات مواجه نخواهید شد. ما در این مقاله قصد نداریم اییمل مارکتینگ و شیوه های صحیح آن را به بحث بگذاریم زیرا ایمیل مارکتینگ یک مساله مفصل و پیچیده است که برای توضیح دادن آن باید مقاله های متعددی نوشته شود، ما در اینجا تنها قصد داریم ایمیل مارکتینگ را به عنوان یک شیوه تبلیغات آنلاین معرفی نماییم.
برای آنکه بتوانید در پروسه تبلیغات اینترنتی از شیوه ایمیل مارکتینگ موفق عمل کنید باید برای کاربرانی ایمیل ارسال کنید که خودشان داوطلب دریافت ایمیل های شما باشند و ایمیل هایی برای کاربران بفرستید که برای آنها مفید بوده و آنها تمایل به خواندن آن داشته باشند و تبلغات خود را به گونه ای در متن این ایمیل ها بگنجانید که برای کاربران آزاردهنده نباشد و آنها تصور نکنند که این ایمیل ها تنها جنبه تبلیغاتی برای شما را داشته و هیچ مزایایی برای آنها ندارد.
تبلیغات ویدیویی
امروزه با پیشرفت علم و بهبود سرعت اینترنت در اکثر نقاط دنیا ویدیو ها به یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع محتواهای آنلاین مبدل گردیده اند، یعنی افراد ترجیح می دهند به جای آنکه چندین دقیقه به یک متن نوشتاری خیره شده و آن را بخوانند، فایل ویدیویی مربوط به آن متن را مشاهده نمایند که در آن فردی مطالب را برای آنها شرح می دهد. امروزه کاربران اینترنت روزانه میلیون ها ویدیو را مشاهده می کنند و این سیر صعودی حجم مصرف محتوای ویدیویی توسط کاربران روز به روز درحال افزایش است از این رو ایجاد تبلیغات ویدیویی یکی از بهترین و پر مخاطب ترین نوع تبلیغات اینترنتی می باشد. ایجاد محتواهای ویدیویی برای اینترنت روز به روز در حال افزایش بوده و حتی پلتفرم هایی ایجاد شده اند که تنها و تنها مختص انتشار محتواهای ویدیویی می باشند که از جمله مهم ترین نمونه های آنها می توان به یوتیوب اشاره نمود. چنین پلتفرم هایی فرصت خوبی برای صاحبان تجارت های مختلف فراهم می کنند تا با استفاده از ایجاد محتواهای ویدیویی تبلیغاتی برای تجارت خودشان و انتشار آن در این پلتفرم ها که تمامی کاربران آنها به دنبال محتواهای ویدیویی هستند ویدیوهای تبلیغاتی خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ویدیو هایی که در پلتفرم های مخصوص ویدیو ها مثل یوتیوب و ویمو (vimo) قرار داده می شوند، هنگامی که کاربران در موتروهای جستجوگر مطلب مرتبطی را جستجو می کنند نیز به عنوان نتایج پیشنهادی در صفحه نتایج جستجوها ظاهر می گردند و این مساله ارزش این نوع از تبلیغات را دو برابر می نماید زیرا صاحبان تجارت ها با یک تیر دو نشان را هدف قرار داده اند یعنی هم در یک پلتفرم ویدیویی تبلیغاتی را منتشر کرده اند و هم تبلیغات آنها در صفحه نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر به نمایش در می آید. علاوه بر این ویدیوها قابلیت آن را دارند که بنرهای تبلیغاتی را نیز شامل شوند و تولید کنندگان این ویدیوها می توانند بنرهایی را به عنوان تصویر اولیه ویدیو انتخاب کنند تا زمانی که کاربر ویدیو را در لیست پلتفرم مورد نظر می بیند و پیش از آنکه آن را پلی کند، بنرنام برده برای او نمایش داده شود.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید در موتور جستجوگر پلتفرم های مخصوص ویدیو ها، همچون یوتیوب نیز مانند گوگل امکان درج تبلیغات وجود دارد. یعنی صاحبان تجارت های مختلف می توانند با پرداخت هزینه ای به صاحبان این پلتفرم ها از آن ها بخواهند که ویدیوی تبلیغاتی آنها را پیش از سایر نتایج در صفحه جستجوی کاربران نمایش دهد و در این صورت ویدیوی آنها بازدید بیشتری خواهد داشت و بالطبع صاحبان تجارت ها از این روش تبلیغاتی مشتریانی بیشتری را توسط ویدیوهای تبلیغاتی خودجذب خواهند نمود.

