فاکس بلاگ

متاتگ robots چیست؟

متاتگ robots چیست؟

متاتگ robots از جمله متا تگ های مهم سئو است که کاربرد فراوانی در سئو و ایندکس شدن یا ایندکس نشدن صفحات سایت دارد. استفاده صحیح از این متاتگ باعث میشود بتوانید صفحات سایتتان را به درستی به گوگل معرفی کنید.

شکل کلی این متاتگ به صورت

</ “meta name=”robots” content=”index, follow>

می باشد که داخل تگ head صفحه قرار میگیرد. ویژگی content در این خط کد می تواند دستورات مختلفی را بگیرد. این متاتگ با استفاده از دستوراتی که میگیرد به گوگل و دیگر موتورهای جستجو اطلاعات فراوانی از جمله وضعیت ایندکس شدن صفحات سایت را می دهد.

مقادیر متاتگ robots

متاتگ robots دارای مقادیر مختلفی می باشد که هرکدام معانی و کاربردهای مختلفی دارد. شناسایی و استفاده از این موارد و دستورات در سئو سایت اهمیت دارد.

دستور noindex

موتورهای جستجو پس از خوتندن این دستور در سورس یک صفحه متوجه می شوند که نباید این صفحه را در دایرکتوری های خود ایندکس کنند. این دستور در مواقعی نظیر صفحات با محتوای تکراری یا صفحات ارور مثل ارور ۴۰۴ کاربرد زیادی دارد.

دستور nofollow

این دستور به موتورهای جستجو می گوید که لینک های موجود در این صفحه تعلقی به وبسایت جاری ندارد. برعکس آن follow به موتورهای جستجو میگوید لینک های این صفحه برای همین دامنه است و می توانید آن را دنبال کنید. توجه فرمایید که Follow بودن و index شدن دو مقوله مجزا از یکدیگرند و می توان همزمان هر ترکیبی از آن ها را استفاده کرد.

دستور none

موتورهای جستجو وقتی با دستور none در صفحه ای روبرو شوند، نه آن صفحه را ایندکس می کنند و نه لینک های آن را دنبال می کنند. به جای دو دستور قبلی می توانید به صورت یکجا از none استفاده کنید. اما با این حال سئو سایت کمپانی توصیه می کند به صورت جداگانه دستورات را بنویسید و از کلی گویی پرهیز کنید.

دستور noodp

این دستور باعث می شود موتورهای جستجو برای نمایش سایت در نتایج جستجو از توضیحاتی که در دایرکتوریهایی نظیر moz برای وبسایت مربوطه انتخاب شده، استفاده نکنند.

دستور noarchive

با این دستور، موتورهای جستجو سابقه قبلی سایت شما را در دایرکتوری خود نگه نمی دارند.

دستور nosnippet

اگر میخواهید توضیحات متا دسکریپشن برای سایت شما در نتایج جستجو نشان داده نشود از دستور nosnippet استفاده نمایید.

دستور notranslate

صفحه ای از سایت که دارای دستور notranslate باشد، در نتایج جستجوی گوگل قابل ترجمه به زبان های دیگر نیست.

دستور noimageindex

عکس های موجود در صفحه ای با این دستور توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی شوند.

متاتگ robots به شما مانور زیادی در رابطه با رفتار ربات های گوگل با صفحات سایتتان می دهد و استفاده درست از آن ها در بحث سئو ضروری است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 13 مارس 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.