فاکس بلاگ

انواع سئو چیست؟

انواع سئو را بشناسید

– سئو داخلی یا on page

تعریف اولیه :

یکی از تکنیک های بهینه سازی سایت است که به بررسی پارامترهای درونی می پردازد؛ به عبارتی می توان گفت تمامی اقداماتی که در داخل وب سایت انجام  شده و به بخش طراحی و تامین محتوا نیز مربوط می گردد .

تعریف جزیی: تکنیک های on page که در واقع یکی از انواع سئو می باشد در قالب موارد زیر انجام می شود :

– بهینه سازی سایت از لحاظ محتوایی

– آدرس url- ادرس صفحات

– عنوان صفحات

– متا تگ ها

– لینک های داخلی

– لینک های هدایت کننده

– نقشه وب سایت

توضیحات : سئو داخلی به عنوان یکی از انواع سئو دارای نکات بسیار ریزی است و  هم چنین وجود هماهنگی و عملکرد صحیح افرادی مثل طراحان وب، گرافیست ها، نویسندگان وب می تواند بر روی ان تاثیر گذار باشد .بهره مندی یک سایت از محتوای ارزشمند اختصاصی و غیر تکراری یکی از اصول اصلی سئو on page می باشد به طوری که در متن نویسی باید تمامی قواعد مربوط به ارتباطات موضوعی ، برخورداری از متا تگ ها و متناسب بودن چگالی کلمات کلیدی رعایت شود.، دوستان خوبم در مقالات آتی به صورت اختصاصی به توضیح و بررسی هر یک از مواردی که در بالا ذکر شد خواهیم پرداخت.

– سئو خارجی یا off page

تعریف اولیه : یکی دیگر از انواع سئو می باشد که مکمل نوع اول است و  به بهینه نمودن پارامتر های بیرونی یک سایت می پردازد .در واقع ترکیب این دو بر عواملی که گوگل در رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد، تاثیر می گذارذ .در این روش کارشناسان و تحلیلگران بر روی دریافت بک لینک از سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی متمرکز می شوند که این کار نیازمند داشتن یک برنامه ی منظم برای بک لینک گیری است .

تعریف جزیی : چند روش مختلف انواع سئو خارجی یا off page :

-دریافت لینک به جهت افزایش ترافیک وب سایت از طریق

نوشتن مقالات وایجاد محتوای قوی در وب سایت

ارسال پست در انجمن ها و وبلاگ نویسی و پست مهمان

انتشار مقالات در مطبوعات اینترنتی

فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و ….

توضیحات :معمولا موفقیت زمانی بدست می اید که هر یک از انواع سئو به درستی انجام شود و هم چنین همزمان بودن آنها با یکدیگر نیز به نفع یک سایت است . گوگل از طریق الگوریتم های پیچیده ی خود به بررسی صفحات وب مختلف می پردازد و تمام پارامتر های مربوط به onpage  و off page را بررسی می کند و بر اساس کیفیت آنها به یک سایت رتبه می دهد .

– سئو کلاه سفید یا  White Hat

یکی دیگر از انواع سئو می باشد که در واقع به اصولی بودن،صحیح بودن،به دور از تخلف و مطابقت تکنیک های استفاده شده با استاندارد ها و قوانین تعیین شده توسط گوگل اشاره دارد. یعنی در این روش از فعالیت هایی که منجر به اسپم شدن می گردد پرهیز می شود . از طریق به کار گیری تکنیک های کلاه سفید سایت شما مورد علاقه ی گوگل قرار خواهد گرفت .

– کلاه سیاه یا Black Hat

این روش خطرناک و غیر قانونی یکی دیگر از انواع سئو محسوب می شود .بسیاری از مدیران سایت ها از روش های غیر معمول  برای بهینه سازی استفاده می کنند .خیلی از انها به دلیل نداشتن آگاهی های لازم و برخی هم به قصد این تکنیک را  به کار می برند . سئو سیاه شامل مواردی است که در نهایت موجب می شود گوگل سایت فریب دهنده را شناسایی و جریمه کند .

دوستان در مقالات آینده در مورد تکنیک های این روش از انواع سئو هم برایتان مطالبی خواهیم نوشت . البته توصیه ی قطعی ما به شما این است که هیچ وقت به فکر استفاده  از تکنیک های Black Hat نباشید و گوگل را عصبانی نکنید .

  •      
  • رضا ایرانی
  • 23 نوامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.