فاکس بلاگ

معرفی سایت های دزد محتوا به گوگل

 معرفی سایت های دزد محتوا به گوگل

سایت مرجع یا دزد محتوا؟

یکی از مشکلات اصلی وبمستران و افرادی که در زمینه تولید و انتشار مطالب اختصاصی فعالیت میکنند سایت هایی هستند که دارای رتبه و رنک مناسب در نتایج گوگل بوده و به راحتی با کپی کردن مطالب، مخاطب بیشتری را برای خود جذب میکنند.  با یک نگاه گذرا به فروم های تخصصی سئو در ایران متوجه میشویم که سوال بسیاری از کاربران اینترنتی همین است که:

چرا سایت های بزرگ با کپی کردن مطالب هر روز بازدید کننده بیشتری جذب میکنند و توسط گوگل جریمه نمیشوند؟

چرا مطلبی که توسط من تهیه و منتشر شده جایگاه پایین تری نسبت به سایت کپی کننده در نتایج گوگل دارد؟

در بیشتر موارد وقتی شما عنوان مطلب خود را در گوگل جستجو میکنید متوجه میشوید که جایگاه آنها در نتایج گوگل از سایت شما بهتر بوده و در عمل نه تنها توسط گوگل جریمه نمیشوند بلکه ممکن است سایت شما بعنوان کپی کار شناخته شود!

توجه بیشتر گوگل به سایت های دزد محتوا

مت کاتس مدیر ارشد مبارزه با اسپم گوگل در صفحه توییتر شخصی خود اعلام کرده است که طرح جدیدی برای مبارزه با این سایت های به اصطلاح مرجع در نظر دارد و از وبمستران درخواست کرده تا از طریق فرمی مشخص آنها را به گوگل معرفی کنند. این سایت ها که به اصطلاح Scraper خوانده میشوند هدف بعدی الگوریتم های گوگل خواهند بود وشاید زمان آن رسیده است که انتقام زیان های وارد شده به خود را از آنها بگیرید!

 معرفی سایت های دزد محتوا به گوگل

در این فرم چند مورد اصلی از شما در خواست میشود تا توسط تیم مبارزه با اسپم گوگل بررسی شوند:

  1. آدرس صفحه ای از سایت شما که مطلب خود را در آن منتشر کرده اید.
  2. آدرس صفحه ای که محتوای شما را کپی کرده است.
  3. آدرس صفحه نتایج جستجو که نشان میدهد این سایت رتبه بهتری نسبت به شما کسب کرده است.
  4. و در نهایت پذیرش شرایط و قوانین تکمیل فرم.

پشنهاد میدهیم که در زمان تکمیل این فرم به حساب کاربری خود در گوگل مانند جیمیل وارد شده باشید زیرا درخواست شما جنبه رسمی تری خواهد داشت. قبل از تکمیل این فرم باید بدانید که سایت Scraper دقیقا به چه سایتی گفته میشود و در چه مواردی باید از این فرم استفاده کرد.( فرم معرفی سایت های کپی کننده مطالب)

چه سایت هایی را میتوان بعنوان Scraper گزارش داد؟

با توجه به تعریفی که در سایت ویکی پدیا از سایت های Scraper یا جمع کننده محتوا از اینترنت، ارائه شده است. سایت هایی که محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری میکنند و هدف آنها در نهایت جذب مخاطب بیشتر و فروش تبلیغات در سایت می باشد Scraper خوانده میشوند. این سایت ها عموما با ارائه تبلیغات یا فروش بک لینک در سایت خود به بهبود رنک سایت های دیگر کمک کرده و از این راه درآمد کسب میکنند.

بسیاری از سایت ها گمان میکنند که با قرار دادن عبارتی مانند منبع:وبسیما در پایین مقاله کلیه حقوق مادی و معنوی نویسنده اصلی را رعایت کرده اند ولی در عمل قرار دادن یک عبارت کوتاه که به سختی هم دیده میشود نمیتواند تضمینی برای اطلاع مخاطبین از نویسنده اصلی آن متن باشد. حداقل کاری که میتوان برای حفظ حقوق دیگران انجام داد آن است که شما لینک صفحه مرجع (تنها نام منبع کافی نیست) را در پایین مقاله قرار دهید و در روش اصولی، بهتر است که شما توضیحاتی در مورد سایت مرجع و نویسنده اصلی در پایین صفحه اضافه کنید.

نام سایت ها با توجه به عدم آشنایی برخی دوستان با عبارت دزد محتوا حذف گردید! دزد محتوا جایگزین عبارت Scraper در زبان انگلیسی است و مفهوم آن به سایت هایی برمیگردد که مطالب خود را از منابع دیگر و از سایت های اینترنتی جمع آوری میکنند. با توجه به عدم وجود قانونی مشخص برای حق کپی رایت در ایران و حتی جهان این موضوع  نیمتواند پیگرد قانونی مشخصی بهمراه داشته باشد. خود سایت های گوگل و یاهو نیز به نوعی در حال انجام این کار هستند ولی با توجه به شیوه عملکرد آنها و هدف اصلی موتورهای جستجو از خوانش صفحات سایت ها، این امر برای همگان پذیرفته شده است.

با این تعریف سایت هایی مانند X، Y، Z و W اگر به روند کاری کنونی خود ادامه دهند همگی در آینده با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد ولی سایت هایی مانند A، B و C که مطالب اختصاصی و تخصصی ارائه میدهند و درآمد خود را از تبلیغات کسب میکنند همچنان جایگاه مناسب و واقعی خود را حفظ خواهند کرد.

اگر شما هم با مشکلاتی اینچنین مواجه شده اید بهتر است که همین امروز این فرم را تکمیل کنید تا شاید در آینده به جایگاه واقعی خود در نتایج گوگل بازگردید و درس خوبی به افرادی که به راحتی از زحمات شما در جهت منافع شخصی خود بهره میبرند داده باشید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 23 ژوئن 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.