فاکس بلاگ

توضیحاتی درباره مطالب سئو روز

 توضیحاتی درباره مطالب سئو روز

کلیه مطالب سئو روز، کاملا دستی نوشته می شه.هدف ما یعنی موسس سئوروز ، آقای مهدی زاده و بنده (محسن طاوسی) ، علاوه بر ارائه خدمات سئو، ارائه مطالب آموزشی سئو به روز و متفاوت و ناب و پخته و بومی و حاصل از تجربه و به دور از کلیشه گویی و حرف های تکراری هست.ارائه مطالبی که که نمونه خارجی و ایرانی نداره.

ما تجربه زیادی در سئوی موضوعات رقابتی، نه در سطح شعار و مطالعه و مقاله خوندن سایت های خارجی، داریم و یکی از اهداف ما، آموزش دادن از سطوح حرفه ای و حاکی از تجربه هست.ما این اخلاق رو نداریم که وقتی وارد موضوعی نشدیم و تجربه نداشته باشیم، دربارش نظر بدیم و برای اعلام درستی نظرمون، به مطالب سایت های دیگه و مستندات خود گوگل اشاره کنیم. تمام سعی ما و آموزش های ما در سئوروز و هر مطلبی که بیان می کنیم، با پشتوانه تجربه و نتیجه هست.همچنین ما ، علاوه بر سایت های خودمون و مشتریان، برای تست عملکرد الگوریتم، روی سایت های تستی هزینه و کار می کنم و برای درک عملکرد و الگوریتم گوگل، فقط اهل مقاله خوندن و توجه به تئوری نیستیم.

چه زمانی مطلب قرار میدیم و چطور فکر می کنیم؟

ما تا زمانی که لینک نخریدیم و این کار رو به صورت عمیق و درست حسابی انجام ندادیم، نمیگیم لینک خریدن خوب نیست.تا زمانی که مثلا از content farm ها بک لینک نگرفتیم، درباره تاثیر این نوع بک لینک ها، صحبتی نمی کنیم.تا زمانی که خودمون کاری رو نکردیم، آموزشش رو قرار نمیدیم و اگر چیزی رو بلد نباشیم، خیلی راحت میگیم بلد نیستیم.چون مطالب ما مرتبط با سئو هست و به شکل تخصصی به سئو می پردازیم، خودمون رو متخصص برندینگ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نمی دونیم. و به دلیل اینکه ASP.NET کار و کلا Web Application کار هستیم و وردپرس و سیستم های مدیریت محتوا بلدیم، اسم خودمون رو طراح سایت و Designer یا وردپرس کار نمی ذاریم.

یعنی ترجمه کلا کار بدی هست؟

ما نمیگیم ترجمه مطالب خارجی، خوب نیست.اما مطالب ما، حتی ترجمه هم نیست.و حتی ویرایش مجموعه ای از ترجمه چند مطلب هم نیست و هیچ منبعی نداره.فقط در مواردی که ماهیت مطلب، نقل قول هست، مثل به روز رسانی های رسمی گوگل(مثل آپدیت پاندا و پنگوئن و …)، طبیعتا، از مراجع خارجی، گردواری شده.چون ما و هیچ کس دیگه، نمی تونه اپدیت های رسمی گوگل رو خودش تشخیص بده.که باز هم این مطالب، نمونه مشابه ایرانی و خارجی نداره و با اینکه این نوع مطالب ماهیتا، نقل قولی هستند، انقدر مطالب دیگه و تجربه شخصی و دانش تیم سئو روز در اونها دخیل شده که اصلا دیگه نمیشه اسمش رو حتی ترجمه یا گرداوری گذاشت.

اما همونطور که گفتیم، بقیه مطالب، به هیچ وجه ترجمه نیست.ما یک کپی بردار یا مترجم از سایت های آموزشی سئو معروف، مثل Moz.com و SEJ و SEL و استنادات و راهنمایی های گوگل و شخص مت کاتز و سایر وب سایت و وبلاگ های رسمی گوگل و … نیستیم! ما به خاطر این مطلب درج نمی کنیم که سایتمون بالا باشه.تولید محتوای ما، به قصد سئو نیست(هر چند بمون هم نمیاد از نظر محتوا هم تکمیل باشیم) .چون سئوروز، مدتها بدون مطلب، با کلمات مرتبط با سئو، رتبه خوبی داشت و مشکلی وجود نداشت و در عین حال هم همیشه محتوا پادشاه نیست.

