فاکس بلاگ

با برخی از اصطلاحات سئو آشنا شوید

با برخی از اصطلاحات سئو آشنا شوید

دوستان خوبم در این مطلب می خواهیم کلمات و عبارات انگلیسی را که در دانش SEO مطرح هستند به همراه یک توضیح مختصر برای علاقه مندان در این زمینه بیان کنیم . در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نظر ما را از دیدگاه های خود با خبر نمایید و برای ما پیام بگذارید . دانستن معنای درست بسیاری از اصطلاحات سئو به شما کمک می کند تا در مواقعی که در سایت های مختلف در حال مطالعه و بررسی هستید درصد بسیاری از کلمات برایتان آشنا باشد ، به خصوص در زمانی که از امکانات آنلاین برای بررسی و آنالیز صفحات وب استفاده می نمایید .در آموزش های بعدی حتما در مورد این امکانات آنلاین که در دسته ی ابزار های سئو قرار می گیرند، مطالب مفیدی را قرار خواهیم داد . پس همراه ما باشید.

متدوال ترین اصطلاحات سئو :

Search Engine Optimization – SEO : به معنای بهینه سازی سایت  برای موتور های جستجوگر می باشد.

Search Engine Marketing – SEM : یعنی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو برای مثال تمرکز بر روی محتواهای تبلیغاتی و کسب رتبه از طریق گوگل و هم چنین استفاده از تبلیغات کلیکی google در این حوزه قرار می گیرند .

Social Media Optimization – SMO : یکی از اصطلاحات سئو می باشد ،که به معنای فعالیت در شبکه های اجتماعی و رسانه های ارتباطی است و این امر به بهینه سازی سایت کمک می نماید .

Social Media Marketing – SMM : تکنیک های بازاریابی از طریق شبکه ها و رسانه های اجتماعی

SERP- Search Engine Result Page : عبارت است از صفحه ای از موتور جستجو که نتایج جستجو شده در آن نمایش داده می شود.

On Page SEO :یکی  از اصطلاحات سئو  و از انواع بهینه سازی می باشد و مربوط است به استاندارد سازی ساختارهای درونی و داخلی یک سایت.

Off Page SEO : این نوع از بهینه سازی مربوط است به عوامل خارجی تاثز گذار بروروی یک سایت برای مثال فعالیت در شبکه های اجتماعی و تعداد و کیفیت بک لینک ها.

 

برخی دیگر  از عبارات و اصطلاحات سئو سایت که رایج می باشند عبارتند از :

Keyword : کیورد یعنی کلمه کلیدی یا عبارتی شامل چند واژه که دارای یک مفهوم جامع است و با استفاده از آن دیگران می توانند به طور نسبی متوجه موضوع فعالیت یک سایت شوند.

Alexa Rank :رتبه ای است که پس از بررسی پارامترهای خاصی وسط سایت الکسا به سایت های دنیا به صورت جهانی و کشوری داده می شود و این عدد هر چه پایین تر باشد نشان پر بازدید بودن و بهتر بودن سایت است.

PR : یکی دیگر از اصطلاحات سئو می باشد و عددی است از صفر تا ده است که توسط گوگل به سایت ها داده می شود و هر چه این عدد بیشتر باشد نشان از قدرت بیشتر سایت است

PPC – Pay Per Click:  به معنای پرداخت به ازای کلیک است . در واقع  نوعی تبلیغات بوده که به ازای کلیکی که روی تبلیغ می شود هزینه دریافت می شود. بر خلاف سایر تبلیغاتی که هزینه آنها مبتنی بر زمان است.

Backlink :یکی از اصطلاحات سئو که بسیار کاربردی است، بک لینک می باشد ،یعنی یک لینک خارجی که به صفحه ی اینترنتی خاصی اشاره می نماید.

Reffering Domain : هر لینکی که از  یک دامنه به  یک وب سایت داده شده  باشد.

Out Bound Link – OBL : تعداد و میزان لینک های خروجی یک صفحه یا یک سایت به خارج از خود.

