فاکس بلاگ

انتقال سایت به یک دامنه جدید

انتقال سایت به یک دامنه جدید

شاید یکی از مشکلات وبمسترانی که در رزوهای اول برای سایت خودشون دامنه مناسبی انتخاب نکرده اند و یا کسانیکه سایتشون فیل شده، تغییر آدرس سایت باشه و نگرانی از دست دادن ایندکس های دامنه قبلی و بوجود آمدن ارورهای متعدد ۴۰۴ و در نهایت از دست دادن رتبه سایت در موتورهای جستجو!

اما گوگل برای این منظور قسمتی را در گوگل وبمستر در نظر گرفته که میخوام تو این مقاله توضیحاتی درباره نحوه عمل در اون بدم.

گوگل خودش گفته که این امکان به منظور اینکه شما به گوگل کمک کنید که عملیات ایندکس دامنه جدید را سریعتر انجام بده و همچنین کاربران شما راحتتر و سریعتر به دامنه جدید منتقل بشن.

حالا باید چه کنیم؟

اول از همه بگم که لازمه شما دامنه قبلی را تا حداقل ۶ ماهه دیگه در اختیار داشته باشید. پس نزارید تا ۶ ماه پس از این انتقال منقضی بشه و یا توسط شخص دیگه ای کنترل بشه!

خوب در اولین گام انتقال باید از دستور انتقال ۳۰۱ استفاده کنید. فقط بهتره که این انتقال ها بصورت ۱ به ۱ انجام بشه. یعنی نیایید و دستور بدید تمام صفحات سایت قدیمی به صفحه اصلی سایت شما انتقال پیدا کنه. بلکه به ازاء هر صفحه که در سایت قدیمی دارید یک صفحه با همان محتوا در سایت جدید ایجاد کنید و اونوقت از انتقال ۳۰۱ از آدرس قدیمی به جدید استفاده کنید. البته انتقال به صفحه اصلی هم از بوجود اومدن ارورهای ۴۰۴ جلوگیری می کنه ولی از نظر حرفه ای وکاربری بهتره که اون انتقال ۱:۱ انجام بشه.

حالا باید لینک های داخلی و همچنین بک لینکهاتون را چک کنید و اون ها را ویرایش کنید. در مورد بک لینک ها باید با صاحبان سایت هایی که به شما لینک دادند صحبت کنید که آدرس شما را تغییر بدهند. البته اگه دیدید امکان تغییر لینک وجود نداره، حتما یادتون باشه که اون آدرس هایی که با سایت قدیمیتون وارد میشد (بک لینک ها) را در سایت جدید ایجاد و با کمک دستورات ۳۰۱ انتقالش بدید.

برای ویرایش لینک های داخلی هم از برنامه مورد اعتماد گوگل که در مقاله نرم افزار چک کردن لینک های داخلی معرفی کردم استفاده کنید که مشکلی پیش نیاد.

حالا وارد گوگل وبمستر بشید و ابتدا سایت جدید را به گوگل معرفی کنید. سپس در همون گوگل وبمستر در قسمت site configuration  قسمت Change of Address را بزنید و در اون کادری که در تصویر زیر هم مشخصه، آدرس سایت جدیدی را که به گوگل معرفی کردید وارد نمایید.

انتقال سایت به دامنه جدید

البته کار شما تموم نشده. بهتره که هر چه سریعتر نقشه سایت جدید را تهیه کنید و در گوگل وارد نمایید تا عملیات انتقال هر چه سریعتر انجام بشه.

در اخر هم برای انکه ببینید عملیات با موفقیت همراه بوده و انشاالله مشکلی نبوده، دوباره به گوگل وبمستر سر بزنید و ببینید crawl errors هر دو  دامنه در چه وضعیته که خوب اگه زیاد شده باشه یعنی یه مشکلی بوجود اومده.

همچنین اگه طبق توصیه انجام شده، نقشه سایت جدید را سابمیت کردید، برید ببینید لینکهای ایندکس شده و شناسایی شده چندتا هست.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 26 آگوست 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.