فاکس بلاگ

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

کیفیت محتوا

احتمالا در سالیان اخیر زیاد اصطلاح کیفیت محتوا را از امیر قمصری شنیده اید؛ بخصوص زمانی که صحبت از علایق گوگل می شود. اما براستی چه چیزی در این مقوله مهم است؟ چگونه یک الگوریتم آموزشی ماشینی میتواند تعیین کند که مقاله ای خوب یا بد است؟

خوب بالطبع هیچگاه سلیقه های شخصی در این موضوع دخیل نمی شوند اما شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی مطمئن شوید که محتوای شما با ارزش تلقی میشوند. با ارزش نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران و خوانندگان حقیقی.

  1. در اینجا بنده اولین و مهمترین نکته در زمینه تولید محتوای با کیفیت را بیان میکنم، برای کاربران حقیقی محتوا تولید کنید نه برای موتورهای جستجو.

گوگل بطور چشمگیری در حال فاصله گرفتن از کلمات کلیدی محتوا و در عوض نزدیک شدن به تجربیات کاربران انسانی و نظرات آنها در خصوص محتوا است.

چگونه به این مورد دست یابیم؟

  1. صفحه خود را با عبارات و کلمات کلیدی بیش از حد اشباع نکنید : بجای اینکار مطالبی بنویسید که کاربر به معنای واقعی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و به اصطلاح جذب محتوای شما شود. این چیزی است که کاربر را در صفحه شما نگه میدارد و در نهایت منتج به اشتراک گذاری بیشتر محتوای شما میشود.
  2. گرامر و تلفظ : این مورد واضح است که مهم است بنابراین سعی کنید متن خود را چندین بار ویرایش کنید تا از نظر نگارشی مشکلی نداشته باشد، اینکار باعث روان شدن متن و در نتیجه راحتی خواننده در مطالعه آن می شود. ممکن است گوگل در تشخیص الگوی نگارشی اشتباه کند اما بسیار با اهمیت است که از ایرادات متعدد جلوگیری کنید، موضوعی که باعث میشود محتوای شما از نظر خواننده کم ارزش تلقی شود.
  3. خوانا بودن : ارزش دارد که محتوای خود را چندین بار از نظر سهولت مطالعه و بررسی کنید. استفاده از کلماتی که باعث ساده خواندن مطلب میشود بسیار با اهمیت است چرا که باعث میشود درک مطلب برای کاربر آسانتر گردد. اگرچه این مورد به صراحت توسط گوگل، فاکتور رنکینگ لحاظ نشده است اما Yoast از ابزاری در سئوی وردپرس استفاده میکند که قابلیت مطالعه مطلب را مورد بررسی قرار میدهد. امتیاز خوانایی بالاتر از ۶۰ درصد میتواند خوب در نظر گرفته شود.
  •      
  • رضا ایرانی
  • 01 جولای 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.