فاکس بلاگ

راهکارهایی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت و تأثیر آن بر سئو

 راهکارهایی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت و تأثیر آن بر سئو

 

راهکارهای مناسبی برای بهبود سرعت بارگذاری سایت وجود دارد که هر کدام از آنها باعث افزایش زمان پاسخ دهی وب سایت به کاربران می‌شود. سرعت بارگذاری سایت باعث موفقیت سایت در جذب کاربر می‌شود و عموما سایتهایی که دارای لود پایینی هستند کاربران زود از آنها خارج می‌شوند. یکی از عوامل رنکینگ موتورهای جستجو سرعت بارگذاری سایت است که در صورت بالا بودن باعث رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می‌شود. همچنین سرعت سایت در سئو و بهینه سازی سایت تأثیر دارد. موتور جستجوگر گوگل به دلیل اینکه سرعت بارگذاری بالایی دارد نسبت به سایر موتورهای جستجوی دیگر دارای محبوبیت زیادی است. راه‌هایی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت وجود دارد که ما در این مطلب به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
از سرورهای مجازی و اختصاصی استفاده کنید؛ انتخاب هاست مناسب یکی از مهمترین گام‌های اولیه شما به عنوان وبمستر می‌باشد. برای افزایش سرعت وبسایت از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنید که در مقایسه با هاست‌های اشتراکی دارای سرعت بالاتری هستند. هاست‌های اشتراکی به دلیل اینکه منابع سی پی و یو و رم سرور بین چند سایت به اشتراک گذاشته می‌شوند دارای سرعت پایین و در نتیجه کندی سایت می‌شوند. هزینه سرورهای مجازی و اختصاصی به دلیل اختصاصی بودن و منابع در دسترس نسبت به هاست اشتراکی بالاتر است.

فشرده کردن فایل‌های خروجی سرور؛ فشرده سازی تأثیر زیادی در سرعت بارگذاری سایت دارد. به این صورت که سرورها خروجی سایت را به طور فشرده به مرورگرها ارسال می‌کنند. برای این کار می‌توانید با فعال کردن Gzip بر روی سایت این کار را انجام دهید که باعث می‌شود سایز و نیز مدت زمان رسیدن پاسخ‌های HTTP کاهش یابد. این روش آسان کمک به کاهش وزن صفحات سایت می‌کند.
استفاده از کش؛ با فعال کردن سیستم کش وبسایت این قابلیت به وجود می‌آید که با مشاهده سایت توسط کاربر نسخه ذخیره ‌شود و در هنگام مراجعه بعدی کاربر به سایت این نسخه را می‌تواند بدون بارگذاری مجدد سایت مشاهده کند و به این ترتیب استفاده سایت از منابع سی پی یو و سرور کاهش یافته و منجر به افزایش سرعت وبسایت می‌گردد.
بهینه سازی تصاویر؛ اگر تصاویری را که در وبسایت خود می‌گذارید با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ حجم و اندازه آن را کاهش دهید و نیز بهتر است پسوند تصاویر JPG باشد مدت زمان بارگذاری صفحات بسیار کاهش یافته و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت تا دو برابر افزایش می‌یابد. این کم کردن حجم تصاویر کمک زیادی به کاربران با سرعت پایین اینترنت می‌کند.
ابزارهای سنجش سرعت وبسایت؛ برای بهینه سازی عوامل مرتبط با سرعت بارگذاری سایت از ابزارهای آنلاین معروفی مانند GTMetrix، Google PageSpeed Insights و Pingdom کمک بگیرید.
گرافیک وبسایت؛ ایجاد طرح‌های گرافیکی خلاقانه در طراحی سایت منجر به زیبایی سایت خواهد شد. اما برای اینکه سرعت بارگذاری سایت شما کاهش نیابد باید از قالب‌های گرافیکی با المان های گرافیکی کم یا متوسط استفاده شود تا زمان زیادی برای لود شدن این قالب‌ها هدر نرود.
محدود کردن تعداد مطالب؛ برای آنکه صفحه اصلی سایت شلوغ نشود بهتر است تعداد مشخصی مطالب مثلا بین ۴ تا ۸ مطلب نمایش داده شود.
استفاده از تبلیغات در سایت؛ اگر می‌خواهید از تبلیغات برای کسب درآمد از سایت استفاده کنید بهتر است تعداد آنها کم و همچنین تصاویر چشمک زن نباشند، به این دلیل که هم ظاهری خوشایند برای کاربر ندارد و هم باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت خواهد شد. بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که قرار دادن تبلیغات در سایت یکی از عوامل کاهش سرعت بارگذاری سایت محسوب می‌شود.
بالا بردن سطح ایمنی سایت؛ ایمن سازی سایت هم باعث ضمانت عملکرد وبسایت و هم بر روی سرعت بارگذاری سایت تأثیر زیادی دارد. همچنین ابزارهای مخرب نمی‌توانند به سایت شما دستیابی یابند.
کاهش اتصالات به پایگاه داده: هر چقدر میزان اتصالات صفحات مختلف سایت به پایگاه داده بیشتر باشد، منابع بیشتری از سرور شما مصرف می شود و در صورتی که سرور میزبان سایت قدرت کافی را برای پردازش اطلاعات فوق نداشته باشد، این موضوع باعث کندی سایت خواهد شد. روش های مختلفی برای بهینه سازی پرس و جوهای سمت پایگاه داده وجود دارد که از جمله آنها می تواند به ایندکس گذاری جداول، بهینه سازی پرس و جوها، استفاده از سیستم کش در سمت پایگاه داده و… اشاره کرد. بهینه سازی سرعت در بخش پایگاه داده مرتبط با تیم فنی و برنامه نویسی سایت است و بهتر است که تیم برنامه نویسی شما اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشد.

نکات دیگری نیز در بهبود سرعت لود صفحات اینترنتی موثر هستند که با توجه به نوع طراحی قالب مشخص می شوند، مانند عدم استفاده از فایل های css و جاوا اسکریپت متعدد در صفحات، مشخص کردن اندازه تصاویر و استفاده از تکنیکهایی مانند لود کردن فونت و css sprite که تیم برنامه نویسی و طراحی قالب شما باید با استفاده از این نکات بتوانند سرعت لود صفحات را در سمت مرورگر کاربر افزایش دهند.

در نهایت به این نکته دقت کنید که سرعت لود سایت به طور خلاصه می تواند بر اساس یکی از موارد زیر دچار مشکل شود :

  • عدم رعایت نکات برنامه نویسی در سمت سرور
  • عدم رعایت نکات مرتبط با طراحی قالب
  • استفاده از تصاویر و محتوای نادرست و حجیم در داخل سایت
  • مصرف بیش از حد پهنای باند و کندی در سمت سرور سایت

امیدواریم که با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله بتوانید مشکل سایت خود را پیدا نموده و آن را برطرف سازید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 15 ژانویه 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.