فاکس بلاگ

تولید محتوا بر اساس سئو چیست ؟

 تولید محتوا بر اساس سئو چیست ؟

تولید محتوا بر اساس سئو چیست ؟ : اگر شما جدیدا وارد دنیای بازاریابی جستجو شده اید ممکن است اصطلاح ” محتوای سئو ” را در جلسات و کلاسهای آموزشی  که گفته می شود ، شنیده باشید . در این مقاله قصد داریم یک راهنمای خوب برای افراد مبتدی در رابطه با تولید محتوا بر اساس سئو ارائه کنیم برای این کار سعه سئوال زیر را بررسی می کنیم:

۱-محتوای سئو چیست ؟
۲-انواع محتوای سئو چند مورد می باشند ؟
۳-استراتژی محتوای سئو من چیست ؟

بیایید شروع کنیم !

تولید محتوا بر اساس سئو چیست ؟

Seo content : ما بخش های این جمله را جدا از هم بررسی می کنیم :
Seo : (Search engine optimization )   سئو اشاره به بهینه سازی موتورهای جستجو و یا روند بهینه سازی یک وب سایت  به طوری که مردم به راحتی می توانند آن را در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.
Content : محتوا اشاره دارد به هر گونه اطلاعاتی که در وب سایت وجود دارد و می توانیم از طریق این اطلاعات به خواسته های کاربران پاسخ دهیم و همچنین می توانیم انواع مختلبی از این اطلاعات را وارد وب سایت کنیم ( بروز رسانی وب سایت)
بنابراین می توان گفت که این دو مفهوم که باهم ترکیب می شوند و عبارت تولید محتوا بر اساس سئو (Seo content ) را تشکیل می دهند و تولید محتوا بر اساس سئو نیز به معنی تولید هرگونه محتوا با هدف جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجو می باشد.

توجه داشته باشید هدف از ارائه این راهنما فقط آشنایی با تولید محتوا بر اساس سئو می باشد و نمی توانیم به دلیل گستردگی این موضوع کل شیوه های تولید محتوا بر اساس سئو را در اینجا بیان کنیم در واقع این مقاله یک راهنمای کلی می باشد اما در کل می توانید از مفهومهایی که اشاره می شود همه چیز را در رابطه با تولید محتوای بر اساس سئو به طور کلی برداشت نمایید که خیلی می تواند در پشتیبانی سایت به شما کمک کند موارد زیر را در نظر داشته باشید:

رعایت برخی از نکات کلیدی در رابطه با تولید محتوا بر اساس سئو سایت

  • جستجوی کلید واژه : توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از طریق موتورهای جستجو ترافیک جذب کنید قبل از نوشتن باید کلید واژه خود را انتخاب نمایید. با این کار می توانید بر روی کلمات و عباراتی که مردم بیشتر از آنها برا جستجو استفاده می کنند درون متن خود مانور دهید تا از این طریق بتوانید روی آن کلید واژه رتبه قابل قبولی را از موتورهای جستجو کسب کنید .
  • کلمه کلیدی بهینه سازی :کلمه کلیدی بهینه سازی شده کلمه ای است که شما متن خود را بر پایه ی آن نوشته اید و حداکثر قابلیت جستجو را برای آن در نظر دارید.
  • سازمان مطالب و محتوا : توجه داشته باشید که محتوای درون وب سایت خود را باید در یک راه منطقس و سازمان یافته تولید نمایید که این نه تنها برای سئو سایت بسیار مفید است بلکه برای جذب بازدید بیشتر نیز از وب سایت شما کمک بزرگی می کند.
  • توسعه محتوا : در این باره فقط توضیحی مختصر ارائه می دهیم و در مقالات بعدی این مطلب را باز خواهم کرد و به صورت گسترده در رابطه با توسعه مطلب بحث خواهیم کرد.توسعه محتوا اشتراک گذاری ، لینک دهی داخلی و خارجی به صورتی که این کار مونجر به جذب بالای ترافیک شود را گویند.

کلید واژه می تواند ابزار سئو سایت شما باشد

یک کلید واژه ابزاری برای جستجوی می باشد که به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو به راحتی برای کاربران دیده شوید. و به هدف اصلی خود که می خواهید برسید. همچنین کلید واژه است که محتوای شما را برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری می شناساند.
این مهم است که در ذهن داشته باشید که جذب ترافیک موتورجستجو تنها هدف شما باشد. ولی باید کاربران اینترنتی را نیز در نظر داشته باشید . در واقع باید در تولید محتوا بر اساس سئو دقت داشته باشید که هر دو طرف موتور جستجو و مشتریان را را راضی نگه دارید تا وب سایت شما از نظر هر دو به عنوان یک منبع اطلاعاتی خوب در نظر گرفته شود. و کاربران بتوانند دوباره به وب سایت شما جهت بازدید برگردند و به دنبال اطلاعات و محتوای تازه بگردنند که در بحث بروز رسانی وب سایت بهش اشاره شده است. بنابراین نباید محتوایی تولید کنیم که بی ارزش باشد و کاربر را از وب سایت دور کند. توجه داشته باشید که گوگل الگوریتم هایی دارد که اگر با محتوای بی ارزشی روبه رو شود برای سایت جریمه در نظر می گیرد . و این کار به ضرر وب سایت ما می باشد.