Internal Links :لینک های داخلی یک وب سایت که در واقع به صفحات داخلی  اش اشاره دارند .

Anchor Text : از دیگر اصطلاحات سئو می توان به انکر تکست اشاره کرد ، که منظور از این عبارت عنوان هر لینک است. این همان عبارتی است که کاربر بر روی آن کلیک کرده و به صفحه یا سایت دیگری منتقل می شود .

Link Building: فرآیندی است که در مجموعه ی سئو آف پیج قرار دارد و در طی آن لینک های خارجی مختلفی برای یک سایت ایجاد می گردد . این لینک می توان از شبکه های اجتماعی و یا دیگر صفحات مجود در سایت های مختلف باشد .

Content Marketing : برخورداری یک صفحه وب از محتوای صحیح بسیار اهمیت دارد و به فرایند بازاریابی از طریق محتوا گفته می شود که از طریق عبارات صحیح می توان مشتریان زیادی را جذب نمود.

Meta Tag: متا تگ ها به عنوان یکی از اصطلاحات سئو ، مواردی هستند که در قسمت کد نویسی صفحات یک سایت قرار می گیرند ، برای مثال :

Heading Tag: تگ ها عنوان داخل محتوا . این تگ ها ۶ عدد هستند : h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6

Title: مهمترین بخش مربوط به سئو داحلی یا آن پیج، عنوان هر صفحه  می باشد که یکی از مهم ترین بخش های ان است و موتور جستجو به آن اهمیت زیادی می دهد.

Meta Description :این متاتگ یکی از مهمترین متا تگ هاست.متنی کوتاه که در نتایج جستجو نشان داده می شود .

Meta keyword:یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که در این قست کلمات کلیدی که با کاما جدا شده اند درج می شود.

Keyword Density :در یک متن میزان تکرار و نسبت کلمات کلیدی به کل متن باید رعایت شود.

Keyword Stuffing : زمانی که تعداد کلمات کلیدی و یا کلماتی که anchor text هستند در یک  صفحه زیاد باشد و به صورت کاملا مصنوعی پشت سر هم تکرار شده باشند این حالت اتفاق می افتد .

Over Optimization: بهینه سازی بیش از حد یک سایت

Crawler – Robot – Spider :خزنده ها و ربات های موتور جستجوگر گوگل صفحات سایت را بررسی کرده و اطلاعات مورد را جمع آوری می نمایند .

Follow Links: توضیح این اصطلاحات سئو بدین شکل است که وقتی یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد در حالت پیش فرض به صورت فالو می باشد و این نوع لینک منتقل کننده ی بخشی از اعتبار و قدرت صفحه ی مبدا به مقصد خواهد بود.

NoFollow links :لینک هایی هستند که داخل آنها با rel=”nofollow” نشانه گذاری شده است و بر عکس لینک های فالو می باشند .

Sitemap :نقشه سایت حاوی اطلاعات لازم از جمله آدرس صفحات داخلی و دسته بندی های است و خزنده های موتور های جستجوگر در بازدیدهای خود حتما سایت مپ را بررسی می نمایند . وجود این فایل در زودتر ایندکس شدن صفحات موثر است .

Bounce Rate :یکی دیگر از رایج ترین اصطلاحات سئو، نرخ خروج کاربر و یا میزان دفع بازدید کننده از یک سایت است که هر چقدر این عدد بیشتر باشد نشان دهنده ی عدم محبوبیت در نزد کاربران به دلایل مختلف می باشد .

Google Keyword Planner : یک ابزار ارائه شده  توسط گوگل برای آنالیز و بررسی مشخصات و میزان جستجو شدن کلمات کلیدی است .

Stop Word :کلماتی هستند که از آنها در اینترنت زیاد استفاده شده است مثل : the ,a ,an ,web ,www,home page, در, با, از, است, اینجا, کلیک کنید و …

  •      
  • رضا ایرانی
  • 23 نوامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.