سوالات متداول سئو
بطور معمول پیچیدگی مفهوم سئو و تغییرات زیاد در تکنیک های آن، سوالات زیادی را در ذهن صاحبان سایتها ایجاد میکند، بعضی از سوالات در زمینه سئو مربوط به مفاهیم اولیه آن بوده و در طول زمان ثابت مانده است و برخی دیگر مربوط به برهه زمانی خاصی میشوند و استفاده از آنها در زمان نامناسب تاثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد داشت. سوالات متداولی که توسط مشتریان وبسیما درباره سئو پرسیده میشوند و یا در انجمنهای گفتگو مورد بحث قرار میگیرند را در ادامه پاسخ خواهیم داد:
موتورهای جستجو چگونه کار میکنند؟
هدف نهایی از سئو سایتها کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل است، موتورهای جستجو با استفاده از “به اصطلاح” خزنده های خود (crawlers) برای شناسایی و ایندکس صفحات استفاده میکنند، این خزنده ها با توجه به محتویات صفحات و بوسیله نشانه گذاری مناسب آنها را ذخیره میکنند. زمانیکه شما یک عبارت را برای جستجو در موتورهای جستجو وارد میکنید آنها با استفاده از این اطلاعات جمع آوری شده و با توجه به سئو صفحات، مناسب ترین و مرتبط ترین نتایج با جستجوی شما را نشان خواهند داد.
سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟
کلاه سفید شامل تکنیکهایی است که خود موتورهای جستجو تایید کرده و برای بهبود سئو پیشنهاد میدهند. این روشها در درازمدت تاثیرگذار بوده و پایداری بالایی دارند. تکنیکهایی که موتورهای جستجو شما را از آنها منع کرده اند و درصورت مشاهده سایت شما را جریمه کرده و از نتایج خود حذف میکنند را سئو کلاه سیاه مینامند.
تکنیک های سئو کلاه سیاه کدامند؟
روشهای زیادی هستند که بعنوان سئو کلاه سیاه شناخته میشوند و با توجه به خلاقیت بالای وبمستران در این زمینه! هر روز برتعداد آنها افزوده میشود.
کلمات کلیدی: استفاده بیش از حد کلمات کلیدی مورد نظرتان در محتوای سایت به هدف بهبود وضعیت سئو، موجب جریمه شدن صفحه از طرف گوگل خواهد شد، بطور معمول براساس اصول سئو میزان حضور کلمه کلیدی شما در یک نوشته نباید بیش از ۴٫۵ درصد از کل متن باشد.
cloaking: ارائه محتوای متفاوت به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو با استفاده از روشهای کدنویسی. این کار یکی از تکنیکهای رایج برای کسب پیج رنک گوگل تقلبی به شمار میرود.
محتوای پنهان: پنهان کردن بخشی از محتویات سایت از دید بازدیدکنندگان که حاوی کلمه کلیدی مورد نظر باشد، این کار معمولا برای افزایش درصد حضور کلمات کلیدی و به امید بهبود سئو انجام میگیرد که در حال حاضر گوگل بشدت با آن برخورد خواهد کرد.
تبادل لینک: صفحاتی که صرفا برای تبادل لینک با دیگر سایتها ساخته میشوند و هدف از آنها کسب بک لینک بیشتر برای سایت است. در تطر داشته باشید که بک لینک ضعیف و غیرمرتبط با سایت شما میتواند بر سئو شما تاثیر منفی بگذارد.
چه عواملی بر رتبه سایت در نتایج گوگل تاثیرگذارند؟
بیش از ۲۰۰ فاکتور اصلی برای تعیین رتبه صفحات در نتایج گوگل وجود دارند که در حال حاضر همه آنها را نمیدانیم ولی موتورهای جستجو بعضی از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها بر سئو را معرفی کرده اند:
بک لینک: لینک ورودی به سایت بعنوان یک رای مثبت برای آن درنظر گرفته میشود و بک لینک از سایتهایی با اعتبار صفحه بالاتر تاثیر بیشتری بر سئو شما خواهند داشت. (اطلاعات تکمیلی: بک لینک رایگان برای صفحات داخلی )
فاکتورهای سئو متن و محتوا: رعایت قواعد و اصول در تمام بخش های یک نوشته شامل عنوان صفحه، سئو توضیحات متا، بهینه سازی تصاویر، درصد حضور کلمات کلیدی، لینکهای خروجی، تگ های HTML و …
سن دامنه: دامنه های قدیمی تر از نظر موتورهای جستجو اعتبار بیشتری دارند.
بروزرسانی مرتب: ارسال مطالب جدید بصورت مستمر و با کیفیت مناسب تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت.
آپدیت های پاندا و پنگوئن گوگل چیست گوگل هر چند وقت یک بار الگوریتم مورد استفاده در موتور جستجوی خود برای تعیین سئو را متناسب با معیارهای جدید بروزرسانی میکند. در سال ۲۰۱۱ برای معرفی بیشتر سایتهای با کیفیت تر الگوریتم Panda معرفی شد و در آوریل ۲۰۱۲ الگوریتم Penguin به هدف جریمه سایتهایی که از روشهای سئو کلاه سیاه استفاده میکردند مورد استفاده قرار گرفت