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد
یکی دیگر از روش های تبلیغات اینترنتی بسیار موثر که هم برای تجارت های برزگ و هم برای تجارت های کوچک می تواند بسیار مفید باشد، ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد است. ریمارکتینگ تنها یک روش تبلیغاتی ساده نیست بلکه یک روش بسیار موثر برای شخصی سازی تبلیغات برای کاربرانی است که پیشتر از وب سایت شما بازدید کرده اند اما هیچ تعاملی با تجارت شما برقرار ننموده اند. ریمارکتینگ قابلیتی است که گوگل ادوردز برای تجارت ها فراهم کرده است که توسط این قابلیت صاحبان تجارت ها می توانند تبلیغات خود را برای کسانی به نمایش در آورند که پیشتر به اپلیکیشن یا وب سایت آن تجارت مراجعه نموده اند اما هیچ خریدی انجام نداده اند و وب سایت را ترک کرده اند. این کار موجب می شود که صاحبان تجارت ها بتوانند روابط خود را با این دسته از کاربران از سر بگیرند و از طریق ابزارهای ارتباطی مختلف برای آنها تبلیغاتی را ارسال نمایند.
شاید با خود بگویید افرادی که یک بار به وب سایتی مراجعه نموده اند اما از آن خرید نکرده اند احتمال اینکه در آینده از آن خریدی انجام دهند بسیار کم می باشد زیرا اگر آنها می خواستند از آن وب سایت خرید کنند در همان دفعه اول این که مراجعه نمودند این کار را انجام می دادند اما این نظریه کاملا اشتباه است.
بسیاری از افراد پیش از آنکه چیزی را بخرند در اینترنت درباره آن تحقیق می کنند و انواع محصولات مشابهی که در آن زمینه وجود دارند را مورد بازدید قرار می دهند و پس از انجام تحقیقات نهایتا خرید می کنند، پس اگر کاربران به وب سایتی مراجعه نمایند و خرید نکنند می توان فرض کرد که شاید در مرحله تحقیقات و بررسی قرار داشته اند و بازاریابی مجدد آنها بتواند آنها را در مرحله خرید به عنوان یک مشتری ثابت برای یک تجارت جذب نماید. حال یک راه کار ساده برای جذب چنین مشتریانی در مرحله بازاریابی مجدد به شما ارائه می نماییم که در بازاریابی های مجدد می تواند عملکرد تبلیغات را چندین برابر بهبود دهد. این راه کار ایجاد شرایط ویژه برای کاربرانی است که پیشتر به وب سایت شما مراجعه نموده اند اما خریدی نکرده اند، صاحبان تجارت ها می توانند در پروسه ریمارکتینگ خود شرایط ویژه ای برای این کاربران در نظر بگیرند برای مثال آنها را مشمول تخفیف ویژه خود نمایند تا بدین صورت بتوانند نظر این دسته از کاربران را به تجارت خود جلب نمایند. بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، مکمل مهمی برای هر کانال بازاریابی دیگر است. ترفندی که شما باید به کار ببندید این است که مخاطبان فعلی خود را به گروه هایی بر اساس تمایل آنها به تکمیل فرآیند خرید، تقسیم بندی کنید فهرست هایی که با دقت کامل تنظیم شده باشند، هسته ی موفقیت ریمارکتینگ فروشنده را ایجاد می کنند.

