فاکس بلاگ

سئو سایت جوملا – ۵ نکته کلیدی

سئو سایت جوملا - 5 نکته کلیدی

آیا شما صاحب کسب و کاری هستید که وب سایت شما با جوملا نوشته شده است؟ آیا شما بدنبال سئو سایت جوملا هستید؟ آیا شما می خواهید از آخرین تکنولوژی ها جهت سئو سایت جوملا بهره مند شوید؟ جهت بهره مندی از این اطلاعات می توانید این مقاله را دنبال کنید.

برای سئو سایت جوملا داشتن یک تمپلیت خوب جوملا، robots.txt، نقشه سایت و آدرس های بهینه شده صفحات از مهمترین معیارها جهت بهینه سازی موتورها جستجو است. قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو مخصوصا موتور جستجوی گوگل به این معناست که بازدیدکنندگان زیادی از سمت موتورهای جستجو به سمت وب سایت شما هدایت می شوند. این آرزوی هر صاحب کسب و کاری است که با سئو سایت خود بتواند بازدیدکنندگان زیادی را بسمت وب سایت خود هدایت نماید. در زیر به برخی از مهمترین معیارها جهت سئو سایت جوملا اشاره شده است.

۱- فعال کردن آدرس های بهینه شده جهت موتورهای جستجو

جهت سئو سایت جوملا یکی از مهمترین معیارهای این است که آدرس صفحات خوانا و قابل درک برای موتورهای جستجو باشد. آدرس های بهینه شده توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند. سئو سایت شما با آدرسی شبیه زیر هیچ گاه بهبود داده نمی شود:

http://joomlashine.com/index.php?option=com_view=item&id=124:seotips

با تغییر آدرس بالا جهت خوانایی و کوتاه کردن آن و استفاده از کلمات کلیدی می تواند به بهبود سایت شما کمک نماید همانند آدرس زیر:

http://joomlashine.com/blogs/seo-tips

در ابتدا می بایست در تنظیمات جوملا بررسی نمایید که دو گزینه Search Engine Friendly URLS و Use URL rewriting فعال باشند، همانند شکل زیر:

همچنین جهت انجام برخی تغییرات در هسته بهینه سازی جوملا پیشنهاد می شود از برخی کامپوننت های بهینه سازی همچون sh404SEF استفاده نمایید. این کامپوننت آدرس های بهینه شده برای شما ایجاد نمی کند ولی به شما اجازه می دهد درخواست هایی که منجر به تولید خطاهای ۴۰۴ می شود را نمایش دهد که شما براحتی متوجه این لینک های شکسته شوید و بتوانید این موارد را سریع برطرف نمایید.  این کامپوننت در سئو سایت جوملا موثر است و همچنین این قابلیت را فراهم می نماید که آدرس های قدیمی را براحتی بتوانید به آدرس های جدید تبدیل نمایید.

۲- نصب یک نقشه سایت خوب جهت ارسال به گوگل وبمستر تولز

یکی از قسمت های مهم سئو سایت جوملا ایجاد یک فایل نقشه سایت جهت اطمینان از اینکه گوگل صفحات وب سایت شما را در فرایند Crawling براحتی تشخیص و آنها را ایندکس نماید.

Xmap یک افزونه برای جوملا می باشد که براحتی نصب شده و می تواند نقشه سایت به هر ترتیبی که مد نظرتان باشد را ایجاد نماید. Xmap دارای قابلیت های زیادی است و بعد از اینکه نقشه سایت را برای شما ایجاد نمود براحتی می توانید آن را به ابزار گوگل وبمستر تولز معرفی نمایید.

۳- بهبود عنوان صفحات و متا تگ توضیحات

یکی دیگر از مهمترین فعالیت ها برای سئو سایت جوملا بهینه سازی عنوان و متا تگ توضیحات مربوط به هر صفحه می باشد. حداکثر طول عنوان هر صفحه می بایست ۶۰ کارکتر و حداکثر طول متا تگ توضیحات ۱۶۰ کاراکتر می تواند باشد. این موارد کمک می کند که هنگام مشاهده صفحات در موتورهای جستجو آدرس ها و توضیحات آنها از خوانایی بالایی برخوردار باشند.

۴- بهینه سازی تگ های تصاویر و فایل robots.txt

تمامی تصاویر در وب سایت می بایست دارای برچسب alt باشند. برچسب alt در واقع یک متن جایگزین برای تصاویر می باشد که هنگامی که به هر دلیلی تصویر در صفحات بارگذاری نشد، این متن نمایش داده می شود. همچنین موتورهای جستجو از متن این برچسب نیز جهت ایندکس کردن تصاویر استفاده می کنند. در سئو سایت جوملا مربوط به تصاویر می بایست متن جایگزین بین ۴ تا ۸ کلمه باشد و حداکثر یک کلمه کلیدی در آن استفاده شده باشد.

فایل robots.txt می بایست بدرستی تنظیم شود و آدرس هایی که می خواهیم موتورهای جستجو به آنها دسترسی نداشته باشند بدقت تنظیم شوند و دقت کافی داشته باشیم که در این فایل موتورهای جستجو به مسیر تصاویر موجود در سایت دسترسی داشته باشند در غیر اینصورت در سئو سایت جوملا شما تاثیرات منفی ایجاد خواهد شد.

۵- استفاده از پلاگین های بهینه سازی برای سئو سایت جوملا

استفاده از پلاگین های بهینه سازی راهی است که شما مطمئن شوید مطالبی که در وب سایت قرار داده شده است برای موتورهای جستجو بهینه است یا خیر. جهت سئو سایت جوملا پلاگین های زیادی وجود دارد که برخی از مهمترین آنها sh404SEF و Xmap می باشند که در قسمت بالا به آنها اشاره شده و دیگر پلاگین های مهم جوملا عبارتند از:

SEOSimple

Byebyegenerator

SEO-Generator

Zoo for JoomSEF

  •      
  • رضا ایرانی
  • 01 اکتبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.