انواع تولید محتوا بر اساس سئو سایت

۱-صفحه محصولات : این صفحه نان و پنیر هر وب سایت تجارت الکترونیک می باشد . یک صفحه محصول می تواند به عنوان یک محتوای سئو سایت و همچنین به عنوان یک PPC (Pay per click ) خدمت کند.
۲-پست های وبلاگ : وبلاگ یکی از ساده ترین راه برای ایجاد جریان منظمی از محتوای سئو می باشد.به طور کلی پست های جذاب وبلاگ هستند که بیشتر لینک ها به سمت محصول را فراهم می کنند به طوری که یک وبلاگ منظم با مطالبی عالی می تواند قدرتی برای وب سایت شما باشد.( توجه داشته باشید وبلاگ ها  بسیار انعطاف پذیر می باشند که می تواند میزبانی برای هر نو محتوایی باشد.)
۳-مقالات : اگر دقت داشته باشید هر وب سایتی بر اساس هدفی پیاده سازی شده است و دارای موضوع خاصی می باشد. از این رو اگر دقت داشته باشید در بسیاری از وب سایت ها این گزینه برای ارائه محتوای وب سایت که بر اساس موضوع سایت پیاده سازی شده است  حتما وجود دارد ، که به عنوان مقاله خبری ، مجله ، مصاحبه و یا قطعه ای از ویژگی ها می باشد.
۴-لیست : لیستی از موضوعات مهم که در تولید محتوا استفاده می شود می تواند خوراک برای وب سایت های دیگر باشد و یا لینکی به مطالب مرتبط ارائه نماید که برای داشتن وبسایتی قدرتمند بسیار مفید است. همچنین این لیست ها برای شبکه های اجتماعی می توانند تغذیه مهمی باشند.
۵-راهنمایی :  راهنمایی یک قطعه بزرگ از تولید محتوا می باشد که جزئیات چگونگی انجام کاری را بیان می کند.شما می توانید این راهنمایی را در قالب یک محتوا ایجاد و در وب سایت قرار دهید تا کاربران با مطلعه ی آن به راحتی بتوانند به جستجوی وب سایت بپردازند و یا می توانید آن را به بخش های چکیده و کوتاه تبدیل نمایید تا کاربران با خواندن و عمل کردن تیکه تیکه آن به هدف خود در سایت دست پیدا کنند البته این مورد زیاد برای کاربران اینترنتی جالب نمی باشد و از این رو می تواند در دراز مدت ترافیک سایت را پایین بیاورد.
۶-فیلم ها : بطور کلی فیلم ها کمتر درون محتوای سایت دیده می شوند. از این رو می توانید به جای ایجاد یک مقاله بلند در یک صفحه از سایت خود که برای کاربران گیچ کننده می باشد یک ویدئو ایجاد کنید که شامل کلمه کلیدی در توضیحاتش می باشد . از این رو می توانید این فیلم را در بخش جستجوی ویدئوها در نتایج برتر مشاهده نمایید که برای کاربران نیز لذت بخش است.
۷-اینفوگرافیک : اینفوگرافیک یا تصاویر بزرگ که حاوی مقدار زیادی از داده ها در مورد یک موضوع واحد می باشند از این رو به نظر ایده مناسبی برای معرفی یک متن نمی باشد و بهتر است که این نوع از اینفو گرافیک ها را بهینه سازی نماییم و درون متن خود به کار ببریم .
۸-نمایش اسلاید : راهی برای نمایش خودکار تصاویر و متون در صفحه وب سایت می باشد . توجه داشته باشید در تولید محتوا بر اساس سئو گاهی عکس مهمتر از متن می باشد. اما توجه داشته باشید در این مورد برای داشتن یک تصویر بهینه با ساختار سئو باید توضیحات  و نام و لینک های آن را به درستی برای موتور جستوجوگر نشان دهید.
۹-واژه نامه ها : بیشتر مردم از گوگل به عنوان واژه نامه برای یافتن مفهوم برخی از اصطلاحات استفاده می کنند.اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید بهتر است واژه نامه ای را برای وب سایت خود در نظر بگیرید تا از این طریق نیز بتوانید ترافیک زیادی از موتور جستجوگر گوگل دریافت نمایید.
۱۰- راهنماها (دایرکتوری ها ) :  یک دایرکتوری ، طبقه بندی مفید از لینک ها به سایت ها و منابع در اطراف یک موضوع می باشد به طور مثال یک وبلاگ عطر ممکن است یک دایکتوری از مکان های ایجاد برای خرید عطر ، از فروشگاه های بزرگ به مغازه های مستقل در سراسر کشور باشد .
این موارد تنها برخی از نوع اساسی برای تولید محتوا بر اساس سئو می باشد. اما اجازه ندهید شما در این لیست محدود شوید و فکر کنید که با رعایت تمام ان موارد می توانید وب سایتی ایده ال تولید بر  اساس سئو تولید نمایید.

