فاکس بلاگ

خداحافظی با ابزار Keyword Tool

 خداحافظی با ابزار Keyword Tool

جایگزینی برای Keyword Tool گوگل

در ابزار جدید گوگل به نام Keyword Planner که در آینده ای نزدیک قرار است به جای ابزار شناخته شده و کارآمد Keyword Tool مورد استفاده قرار گیرد، شما با ترکیبی از Keyword Tool و Traffic Estimator مواجه خواهید شد که تفاوت های چشمگیری نیز با گذشته خواهد داشت.

تفاوت Keyword Planner و Keyword Tool

با استفاده از ابزار Keyword Tool که در مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب به نحوه استفاده از آن اشاره شده است شما بصورت پیش فرض تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی در ماه را برای حالت Broad یا جامع مشاهده میکردید و همچنین این امکان وجود داشت که برای دو حالت Exact (تعداد جستجو برای عین کلمه کلیدی) و Phrase (تعداد جستجوی عباراتی شامل کلمه کلیدی) نتایج را مشاهده کنید. ولی در این ابزار جدید که به نام Keyword Planner معرفی شده است شما تنها اطلاعاتی در مورد Exact بدست خواهید آورد، به این معنی که تنها تعداد جستجوی خود کلمه کلیدی نشان داده خواهد شد.
برای مثال اگر شما بدنبال تعداد جستجوی کلمه کلیدی “نقشه سایت” در ماه باشید اعدادی که ابزار Keyword Tool به شما میدهد به شکل زیر خواهد بود.

 خداحافظی با ابزار Keyword Tool

  • بخش Exact تعداد جستجوهایی را نشان میدهد که عبارت “نقشه سایت” دقیقا توسط کاربر وارد شده باشد .
  • بخش Phrase تمامی عبارات تکمیلی مانند “ساخت نقشه سایت”، “نقشه سایت وردپرس” و چندین حالت دیگر را شامل میشود.
  • بخش Broad که کمتر باید به آن توجه کنید علاوه بر نتایج Exact و Phrase هر ترکیبی از این دو کلمه را شامل میشود مانند “سایت نقشه” یا “نقشه XML سایت”.

با این حال عددی که برای تعداد ماهانه جستجوی یک کلمه کلیدی در Keyword Planner دریافت میکنید بیش از تعدادی خواهد بود که بخش Exact در ابزار Keyword Tool به شما نمایش میدهد. زیرا در این ابزار جدید تعداد جستجو توسط گوشی های همراه و تبلت نیز اضافه شده است در حالیکه Keyword Tool در حالت عمومی تنها تعداد جستجوی کلمات کلیدی توسط کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ را به شما نشان میداد.

 خداحافظی با ابزار Keyword Tool

تغییرات دیگری نیز در بخش اطلاعات ابزار Keyword Planner مانند عدم نمایش تعداد جستجوی محلی ایجاد شده است که در مقاله ای جداگانه به تشریح امکانات و نحوه صحیح استفاده از آن خواهیم پرداخت.

بخش Phrase در keyword Tool چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از افراد ممکن است استفاده زیادی از بخش Phrase در ابزار Keyword Tool نکرده باشند و اکنون با حذف آن از امکانات گوگل با مشکلی مواجه نشوند. ولی در عمل مقایسه تعداد جستجوی این بخش و نتایج Exact راهنمای مناسبی برای هدف گذاری و انتخاب کلمه کلیدی است. فرض میکنیم که قصد فروش قاب آیفون داریم و قرار است صفحه سایت را متناسب با آن سئو کنیم. در حالت ساده با دو گزینه اصلی روبرو خواهیم بود که عبارتند از “iphone case” و “iphone cases”.
اگر به تصویر زیر که آمار مربوط به این دو کلمه در ابزار keyword tool می باشد توجه کنید. تعداد جستجوی Exact برای عبارت “iphone cases” بیش از دو برابر است ودر صورت استفاده از ابزار Keyword planner شما بطور حتم آن را انتخاب خواهید کرد. ولی با کمی دقت به بخش Phrase میبینیم که تعداد جستجو برای “iphone case” بسیار بالا بوده است، یعنی کاربران معمولا از ترکیب این عبارت با کلمات دیگر در جستجوهای خود استفاده میکنند، چیزی مانند “buy iphone case” یا“cheap iphone case”. اگر کمی تجربه و سابقه در کار با ابزار keyword tool گوگل داشته باشید بطور حتم “iphone case” را هدف خود قرار داده و تا حد امکان ترکیبات مختلف آن را در متن پوشش میدهید.

 خداحافظی با ابزار Keyword Tool

ابزار جدید گوگل به نام Keyword Planner ممکن است در آینده امکانات ویژه و مناسبی را ارائه دهد ولی حذف این گزینه که سالها در Keyword Tool مورد استفاده کاربران بوده است میتواند موجب سردرگمی و ناراحتی بسیاری از وبمسترها گردد. در عمل شما باید از این پس خودتان زحمت حدس زدن ترکیبات احتمالی و بررسی تعداد جستجوی آنها را بکشید و کلمه مورد نظر را از چندیدن جهت بررسی کنید که مستلزم صرف وقت زیادی خواهد بود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 16 جولای 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.