فاکس بلاگ

روش افزایش CTR در سئو چیست؟

روش افزایش CTR در سئو چیست؟

CTR یکی از معیارهای رتبه بندی در گوگل است که در بحث سئو سایت اهمیت زیادی دارد. در این پست به معرفی و روش های افزایش CTR می پردازیم.

اگر تا به حال با ابزار وبمستر گوگل یعنی www.google.com/webmasters کار کرده باشید، CTR را میشناسید. CTR مخفف Click Through Rate یعنی نسبت کلیک به میزان نمایش است. در ابزار گوگل وبمستر برای بررسی میزان ورودی های سایت به بخش Search Analytics بروید. نموداری که برای شما نمایش داده می شود نمایانگر میزان نمایش سایت در سرچ گوگل (Impressions)، رتبه های کلمات کلیدی (Position)، میزان کلیک ها (Clicks) و نسبت میزان کلیک به نمایش (CTR) است. نسبت کلیک به نمایش بیانگر این موضوع است که چه میانگینی از کاربران، پس از مشاهده سایت شما در نتایج جستجوی گوگل، روی آدرس وبسایتتان کلیک کرده اند. در حقیقت این عامل یکی از فاکتورهای امتیازدهی در سئو سایت محسوب و CTR نامیده می شود. هرچه میزان CTR بیشتر شود، گول متوجه می شود کاربران علاقه مندی بیشتری دارند که سایت شما را بخوانند. بنابراین، برای افزایش رتبه در گوگل، سعی کنید با استفاده از راهکارهایی این معیار را افزایش دهید.

تاثیر meta description بر CTR

توضیحات متا در وبسایت که همان meta description نامیده می شود، بیشتر از آنکه بخواهد مستقیما روی افزایش رتبه سایت تاثیر بگذارد، به صورت غیر مستقیم بر معیارهای تاثیر گذار بر سئو موثر است. این ویژگی که زیر آدرس وبسایت در نتایج سرچ گوگل به کاربر نمایش داده می شود، توضیحی از وبسایت و محتوای آن صفحه است. این ایتم در حقیقت کتربرد فوق العاده ای در بازاریابی اینترنتی با سئو دارد. تاثیر ان به گوگنه ای است که هرچقدر جذاب تر باشد، کاربران بیشتری را به سایت می کشاند. اکثر کاربران وقتی یک کوئری را در گوگل جستجو می کنند، قبل از کلیک کردن، توضیحات سایت را می خوانند. سایتی که جذاب تر و مفیدتر به نظر برسد کاربر روی آن کلیک می کند. ممک است سایتی که رتبه دوم گوگل را دارد، با استفاده از meta description جذاب بتواند کلیک بیشتری نسبت به سایت رتبه اول بگیرد. بنابراین می توانید با این راهکار مفید، میزان CTR سایت خود را بالا ببرید.

تاثیر meta title بر CTR

همانگونه که می دانید عنوان وبسایت و صفحات آن در نتایج جستجوی گوگل به کاربر نشان داده می شود. این عنوان در حقیقت همان Title است که در بخش head کدهای html سایت قرار می گیرد. یکی از مواردی که کاربر قبل از کلیک کردن روی آدرس سایت آن را می خواند، همین مورد است. برای افزایش CTR و ریافت ورودی بیشتر از طریق گوگل سعی کنید title مناسبی برای مصفحات سایت در نظر بگیرید. در حقیقت تایتل باید به گونه ای باشد که کاربر حس کند اگر وارد سایت شود، قطعا جواب سوال خود را می گیرد. سعی کنید این آیتم را آنقدر جذاب و تکمیلی بنویسید که کاربر بلافاصله روی آن کلیک کند. تاثیر meta title بر CTR بسیار بالا است.

تاثیر برندسازی بر CTR

همانطور که قبلا گفتیم، برندسازی با سئو به راحتی امکان پذیر است. از سوی دیگر، برندسازی می تواند خود بر سئو تاثیر گذار باشد. اگر کاربران سایت شما را به نیکی بشناسند، با دیدن اسم و آدرس سایت در صفحه اول گوگل بلافاصله روی آن کلیک می کنند. همنگونه که الان وبسایت های مطرح زیادی از این طریق ورودی می گیرند. اگر کاربران محتوای مفیدی در سایتتان بخوانند و کلیه نیازهای مورد جستجویشان در سایت شما برطرف شود، مطمئن باشید گامی به سوی برند شدن برداشته اید. در نتیجه حتی اگر رتبه های بالای صفحه اول گوگل را هم نداشته باشید، با حضور منحصرا در صفحه اول نتایج جستجو، کلیک زیادی را می گیرید. ر نتیجه میزان CTR سایتتان افزایش قابل ملاحظه ای می یابد که گوگل آن را دوست دارد.

مقدار مناسب CTR چیست؟

مقدار مناسب CTR همانند دیگر معیارهایی که در سئو وجود دارد، عدد خاصی نیست. در واقع سئو حالت صفر و یک نیست که بگوییم اگر CTR فرضا ۰/۴ باشد مطلوب است یا نیست. اما در شرایطی که نمودار CTR در وبمستر گوگل بالاتر از نمودار Impressions قرار داشته باشد، وبسایت از این نظر بسیار مقبول گوگل است. همچنین از نظر مفهومی باشد بگوییم اگر سایت دارید که حس می کنید کاربران پس از سرچ, نوع نتیجه برایشان اهمیتی ندارد، باید سعی کنید رتبه خود را افزایش دهید تا CTR بیشتری بگیرید. اما اگر نوع نتیجه برای کاربران فرق می کند حتما از تکنیک meta description گففته شده در بالا برای افزایش CT استفاده کنید. حالت اول مثلا در سایت های خرید شارژ و حالت دوم مثلا در سایت های دانلودی اهمیت دارد.
CTR نه تنها در بحث بهینه سازی وبسایت اهمیت دارد، بلکه کاربرد گسترده ای در تبلیغات دارد. در تبلیغات گوگلی PPC (مخفف pay per click) یعنی پرداخت هزینه بر اساس میزان کلیک، CTR در رتبه بندی و کسر هزینه از صاحب سایت دخالت دارد. همچنین سایت هایی که تبلیغات بنری یا متنی می دهند، برای اعلام آمار کلیک به صاحب سایت، از نمودارهای CTR استفاده می کنند. امیدواریم با مطالعه کامل این مطلب پی برده باشید که ctr چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 18 ژوئن 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.