پس منابع سئو روز از کجاست؟

مطلب از صفر تالیفی منبعی نداره.ما هیچ وقت در سئو به مطالب این سایت ها که اشاره کردم، به عنوان منبع یاد نمی کنیم.نه به این خاطر که این سایت ها، خوب نیستند.بلکه به این علت که اینها منابع ما نیستند و ما از این وب سایت ها یا هر وب سایتی دیگه ای اقتباس نکردیم و نمی کنیم.برای مثال من لا بلای مقالات، به فاکتور عمر دامنه اشاره کردم و گفتم که به  عمر دامنه به خودی خودش حتی برای یک دامنه ای که مدتها Down بوده، در مستعد بودن رتبه بهتر در نتایج گوگل تاثیر گذار هست.این حرف من توسط یکی از نویسنده های مشهور سایت moz.com به شکل برعکسی زده شده و گفته شده که “عمر دامنه ،به خودی خودش مهم نیست.بلکه صرفا به خاطر CTR و سایر مواردی که دامنه های قدیمی پیدا کردن ما تصور می کنیم عمر دامنه تاثیر گذاره”. اما من به استناد تجربه خودم و چیزی که در واقعیت دارم می بینم (نه تئوری) ، حرفی بر خلاف ایشان می زنم.لذا ما هیچ دلیلی نمی بینیم که مطالبمون رو به مطالب سایت های دیگه نزدیک کنیم.سایت مشهور، لزوما همه مطالبش ۱۰۰ درصد صحیح نیست.سئو به همون اندازه که پر از هم پوشانی مطالب هست، سرشار از نقاط مبهم و کلی گویی و تناقضات هست و تکیه بر منابعی خاص، و تکیه بر تئوری خالی، از نظر ما صحیح نیست.

همچنین الان از زبان خیلی ها می شنوید که ایرانی ها فقط به دنبال روش های سئو کلاه سیاه هستند.کسانی که این حرف رو می زنن، اصلا دید درستی درباره غیر ایرانی ها ندارند و خارجی ها رو فقط در سایت های moz.com و SEL و … خلاصه کردند و فکر می کنند دنیای جهانی سئو فقط یعنی اونها!! در این باره من در پست آیا سئوی کلاه سیاه مخصوص ایرانی هاست، صحبت کردم.هر چند ما موافق سئوی کلاه سیاه نیستیم.

خدمات لینک بیلدینگ سئو روز…

یکی دو بار پیش اومده، که به ما گفتن، شما که خودتون خدمات لینک بیلدینگ بدون تضمین دارید، پس هیچ چیز از سئو نمی دونید و اعتباری روی مطالبتون نیست! تمام حرف ما همیشه در سئو روز، دور کردن ذهن ها از مطلق فکر کردن درباره سئوست. هر سرویسی کاربرد خودش رو داره و برای همه وب سایت ها نیست.همچنین لینک بیلدینگ صرف، با پروژه کامل سئو، از نظر عملکرد، نتیجه و به خصوص قیمت، خیلی متفاوت هست.خدمات سئو  سایت سئو روز(پروژه های کامل سئو)، در دسته گران ترین خدمات سئو در ایران قرار داره.سعی کنید از برچسب زدن فاصله بگیرید.پیش داوری و قضاوت، همیشه مانع پیشرفت میشه.حتی اگر درباره جایی یا شخصی مطمئن هستید که نا معتبر هست،روی کل وجود اون شخص و حرف هاش رو خط بطلان نکشید.شما زرنگ باشید و فقط از ابعاد خوب انسان ها استفاده کنید.حضرت علی(ع) می فرماید: دانش را فراگیرید هر چند در سینه منافق باشد.

محوریت مطالب…

اساس مطالب ما، بر محوریت سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) هست.روش هایی که نتیجه بلند مدت و پایدار دارند اما به اون شدت هم از نظر گوگل تایید نمیشه.چون اعتقاد ما بر این هست، همیشه مطلقا گوش کردن به حرف گوگل با هزینه های کم، جواب نمیده و سئوی کلاه سفید چیزی نیست که آموزش های سنگین و حرفه ای داشته باشه.به قول بعضی ها سئو کلاه سفید یعنی تولید محتوا و برندینگ و رعایت اصول On Page و کلا سازگاری با راهنمایی های خود گوگل. نا گفته نماند برندینگ، خودش بحث مفصل و گسترده و حرفه ای هست که اگر به متخصص واگذار بشه، نیازی نیست صاحب وب سایت، درگیر یادگیری برندینگ بشه.سئو کلاه خاکستری به شکل خیلی جدی، شامل مهندسی معکوس الگوریتم گوگل میشه و اینطور نیست که یک سری قوانین و چهار چوب و اصول مشخصی داشته باشه.سئو کلاه خاکستری به شدت متغیر هست.

