فاکس بلاگ

داستان مصوّر: فرآیند سئو وب‌سایت شما چگونه انجام می‌شود؟

داستان مصوّر: فرآیند سئو وب‌سایت شما چگونه انجام می‌شود؟

افراد بسیاری هستند که صاحب وب‌سایت هستند، اما در مورد فرآیند سئو و اهمیّت آن، ایدۀ چندانی ندارند. بعضی‌ها هم هستند که می‌فهمند سئو چقدر می‌تواند در آمار بازدید وب‌سایت آنها تاثیر داشته باشد، اما چندان با فرآیند آن آشنا نیستند و از شروع آن وحشت دارند. اما وقتی که دقیقاً متوجه می‌شوند که سئو چیست و چگونه انجام می‌شود، ترسشان به کل می‌ریزد و از میزان سادگی آن حیرت می‌کنند. قصد ما از این مطلب (و البته مطلب قبلی که همکار من در مورد تعریف سئو برای شما تهیه کرده بود)، این است که به ساده‌ترین شکل ممکن به کمک دو داستان مصّور فرآیند سئو را توضیح دهیم تا دیگر جای هیچ ابهامی در مورد کلیّت آن نماند. (شما را نمی‌دانم، اما من یکی که از بچگی، عاشق داستان‌‎های مصور بودم.)

بگذارید اول یک تعریف سریع از سئو به شما ارائه بدهم. سئو به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر اشاره دارد که در نتیجه آنها، سایت شما بیشتر در نتایج جستجو (به خصوص جستجوی گوگل) نمایش داده می‌شود. به این ترتیب، شما می‌توانید کاربرانی را جذب وب‌سایت خود کنید که به دنبال خدمات مرتبط با کار شما بوده‌اند و کلمات کلیدی مربوطه را جستجو کرده‌اند. مثلاً اگر کار شما طراحی دکوراسیون است، خوب است که در عبارت “دکوراسیون داخلی” که در ماه چند هزار جستجو دارد، نتیجه اول باشید، نه؟

خب فکر می‌کنم الان کمی بهتر سئو را بشناسید. البته، اگر می‌خواهید بیشتر در مورد کلیت سئو و تاریخچه آن بخوانید، می‌توانید به سراغ مطلب همکار من در این زمینه بروید:

حتما بخوانید:  اینفوگرافیک: این سئو لعنتی چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟

سئو جادو و جمبل نیست!

کلیّت فرآیند سئو واقعاً ساده است و هیچ چیز پیچیده‌ای ندارد. نه جادو جمبل در کار است، نه رمز بزرگی پشت آن نهفته است. موتورهای جستجو، فاکتورهای بسیاری را برای مشخص کردن اعتبار یک سایت و البته، موضوعات مرتبط با آن، در نظر می‌گیرند و کافی است این فاکتورها را بشناسیم و بر اساس آنها عمل کنیم. همین! حال این فاکتورها چه هستند؟ در ادامه قرار است با اصلی‌ترین آنها آشنا شویم. اما اگر دوست داشتید با تمام آنها آشنا شوید، می‌توانید بعد از خواندن این کمیک ساده، به سراغ مطلب ما در مورد فاکتورهای رتبه بندی در موتور جتسجوی گوگل بروید.

حتما بخوانید:  ۲۰۰ فاکتور مهم رتبه بندی وب سایت در گوگل

خب، قبل از اینکه به سراغ کمیک اصلی امروز برویم، بگذارید ببینیم مصطفی، در مورد فرآیند سئو، چه توضیحی به مشتری می‌دهد:

 

خب، حالا که فهمیدید سئو جادو و جمبل نیست و چقدر ساده انجام می‌شود، بیایید به صورت دقیق‌تری آن را بررسی کنیم و ببینیم شامل چه مراحلی است.

چگونگی انجام فرآیند سئو (بهینه‌سازی سایت)

ما برای اینکه بتوانیم به بهترین و ساده‌ترین شکل، قضیه را توضیح دهیم، از مرد سئویی (که یکی از ابر قهرمان‌های مهم در دنیای بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود) خواستیم تا تا اجازه دهد توضیحات خودش در مورد چگونگی انجام سئو به یک وب مستر را در اختیار ما قرار دهد. و او هم با کمال میل، این درخواست ما را قبول کرد (چون می‌داند که آگاه کردن مخاطبان، همیشه چیز خوبی است). حال بیایید ببینیم او چه چیزی برای گفتن دارد:

  •      
  • رضا ایرانی
  • 10 آوریل 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.