فاکس بلاگ

بهترین صفحات فرود

 بهترین صفحات فرود

در ابن مقاله میخواهیم در مورد صفحه فرود صحبت کنیم و بگوییم یک صفحه فرود چیست و برای ابنکه بهترین باشد دارای چه ویژگی هایی است؟
صفحه فرود یا landing page چیست؟
در تجارت آنلاین یک صفحه ی هدف به عنوان یک صفحه ی معرف و یا هدایت کننده معرفی میشود.یک صفحه که در پاسخ کلیک بر روی تبلیغ به نمایش در می آید. در تجارت آنلاین یک صفحه ی هدف به عنوان یک صفحه ی معرف و یا هدایت کننده معرفی میشود.یک صفحه که در پاسخ کلیک بر روی تبلیغ به نمایش در می آید،گاها در تبلیغات اینترنتی دیده اید که سایت تبلیغ دهنده کاربر را به صفحه خاصی هدایت می کند. یعنی تجمع افراد در آن صفحه بیشتر از سایر صفحات سایت می شود و صد درصد هدف مدیر سایت از این تجمع فروش محصول یا خدمات و کسب در آمد هست. به اینگونه صفحات خاص صفحه فرود کاربران میگویند.
حال این صفحات را چگونه طراحی کنیم که بیشترین بازخورد را داشته باشد و کاربر در ان بماند،ریزنکاتی دارد که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم.
در حالت کلی صفحه فرود دو کار اصلی انجام میدهد:

    1. گرفتن اطلاعات از کاربری که وارد سایت شده است( برای انجام امور تبلیغاتی)
    2. معرفی محصول یا خدمات بصورت مستقیم یا غیر مستقیم

    قبل از آن که به نکات بهترین صفحات فرود اشاره کنیم بصورت کلی بدانیم که:

    • از ویدیو یا فیلم در صفحه فرود استفاده کنید
    • تا حد امکان از کلمات و تصاویر زیبا و مفهومی استفاده کنید
    • از قرار دادن بنر های چشمک زن و متون رنگارنگ که باعث اذیت کردن چشم کاربر می شود خودداری کنید
    • روانشناسی رنگ ها ( که قبلا بصورت کامل در موردش توضیح دادم ) را حتما در طراحی صفحه فرود لحاظ کنید

    بسیار خوب وقت آن رسیده با چهارنکته مهم جهت بهتر شدن صفحات فرود صحبت کنیم.

    ۱- همیشه واضح و شفاف صحبت کنیم، یک پیام رسا که ادای مطلب را به عهده دارد بسازیم و کمپین خود را با آن شروع کنیم

    در همه تبلیغاتی که میخواهید انجام دهید تا کاربر را به سمت مقصد نهایی هدایت کنید باید با جمله ایی یکسان و دارای یک مفهوم این عمل را انجام دهید مثلا اگر کمپین تبلیغاتی شما مرتبط با یلدای شگفت انگیز و خرید ویژه است باید این نکته را درتمامی تبلیغات آنلاین رعایت کرد.
    دکمه فراخوان
    دکمه فراخوان خود را خوب طراحی کنید جوری که با تبلیغتان کاملا مرتبط باشد.
    به همین خاطر باید وقت و دقت کافی صرف کنید و مطمئن شوید دکمه فراخوان صفحه فرودتان در نگاه اول قابل تشخیص است و کاربر را به کاری که مد نظرتان است، تشویق می‌کند.
    برای اینکه دکمه فراخوان شما شانس کلیک خوردن را داشته باشد بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

    • دکمه را دربهترین مکان موقعیتی از لحاظ دیداری قراردهیدو
    • از رنگ بندی قابل توجه و متمایز استفاده کنید
    • از کلمات تشویقی استفاده کنید

    ۲- همیشه نوآوری و جدید بودن برای فرود مخاطب شانس بیشتری را دارا است

    میدانید که مخاطبان از تکرار متنفر هستند و صفحات فرودی که یکسان طراحی میشود و رونوشت برداری شده است برای کاربران اینترنتی اصلا جذابیت ندارد وبرای هر صفحه فرودتان لطفا محتوای جدید و خلاقانه طراحی کنید. تعاملی بودن

    ۳- نقطه تمایز را مشخص کنید

    همان گونه که میدانیم تبلیغ یعنی اغراق و گاهی باید مسائل را جذابانه در ذهن مخاطب جا بیندازیم گاهی اوقات باید در تبلیغات آنلاین، کمی اغراق کرد. به مشتریان بالقوه‌تان بگویید چرا بی‌نظیر هستید و چرا آنها باید شما را به رقبایتان ترجیح بدهند.
    برای مخاطب خود مشخص کنید چه تفاوت هایی دارید و چرا پیشنهاد میکنید که شما را انتخاب کنند.

    ۴- از فرکانس های اعتماد سازی استفاده کنید

    فضای مجازی وآنلاین فضایی است که در نهایت و غایت آن اعتماد کمی بین کاربر و وب سایت مورد نظر برقرار است زیرا این ارتباط پایه چهره به چهره را ندارد و ممکن است حسی نامطمئن در کاربر برقرار شود و ما به عنوان فردی که در پشت این وب سایت نشسته ایم باید کاری کنیم که این اعتماد افزایش یابد تا کاربر با برقرار کردن یک رابطه احساسی در عین حال امن و مطمئن و موازی و هم راستا با یک سری از موارد اصولی در صفحه فرود شما بماند و ماندن او سبب رسیدن به هدف شود.
    دو روش عمده در این اعتماد سازی شفاف سازی یکسری از امور است که مهم ترین آن عبارت اند از :
    ارائه دادن اطلاعات تماسی دقیق  از مجموعه و وب سایت
    ارائه گواهی نامه های حسن انجام کار و قرار دادن نظریات مشتریان سابق

    وقتی کاربری وارد صفحه فرود شما میشود و احساس میکند اطلاعات تماس شما مخفی است به نوعی حس عدم اطمینان در وی بوجود میآید و بهتر است که این اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهید و راه ها و پل ارتباطی و گاها ضمانت های مرجوعی و پیگیری های مشتریان را در نقطه دید صفحه فرود خود قرار دهید.
    و همچنین وقتی سایتی گواهی حسن انجام کار های پیشین خود را به همراه نظریات مشتریان در وب سایت قرار داده است، فوق العاده حس ارزشمند و گرایشی خاص در مشتری بوجود میآورد که موجب میشود منجر به هدف خرید شود.

    امیدواریم که با رعایت موارد فوق بتوانید صفحات فرود مناسبی ایجاد کنید و نتیجه مناسب در این زمینه بگیرید.

     

    •      
    • رضا ایرانی
    • 24 دسامبر 2016
    • نظرات: ۰
    توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
    ۰ نظر به ثبت رسید ه است
    نظری بدهید

    تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.