استراتژی توسعه و تولید محتوا بر اساس سئو سایت

در اینجا به چهار مرحله برای تعریف و پالایش استراتژی محتوا برای بهبود در نتایج جستجو اشاره می کنم :

اهداف خود را تعریف کنید

در وحله اول اینکه از وب سایت خود چه چیزی را می خواهید آیا وب سایت خود را به عنوان یک کسب و کار در نظر دارید یا به دنبال فروش محصول خاصی هستید؟ یا می خواهید از طریق تبلیغات در سایت به کسب در آمد بپردازید ؟ و… اهداف شما از سایت در تولید محتوا برای سایت تعیین کننده است . اگر قصد شما فروش درایو می باشد باید تمرکز خود را در ایجاد صفحات جذاب با اطلاعاتی مفید و مناسب از محصول معطوف کنید. که هم فروش و هم جستجو بهینه شوند.تمرکز بعدی می تواند یک وبلاگ مفید برای معرفی محصول باشد و از این صفحه لینیک به صفحه محصول خود وارد نمایید.

مخاطبان خود را بشناسید

برخی از نرم افزار ها می توانند در تحلیل بازدید های وب سایت شما کمک بزرگی بکنند که از این طریق می توانید دید بهتری از بازدیدکنندگان خود داشته باشید  بعد از این تجزیه و تحلیل می توانید اقدام به تولید محتوا براساس سئو اقدام نمایید.
برای مثال اگر وب سایت شما به عنوان یک وب سایت B2B در سطح مدیران C قرار دارد  باید مقالاتی سطح بالا را برای این وب سایت تولید نمایید از این رو بهتر است برای تولید محتوا منابع مختلفی را مطالعه نمایید تا بهترین مقاله و بر اساس سئو را پیاده سازی نمایید.
حال اگر هدف وب سایت شما هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان باشد بهتر است از متون کمتر و در عوض عکسهای بیشتر برای تولید محتوا بر اساس سئو اقدام نمایید. همچنین بهترین راه استفاد از فیلم ها می باشد به خصوص فیلم های آموزشی .

تجزیه و تحلیل مکرر از محتوای خود و ارزیابی دوباره و دوباره

برای باقی ماند در رتبه عالی نتایج موتورهای جستجو نیاز به چک و تجزیه و تحلیل محتوای خود دارید تا بر اساس الگوریتم های گوگل که دائما بروز رسانی می شوند محتوا را با کلمات کلیدی مناسب تولید نمایید هم چنین این تجزیه وتحلیل اطلاعاتی را در رابطه با چکونگی ورود و بازدید وب سایت شما ارائه می کنند و هم چنین این اطلاع را به شما می دهند تا اینکه کاربران از کدام لینک ها وارد وب سایت شما شده اند . در زیر دو هدف عمده که از تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت  به دست می آورید را برایتان شرح می دهم .

تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت و لینک های ورودی و خروجی و چک نظرات کاربران و سوال ها و پاسخ های اتفاق افتاده در وب سایت دو هدف همده برایتان خواهد داشت :

  1. مطالعه در رابطه با موفقیت ها ی خود که اگر بیشترین آمار را داشت می توانید استراتژی خود را دنبال کنید : اینکه آیا مخاطبان شما بیشتر از فیلم خوششان آمده است ؟ در این صورت خود را به فراهم آوردن فیلم های بیشتر تمرکز دهید . و یا اینکه بازدید قابل توجهی از تصاویر داشته اید در این صورت خود را به سمت تولید تصاویر بهینه و مفید یوق دهید . و …
  2. بازدید و بررسی محتوای سئو تولید شده و توسعه و بهینه سازی آن : در این صورت می توانید به متن خود برگردید و محتوای خود را بر اساس کلمه کلیدی مناسب برای بهبود افزایش ترافیک وب سایت در موتورهای جستجو به خصوص گوگل  ، بهینه نمایید .

 

 

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.