فاکس بلاگ

تفاوت هاست اشتراکی با سرورهای مجازی چیست

تفاوت هاست اشتراکی با سرورهای مجازی چیست

تفاوت هاست اشتراکی با سرورهای مجازی چیست ؟ اگر دارای وب سایت هستید ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد و برای مشاهده پاسخ با خواندن سایتها و انجمن های مختلف به نتیجه نرسیده باشید . من در دو مقاله قبلی که با عنوان های یک هاستیگ خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد ؟ ، آیا سرعت هاست بر روی سئو وب سایت تاثیر دارد یا خیر؟ کمی در مورد هاست توضیح داده ام .

اجازه بدهید این سوال را به صورت کامل برای شما باز کرده و در مورد جزئیات آن ، معایب ، مزایا و هر چیزی که مربوط به این پرسش می شود توضیحاتی خدمت شما ارائه کنم .
به طور کلی اگردارای وب سایتی هستید که محتوای شما زیاد بروز رسانی نمی شود ، محتوای آن در صورت از دست رفتن زیاد تفاوتی برای شما نمی کند ، لود صفحات یا سرعت باز شدن زیاد برای شما مهم نیست و در کل بخواهم بگویم فقط یک سایت شخصی در قالب یک وبلاگ راه اندازی کرده اید بهتر است از هاست های اشتراکی استفاده کنید . هاست اشتراکی رایج ترین ، ارزان ترین و نیز راحت ترین نوع هاستینگ هستند که سطح بالاتر از آن سرور مجازی و سطح بالاتر از آن سرور اختصاصی قرار دارد . هاست اشتراکی به طور کل سرویسی است که در آن فضای هاست یک سرور بین چندین وب سایت تقسیم می شود. یکی از معایب هاست های اشتراکی این مهم می باشد که اگر یکی از آن سایت ها واقعا” شلوغ باشد (تعداد بازدیدکننده گان زیاد باشد) بر روی بقیه ی وب سایت های موجود بر روی آن سرور فشار آورده و باعث می شود سرعت آنها پایین بیاید زیرا منابع سخت افزاری بین تمام آنها تقسیم شده که به صورت اتوماتیک هر وب سایتی که بیشتر بازدید کننده داشته باشد از منابع بیشتر استفاده می کند. البته سرورهای قدرتمند منابع را به صورت حداقل و حداکثر مشخص کرده اند و اجازه نمیدهند که یک وب سایت بیشتر از حد نرمال از منابع استفاده کند .اما سرور مجازی : سرور مجازی اساسا سرویسی است بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی. در این نوع هاست همچنان سخت افزار سرور بین استفاده کننده گان از VPS به اشتراک گذاشته می شود. اما با استفاده از تکنولوژی مجازی پارتیشن بندی می شود که هر پارتیشن منابع اختصاصی خودش را دارد و می تواند تقریبا” مانند یک سرور اختصاصی کامل پیکربندی شود. یکی از ویژگیهای سرور مجازی کنترل کامل و مدیریت بر روی سرور خریداری شده می باشد یعنی مشتریان به روت (root) سرور دسترسی کامل دارند و می توانند تنظیمات را در جهت رفع نیازشان پیکربندی کنند. فرض کنید میخواهید یک ماژول بر روی سرور نصب کنید .

نتیجه می گیرم که اگر وب سایتی دارید که تعداد بازدید آن کم ، بروز رسانی محدود ، نیاز به سرعت بالا ندارید ، نمی خواهید دسترسی به روت اصلی داشته باشید بهتر است برای کمتر شدن هزینه از هاست اشتراکی استفاده کنید ، درغیر این صورت حتما از هاست مجازی استفاده کنید .

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 06 ژوئن 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.