همچنین ما اصلا علاقه ای به پرستش گوگل، نداریم و دوست داریم همه رو با حقیقت های نانوشته درباره سئو که بخشی از اونها رو در پست قوانین نانوشته گوگل اشاره کردیم، آشنا کنیم و بتونیم درک و دید وسیعی رو به دور از چهار چوب هایی که ذهن های بسته ایجاد کردن و فقط در قوانین گوگل خلاصه میشن، داده باشیم.

نا گفته نماند، بسیاری از آموزش های موجود در سطح وب فارسی و جهانی، ماهیتا کلاه خاکستری هستند.برای مثال گوگل هیچ جا در سایت خودش و وبلاگ های رسمی و انجمنش، لینک بیلدینگ رو تایید نمی کنه!پس هر جای حرف از تکنیک برای لینک بیلدینگ زده شد، در حوزه سئو کلاه خاکستری قرار داره و این که بعضی ها میگن، تکنیک های کلاه سفید لینک بیلدینگ، صرفا اصطلاح هست و به معنی لینک بیلدینگ بی خطر هست.کافیه شما تشریف ببرید توی انجمن گوگل و درباره تکنیک خوبی از لینک بیلدینگ سوال و صحبت کنید یا به یکی دیگه یاد بدید.خیلی زود، حذف میشه و پاسخ هایی مبنی بر اینکه لینک بیلدینگ نکنید، فقط محتوای خوب ایجاد کنید بقیه خودشون شما رو لینک کنند، دریافت می کنید!

همچنین ما اصلا وب سایت ویکی پدیا رو قبول نداریم و با اینکه بسیاری از مطالبش مفید و معتبر هست، اعتقاد داریم هر چقدر موضوعات تخصصی تر باشه، ویکی پدیا نامعتبر تر میشه.چون ویکی پدیای فارسی در حوزه تخصصی فقط مرجع جولان دادن مترجمین غیر متخصص و متعصب هست که به شکل وسواس گونه ای از ویرایش مطالب به سلیقه خودشون و مدیر بازی و کسب اعتبار و Permission لذت می برن.لذا استناد مطالب سئو به چنین سایتی، جز برای مطالب بسیار ابتدایی (مثلا سئو چیست یا Page Rank چیست)، از نظر ما، فقط معنای کاهش اعتبار وب سایت استناد کننده رو می رسونه.

حق کپی رایت

درباره حق کپی رایت سئو روز هم، از اونجایی که مطالب ، کاملا اختصاصی هست و ترجمه هم نیست، شما هم جای ما باشید، براتون جالب نیست که مطالبتون که شاکله سالها هزینه و زمان و مطالعه و تجربست، بدون ذکر منبع، در سطح عموم پخش بشه و به نام دیگران تموم بشه.از طرفی هم، ما دوست داریم که این مطالب، در کل ایران پخش بشه و تفکر سئو در ایران از این حالت بسته بودن و چهارچوب محوری و مطلق در بیاد و به سمت متغیر ها، پذیرفتن تغییرات و توجه به ابعاد نهان سئو زیاد تر بشه. در عین حال از شما خواهش می کنیم، مطالب رو با ذکر منبع، منتشر کنید.

استفاده از تصویر خودمون

درباره تصاویر خودمون در پست ها و فیلم ها هم باید بگم، که علت اینکه ما از تصاویر خودمون در مطالب سئوروز استفاده می کنیم، خودشیفتگی نیست. علت اصلیش، شروع کاری متفاوت از سایرین هست و کمی هم سلیقه توش دخیل هست و علت دیگه ،به اندازه خودمون هر چند بسیار کم، تلاش برای جا انداختن این فرهنگ هست که صاحب هر تجارتی، به صورت آشکار، خودش رو نشون بده و گاردی که ما ایرانی ها برای نشون دادن خودمون می گیریم، پایین تر بیاد.

در پایان… بیاید سعی کنیم،نه فقط در سئو، بلکه در کل زندگی، به جای گارد گرفتن، و برچسب زدن بر دیگران، پیش داوری و مقاومت در برابر تغییرات و نظرات مخالف و غرق شدن در غروری که خودمون هم ازش خبر نداریم و هزار جور توجیه براش داریم، به پذیریش نظرات مخالف، استفاده از فرصت ها و کسب دانش جدید، با خودداری از پیش داوری و غرور ، بپردازیم و همیشه با خودمون فکر کنیم که شاید طرف، درست میگه و ممکنه من اشتباه کنم.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 17 سپتامبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.