فاکس بلاگ

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت پنجم : کپی کردن

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت پنجم : کپی کردن

هفته پیش چهارمین بخش از آموزش جامع فاکتورهای رنکینگ گوگل را مورد بررسی قرار دادیم که در خصوص داغ و بروز بودن محتوا بود. همچنین راههایی که میتوانید مطمئن شوید صفحات وب شما توسط گوگل شناسایی میشوند و مطلبی آپدیت بشمار میرود را مورد بررسی قرار دادیم.

پیشنهاد اکید می کنم اگر قسمت های قبل را مطالعه نکردید، حتما آن ها را پشت سرهم مطالعه کنید و سپس این مقاله را بخوانید.

این هفته در ادامه تمرکز روی محتوای درون صفحه ای، به مبحث محتوای تکراری (کپی) و پیوند ها می پردازیم.

منظور از محتوای کپی چیست؟

مطالب تکراری به محتوایی از صفحه وب اشاره میکند که در بیش از یک جا از محیط اینترنت وجود داشته باشد. بگذارید اینگونه بیان کنم، شما مقاله ای در خصوص حیوانات مینویسید و نام آن را راز بقا میگذارید. سپس شخص دیگری عین محتوای شما را در صفحه دیگری از وبسایتش کپی پیست میکند. در این صورت هردوی شما با چالشی به نام محتوایی تکراری و مشابه مواجه میشوید. همانطور که با ارسال ایمیل انبوه با چنین حالتی مواجه میشوید.

محتوای تکراری لزوما چیز بد یا غلطی نیست اما مثالی که در بالا آورده شد مصداق سرقت ادبی و نوشتاری است. گوگل محتوای تکراری را مورد مجازات قرار نمیدهد. اما تصمیم گیری میکند که کدام نسخه را در نتایج جستجو نشان دهد و کدام را خیر. متاسفانه یا خوشبختانه، امروزه در سئو سایت گوگل زیاد برایش مهم نیست که کدام محتوا زودتر ارائه شده است بلکه به قدرت و ارزش سایت (Authority) توجه میکند.

در اینجا بحثی فنی وجود دارد و آن این است که سایت های معتبر هیچگاه محتوای سایت های کوچک را کپی نمیکنند. از طرفی دیگر سایت های بزرگ همواره از دزدیده شدن محتوایشان توسط سایت های کوچک شکایت دارند. دیده شده که مقالات اختصاصی سایت نیوسئو بارها توسط سایت های با محتوای زرد مورد قلع و قمع واقع شده اند اما این اتفاق روی رتبه سایت ما تاثیری نگذاشته است چرا که این گونه سایت ها به دلیل کیفیت پایین محتوایشان توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. با این حال راه های قابل قبولی برای برخورد با مطالب تکراری در سئو برای اهداف قانونی وجود دارد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 07 جولای 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.