فاکس بلاگ

سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه به چه معناست؟

سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه به چه معناست؟

شاید شما هم در مورد عبارت های کلاه سیاه و کلاه سفید چیزی شنیده باشید.

این دو اصطلاح که اخیرا یک مورد دیگر نیز به جمع آنها پیوسته است در خیلی از زمینه ها کاربرد دارد و مختص سئو سایت نمی باشد. مورد اخیر نیز کلاه خاکستری نام دارد که تلفیقی از سیاه و سفید می باشد. از جمله مهمترین زمینه های استفاده از این اصطلاحات در هک می باشد که در آن زمینه هکر کلاه سیاه یک فرد نابودگر است که سایت هایی که محتوای مناسبی را دارند را از بین میبرد. هکر کلاه سفید برخلاف آن بوده و عملکرد متقارن دارد. هکر کلاه خاکستری نیز گاهی کارهای خوب و گاهی کارهای بد انجام میدهد.

در زمینه سئو و بهینه سازی سایت نیز کلاه سفید و کلاه سیاه و نیز خاکستری معنای نسبتا مشابه دارند. در سئوی کلاه سیاه و یا به اختصار سئوی سیاه, فرد سئوکار سعی در بالا بردن رتبه سایت مورد نظر در موتورهای جستجو با استفاده از تقلب و تاکتیک هایی که از دید موتور جستجو و خصوصا موتور جستجوی گوگل زیاد خوشایند نیست استفاده می کنند. در واقع در این روش اشخاص طوری سئو سایت را انجام میدهند که موتور جستجو از آن برداشت یک سایت کامل را نماید. اما با هوشمند شدن موتورهای جستجو و تغییر در الگوریتم های موتور جستجوهای بزرگ از جمله گوگل سئو به روش کلاه سیاه دوام چندانی نداشته و نخواهد داشت. این پایان کار نیست. در صورتی که از سئوی سیاه استفاده نمایید و موتور جستجو بتواند آن را تشخیص دهد به احتمال بسیار فراوان از سمت موتور جستجو اخطار خواهید گرفت و هیچ گاه سایت خود را در صفحات بالای موتور جستجو نخواهید دید. لازم به ذکر است این روش می تواند بسیار سریع رتبه سایت شما را بهبود دهد اما به همان سرعت هم ممکن است سایت شما رتبه خود را از دست بدهد.

اما در سمت مقابل سئو سفید قرار دارد. در سئو و بهینه سازی سایت به روش کلاه سفید شخص سئوکار با استفاده از اصول مفید و اساسی اقدام به سئو سایت شما می نماید و سایت شما به خاطر داشتن محتوای مناسب و بهینه شده در جستجوها رتبه مناسب می گیرد. در این روش ممکن است کمی زمان را از دست بدهید اما پس از بدست آوردن رتبه مناسب سایت شما نه تنها پسرفت نخواهد کرد بلکه روز به روز پیشرفت بیشتری خواهد داشت. ضمن اینکه در این روش احتمال دریافت اخطار از موتور جستجو برای سئو سایت نامناسب وجود ندارد و سایت شما در نتایج به رتبه پایداری خواهد رسید.

در سئوی کلاه خاکستری نیز کاربر تلفیقی از سئوی سفید و سیاه را استفاده می کند که در این روش نیز می توان نتایج خوبی بدست آورد اما تضمینی برای اخطار نگرفتن وجود ندارد.

لازم به ذکر است سئو سایت در ۷سئو بصورت کاملا سفید و اصولی انجام می گیرد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 09 دسامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.