فاکس بلاگ

سئو سایت و نکات کلیدی الگوریتم RankBrain

سئو سایت و نکات کلیدی الگوریتم RankBrain

الگوریتم RankBrain گوگل و نحوه پیدایش و تکامل آن را در مقاله قبل بررسی کرده و درباره اجزای آن صحبت کردم. در این مقاله آموزش سئو پیش رو، می خواهم نکات کلیدی الگوریتم RankBrain را از دیدگاه سئو سایت برای شما دوستان عزیزم بررسی و آنالیز نمایم.

RankBrain و سئو :

الگوریتم RankBrain، هزاران زبان از انگلیسی گرفته تا هندی را می فهمد و هدف اصلی آن کمک به گوگل برای ارائه نتایج صحیح بوده و به طور کلی می خواهد تجربه بهتری را برای کاربرانی که عبارتی را جستجو می کنند فراهم آورد.

تفاوت اصلی دنیای قبل و بعد از الگوریتم RankBrain این است که قبل از آن، تیم مهندسین نرم افزار گوگل، به نحوی در پی تغییر و اصلاح الگوریتم های ریاضی بودند که این الگوریتم ها نتایج جستجو و رنک ها را تشخیص دهند و از این الگوریتم نیز تا زمانی که آپدیت جدیدی ارائه شود استفاده خواهد شد. با اینکه RankBrain بخشی از الگوریتم اصلی بوده و گوگل برای تمامی جستجوها از آن استفاده می کند (از سال ۲۰۱۶) اما باز هم شاهد تغییرات و نوساناتی در این الگوریتم هستیم. این بدین معناست که هم اکنون نیز نتایج جستجو منطبق با رویدادهای واقعی دنیا هستند.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم RankBrain :

دوستان عزیزم، با آنکه RankBrain به هسته الگوریتم های دیگر تشابه دارد، اما بهتر است بر روی تغییر استراتژی خود متمرکز شوید (مخصوصا اگر استراتژی شما بیشتر بر پایه بک لینک است). چرا که RankBrain یک الگوریتم کلاسیک مثل الگوریتم های پاندا و پنگوئن نیست.

ما پیش از این یاد گرفته بودیم چگونه با الگوریتم های قبلی برخورد کنیم. برای مثال می دانستیم چطور از گیر جریمه های الگوریتم پنگوئن بگریزیم و به لطف راهنماهای موجود، می دانستیم چطور باید الگوریتم پاندا را راضی نگه داریم. اما RankBrain مدلی است که نمی شود به طور خاص آنرا بهینه کرد.

تکنیک صفحات Doorway را فراموش کنید :

روش تولید محتوا با تمرکز بر روی کلمات کلیدی و تولید صفحه ای به منظور جایگذاری یک کلمه کلیدی خاص، دیگر منسوخ شده است. آپدیت الگوریتم مرغ مگسخوار (Hummingbird) در سال ۲۰۱۳ این روش را نابود کرد و الگوریتم RankBrain حتی از آن هم فراتر رفته است.

متاسفانه من هنوز هم میبینم از این تکنیک استفاده می شود. در زمان تولید محتوا و ساختار URLها، باید به هر دو بعد تجربه کاربری(UX) و کلمات کلیدی توجه شود و تمرکز باید بر روی تولید صفحات باارزش و با کیفیت باشد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 31 ژانویه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.