خب تا اینجا شیوه های مختلف ایجاد تبلیغات در اینترنت را مورد بررسی قرار دادیم، حال که با این شیوه ها آشنا شدید و در آستانه شروع پروسه تبلیغات اینترنتی قرار دارید خوب است که اطلاعاتی درباره چگونگی انجام این تبلیغات و پیش زمینه های مورد نیاز برای انجام این نوع تبلیغات به صورت موثر داشته باشید. در زیر نکاتی آورده شده است که شما باید پیش از شروع پروسه تبلیغات اینترنتی آنها را در کار خود لحاظ کنید.

نکاتی برای بهبود نتایج پروسه تبلیغات اینترنتی
⦁ وب سایت خود را تا حد ممکن از لحاظ زیبایی و کاربر پسند بودن، بهبود دهید: تمامی فعالیت هایی که شما در زمینه تبلیغات انجام می دهید در صورتی که عملکرد موفقی داشته باشند موجب می شوند که کاربران بر روی لینک شما کلیک کنند و به وب سایت شما هدایت شوند، در واقع تبلیغات تنها موجب جذب ترافیک می شود و این وب سایت شما است که می تواند نرخ تبدیل ترافیک به مشتری را تعیین نماید. شما باید تا حد ممکن وب سایت خود را بهبود دهید تا کاربران پس از وارد شدن به وب سایت شما به جستجو در آن و خرید کردن از شما ترغیب گردند. طراحی زیبا، راحت بودن امکان گردش در وب سایت و همچنین سرعت بارگذاری وب سایت شما از مسائلی هستند که می توانند در تبدیل کاربران به مشتریان تاثیر گذار باشند.
⦁ اهداف تجارت خود را تعیین نمایید: حتی اگر شما بهترین و با کیفیت ترین تبلیغات را ایجاد کنید و هزینه های زیادی را صرف تبلیغات نمایید، اگر ندانید که از این تبلیغات چه هدفی دارید و می خواهید کاربرانی که به وب سایت شما جذب می گردند چه هدفی را دنبال نمایند، نمی توانید به موفقیت دست یابید. شما باید پیش از آنکه پروسه تبلیغات خود را شروع نمایید ابتدا برای کار خود هدف گذاری کنید و کاربران هدف تجارت خود را تعیین کنید و بدانید که می خواهید چه کسانی را به وب سایت خود جذب نمایید و قصد دارید تبلیغاتی که ایجاد می کنید برای کدام دسته از افراد جذاب باشد.
⦁ تعیین کنید که از چه نوع تبلیغاتی می خواهید استفاده نمایید: این نکته نیز در امتداد نکته قبل می باشد، شما باید ابتدا کاربران هدف خود را تعیین نمایید و سپس بررسی کنید که این کاربران در کدام پلتفرم های اینترنتی بیشتر حضور دارند و کدام یک از شبکه های اجتماعی و یا سامانه های اینترنتی بیشتر برای سن و موقعیت کاربران شما طراحی شده است و کاربران هدف شما را بیشتر جذب می نماید برای مثال شما باید بررسی کنید که کاربران شما بیشتر در فیس بوک عضو هستند و یا تلگرام و اینستاگرام را ترجیح می دهند. سپس تبلیغاتی متناسب با نوع پلتفرم و درخور حال کاربران هدف خود ایجاد نمایید.
⦁ زمان لازم و کافی را برای طراحی تبلیغات خود صرف نمایید: به خاطر داشته باشید که شما فضای محدودی در اختیار دارید تا از طریق آن پیام خود را به کاربران برسانید و آنها را تشویق به خرید از خودتان نمایید، پس باید از این فضا محدود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. تمامی رنگ ها و طراحی هایی که شما برای تبلیغات خود انتخاب می نمایید در جذب مشتریان ثاتیر گذار می باشند، شما باید زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره انتخاب بهترین کلمات و عبارات، رنگ ها و طرح های موجود در تبلیغات خود نمایید. به خاطر داشته باشید که همین انتخاب ها می توانند نتایج شما را ۲ تا ۳ برابر بهبود دهند.
