فاکس بلاگ

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دهم: سرعت بارگذاری سایت

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دهم: سرعت بارگذاری سایت

همانطور که شما دوستان عزیز می دانید، سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت است.

طبق آمارهای رسمی منتشر شده ۸۷ درصد افراد سرعت سایت را جزء فاکتورهای مهم در کیفیت سایت ، سئو  و فروش می دانند. از این آمار و ارقام می توان دریافت که تا چه میزان سرعت لود سایت مهم است.

همچنین گوگل نیز اخیرا مقاله ای منتشر کرده است مبنی بر اینکه اگر سایتی با تاخیر یک ثانیه ای در بالا آمدن مواجه گردد حداقل ۸ درصد و اگر این میزان تاخیر تا سه ثانیه طول بکشد تا ۴۵ درصد مشتریان خود را از دست می دهد.

سرعت لود سایت یکی از مهمترین فاکتورها برای موتورهای جستجوگر می باشد که متاسفانه چون زیاد به چشم نمی آید، مدیران وب سایت ها به آن دقت نمی کنند.

در این مقاله من در ابتدا به عوامل تاثیرگذار در سرعت بارگذاری سایت خواهم پرداخت. سپس دلایل اهمیت سرعت سایت را در سئو بیان خواهم کرد و در پایان ابزار سنجش و بهبود سرعت وب سایت را معرفی می کنم.

عوامل موثر در سرعت سایت:

۱-تصاویر مورد استفاده در وب سایت: یکی از مهمترین فاکتورها، تصاویر در وب سایت هستند که می توانند حجم سایت را افزایش داده و در نهایت باعث کاهش سرعت وب سایت شوند. بنابراین باید تصاویر را به شکل بهینه شده در سایت قرار دهیم.

به منظور بهینه سازی تصاویر باید به موارد زیر دقت کنیم:

  • حجم عکس را با استفاده از نرم افزار های مخصوص کاهش دهیم.
  • از فرمت های مناسب مانند png , jpg استفاده کنیم .

۲- عدم استفاده از پلاگین های غیر ضروری و نامناسب، زیرا پلاگین ها می توانند سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش دهند.

۳- عدم قراردادن تبلیغات بیش از حد: متن های تبلیغاتی و تصاویر تبلیغاتی می توانند تاثیر به سزایی در کاهش سرعت وب سایت داشه باشد .

۴-طراحی قالب: طراحی و استفاده از قالب بهینه نشده می تواند در سرعت سایت تاثیر منفی بگذارد.

۵-رسانه های خارجی: بعضی از رسانه های خارجی نیز می توانند روی سرعت سایت تاثیر بگذارد مانند رسانه های پخش فیلم.

 

چرا سرعت بالا آمدن سایت در سئو اهمیت دارد؟

با مسیری که سئو و اصول آن در چند سال اخیر طی کرده و با رونمایی از الگوریتم های پنگوئن و پاندا، کسب بک لینک مناسب و مرتبط به کاری پرهزینه و با ریسک بالا تبدیل شده است. همچنین با دنبال کردن صحبت های اخیر Matt Cutts مدیر ارشد مبارزه با اسپم گوگل، می توان به این نتیجه رسید که از این پس عبارت SEO در عمل بیانگر Search Experience Optimization یا بهبود تجربه جستجو کاربران خواهد بود. بنابراین افزایش سرعت سایت در کنار تولید محتوای مفید و اختصاصی بهترین راه برای جلب رضایت کاربران خواهد بود و ممکن است در آینده ای نزدیک به مهمترین فاکتورهای سئو سایت تبدیل شود.

متخصصین سئو امروزه توجه خود را به کلمات کلیدی، لینک ورودی، نقشه سایت و بسیاری نکات دیگر معطوف کرده و هدفی جز ورود بازدیدکننده به سایت را دنبال نمی کنند. در نتیجه سرعت سایت برای آنها اهمیت بالایی نداشته و وقت خود را صرف آن نخواهند کرد.

از طرف دیگر مشاوران برندینگ و مارکتینگ سایت شما را تنها از نظر کارایی بررسی می کنند که سرعت سایت عامل مهمی در آن خواهد بود. نظرات و راهنمایی این افراد در راستای افزایش فروش، دسترسی راحت به محتویات سایت و تعداد صفحات بازدید شده خواهد بود. ولی آیا در عمل درآمد شما به میزان بازدید بستگی دارد یا به درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری؟

  •      
  • رضا ایرانی
  • 25 جولای 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.