فاکس بلاگ

در سئو از چه سایت هایی بک لینک بگیریم؟

در سئو از چه سایت هایی بک لینک بگیریم؟

بک لینک گرفتن از سایت های دیگر فرآیندی ضروری در سئو سایت است که در حوزه سئو off-page قرار می گیرد. اما چه سایت هایی برای بک لینک خوب هستند؟

اگر فلسفه بک لینک را بدانید بهتر میتوانید سایت های مناسب را تشخیص دهید. این فلسفه در واقع ایجاد نوعی ارتباط پیوستگی با سایت های دیگر است. با بک لینک، گوگل تشخیص می دهد چه نوع سایت هایی با هم در ارتباطند. ارتقا یک سایت می تواند به ارتقای سایت های مرتبط با آن نیز منجر شود. از این رو علاوه بر مطالعه مبحث “بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟” ، برای گرفتن بک لینک موارد زیر را بررسی کنید.

موضوع سایت لینک دهنده

سایت لینک دهنده باید مرتبط با حوزه کاری شما باشد. به عبارتی سایتی که مثلا در زمینه گردشگری کار می کند نمی تواند از سایتی که در حوزه لوازم خانگی یا دانشگاهی فعالیت دارد بک لینک بگیرد زیرا ارتباطی با یکدیگر ندارند.

زبان سایت

سایت هایی که انگلیسی ، آلمانی، یا هز زبان دیگری به جز فارسی دارند، سایت های مناسبی برای بک لینک گرفتن برای سایت های فارسی زبان نیستند.

تعداد لینک ها

هرچقدر سایت مبدا، لینک کمتری به سایت های دیگر داده باشد بهتر است. البته سایت های دیگر منظور سایت های مرجع نیست، بلکه سایت هایی هم رده با سایت شما که از آن بک لینک گرفته اند منظور ما است. اعتباری که سایت مبدا دارد، تقسیم بر تعداد لینک های خروجی آن می شود و همان سهم به شما می رسد. بنابراین هرچه لینک های خروجی کمتر باشد به نفع شما است. جدا از این که تعداد لینک های خروجی بالا معمولا منجر به اسپم شدن سایت ها می شود و لینکی که شما بخواهید از یک سایت اسپم بگیرید اصلا مناسب نیست.

اسپم نبودن

با نصب افزونه moz bar در مرورگر خود می توانید میزان اسپم سایت ها را ببینید. سایتی که درجه اسپم ۵ به بالا دارد اصلا گزینه مناسبی برای بک لینک گرفتن نیست.
توجه کنید عدم رعایت نکات بالا می تواند سایت شما را اسپم کند و نیز به سئو سایت شما لطمه بزند. همچنین بایستی حتما روش های جلوگیری از اسپم شدن سایت در گوگل را به کار بگیرید و هنگام بک لینک گرفتن، موارد موجود در این مقاله را در سایت مبدا بررسی کنید. چرا که ممکن است آن سایت در آینده ای نزدیک اسپم شود. بنابراین لینکی که شما به صورت ماندگار در آن سایت درج کرده اید، بعدها به ضرر سایتتان تمام شود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 07 مارس 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.