⦁ واضح و شفاف صحبت کنید: برخلاف آنکه در بازاریابی محتوا به شما گفته می شود که اهداف خود را در لفافه عبارات و کلمات بگنجانید و به گونه ای با کاربر صحبت کنید که متوجه هدف اصلی شما نشود، در تبلیغات اینترنتی باید واضح و شفاف باشید و هدف خود را مستقیم و بی پرده به زبان بیاورید زیرا تبلیغات اینترنتی فضا و زمان محدودی دارند. پس اگر می توانید یک مفهوم را با سه کلمه برسانید هیچ گاه برای بیان آن از ۱۰ کلمه استفاده ننمایید.
⦁ از کلید های CTA استفاده کنید: همان طور که گفته شد در تبلیغات اینترنتی شما باید منظور و هدف خود را واضح و بی پرده به کاربران بگویید، پس از آنکه اهداف خود را بیان نمودید به جای آنکه از آنها بخواهید که به آدر س شما در فلان وب سایت و یا فلان فروشگاه در آدرس شما مراجعه کنند از یک کلید کلید CTA استفاده کنید که مستقیما آنها را به وب سایت شما و یا صفحه تلگرام یا اینستاگرام شما هدایت نماید. طراحی صحیح کلید CTA می تواند در جذب مشتریان بسیار تاثیر گذار باشد.
⦁ از المان های دیداری استفاده نمایید: تمامی افراد به المان های دیداری توجه و علاقه بیشتری نسبت به نوشته ها نشان می دهند و بررسی ها نشان داده است که المان ها دیداری چندین برابر تاثیر گذارتر از نوشته ها می باشند. برای آنکه بتوانید در نگاه اول کاربران را جذب نمایید و تاثیر خوبی در ذهنیت آنها ایجاد نمایید باید بتوانید تبلیغاتی ایجاد کنید که از لحاظ دیداری آنها را جذب نماید و طراحی زیبایی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که عدم توجه به طراحی نگارش یک آگهی تبلیغاتی و وجود اشتباهات املایی و گرامری می تواند تاثیر بدی در ذهن ببینندگان نسبت به شما ایجاد نماید.
⦁ استفاده از لوگوی برند تجاری در تبلیغات: زمانی که شما یک تجارتی را راه اندازی می کنید یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در موفقیت آینده تجارت شما تاثیر گذار باشد، شناساندن برند شما به مشتریان می باشد. شما باید بتوانید برند خود را به مشتریان بشناسانید و کاری کنید که آنها برند شما را به خاطر بسپارند. این هدف با ایجاد یک لوگوی ساده و در عین حال جذاب قابل دستیابی می باشد، شماباید لوگوی خود را در تمامی تبلیغات خود قرار دهید تا با استفاده از این روش بتوانید برند خودتان را به همه بشناسانید.
⦁ ارزیابی نتایج: آخرین و مهم ترین نکته ای که شما باید برای تبلیغات اینترنتی خود آن را به خاطر داشته باشید، ارزیابی نتایج تبلیغات انجام شده به صورت بلادرنگ می باشد. شما باید از زمانی که یک تبلیغ را منتشر می نمایید نتایج را مورد آنالیز قرار دهید و در صورتی که نتایج بدست آمده نتایج مورد نظر شما نمیباشد سریعا طراحی، شیوه و مطالب تبلیغاتی خود را تغییر دهید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا شیوه درست تبلیغاتی که شما را به اهداف تجاریتان نزدیک می کند را بیابید.
با وجود آنکه دنیای اینترنت بسیار گسترده و وسیع است و تبلیغات در این دنیای گسترده بسیار سخت و دشوار به نظر می رسد اما شما می توانید با تکیه بر نکات آورده شده در این مقاله کار خود را در زمینه تبلیغات اینترنتی شروع نمایید. به خاطر داشته باشید دنیای اینترنت دنیایی است مملو از فرصت های تجاری مختلف و بهره بردن از این فرصت ها تنها به خود شما و تلاشی که برای دستیابی به اهداف خودتان انجام می دهید بستگی دارد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 02 نوامبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.