فاکس بلاگ

افزایش بازدید سایت بر اساس سئو

افزایش بازدید سایت بر اساس سئو

اگر درس اول این مبحث را نخوانده اید حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید و با تمرکز آن را بخوانید و سپس به مطالعه این مقاله بپردازید :

افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس اول

اما در درس دوم می پردازیم به مقوله مهم بسیار مهم لینک ها و تاثیرات مثبت و منفی آن ها

لینک‌ها داخلی، ورودی، خروجی

۱٫ anchor text لینک های ورودی:

همانطور که در بخش کلمات کلیدی بحث شد، این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دستیابی به رنکی خوب است. بهترین حالت این است که در anchor text کلمه کلیدی داشته باشیم، با این حال، در صورت عدم وجود کلمه‌ی کلیدی در متن، مشکل خاصی بوجود نمی آید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که نباید همیشه از anchor text یکسانی استفاده کرد، زیرا توسط گوگل مجازات می‌شوید. سعی کنید که از کلمات کلیدی هم‌ریشه و مترادف‌، یا خیلی راحت از نام سایتتان به جای آن استفاده کنید. (+۳)

۲٫ مرجع لینک‌های ورودی:

علاوه بر anchor text، قابل اطمینان بودن سایتی که به شما لینک می‌دهد، نیز حائز اهمیت است. به طور کلی، سایت‌هایی که از PR گوگل بالاتری برخوردار هستند، قابل اطمینان در نظر گرفته می‌شوند. لینک‌های مربوط به سایت‌های ضعیف و مزرعه لینک[۱]، می‌توانند آسیب جدی به شما وارد کنند، بنابراین به هر قیمتی هم که شده از آن‌ها اجتناب کنید . (+۳)

۳٫ لینک‌ از سایت‌های مشابه:

بطور کلی، هر چه بیش‌تر، بهتر. ولی قابل اطمینان بودن سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. همچنین، از موارد مهم دیگر، anchor text آن‌ها (و تنوع آن)، فقدان/ وجود کلمات کلیدی در آن، عمر لینک و … است. (+۳)

۴٫ لینک‌ از سایت‌های .edu و .gov

از آنجا که سایت‌های .gov و .edu نسبت به دامنه های .com، .biz، .info و … قابل اطمینان‌تر هستند، بنابراین لینک‌هایشان نیز ارزشمند هستند. البته، به دست آوردن چنین لینک‌هایی کار سختی است. (+۳)

۵٫ تعداد‌ backlinks

همانند فاکتور شماره ۱۹، هر چه بیشتر، بهتر. ولی قابل اطمینان بودن سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. همچنین، از موارد مهم دیگر، متن انکُر آن‌ها است که آیا حاوی کلمه‌ی کلیدی است یا نه، و اینکه چقدر از عمر آن‌ها گذشته‌ و … . (+۳)

۶٫ anchor text لینک‌های داخلی:

اهمیت دارد ولی نه به اندازه‌ی anchor text لینک‌های ورودی(یا همان خارجی). (+۲)

۷٫ حاشیه anchor text:

متنی که بلافاصله قبل و بعد از anchor text می‌آید، نیز دارای اهمیت است زیرا بیشتر نشان‌دهنده‌ی ارتباط لینک است – به این معنی که آیا لینک مصنوعی است یا بطور طبیعی در متن جریان می‌یابد. (+۲)

۸٫ عُمر لینک‌های ورودی:

هر چه قدمت لینک بیشتر، بهتر. گرفتن لینک‌های جدید و زیاد در مدت کوتاهی، به خرید آن‌ها اشاره دارد.(+۲)

۹٫ لینک از دایرکتوری‌ها:

با اینکه شدیداً به دایرکتوریِ موردنظر بستگی دارد، ولی می تواند مفید باشد. همانطور که در DMOZ لیست شده است، دایرکتوری یاهو و دایرکتوری‌های مشابه می‌توانند برای بالا بردن رنکینگ شما بسیار مفید عمل ‌کنند، ولی با این حال با داشتن خروارها لینک از دایرکتوری‌های PRO بی‌فایده یا حتی مضر خواهند شد، زیرا در صورتی‌که صدها یا هزاران از چنین لینک‌هایی داشته باشید، ممکن است به صورت لینک‌های spam در نظر گرفته شوند. (+۲)

۱۰٫ تعداد لینک های خروجی در صفحه ای که به شما لینک داده است

هر چه کمتر برای شما بهتر است چرا که این موضوع لینک شما را با اهمیت جلوه می دهد.(+۱)

۱۱٫ anchor های اسمی

anchor های اسمی که برای اهداف داخلی مفید هستند در عین حال برای سئو نیز مفید هستند چرا که تاکید مضاعف دارد که بخشی از صفحه، پاراگراف یا متن مهم است. در کد، anchor های اسمی به این صورت نمایش داده می شوند:

<A href= “#dogs”>Read about dogs</A>

که در آن “#dogs” ،anchor های اسمی می باشد.(+۱)

۱۲٫ آی پی آدرس لینک ورودی:

گوگل انکار می کند که بین لینک های آمده از آدرس های آی پی یکسان تبعیض قائل می شود لذا برای گوگل آدرس آی پی دارای وزن یکسانی هستند. بینگ و یاهو لینک های آمده از یک آی پی را حذف کنند لذا همواره بهتر است که از آی پی های مختلف لینک بگیرید.(+۱)

۱۳٫ لینک‌های ورودی از مزرعه‌های لینک و دیگر سایت‌های مشکوک:

اگر لینک‌‌دهی‌ها دوطرفه نباشند، احتمالاً تأثیری منفی بر سئو شما نخواهند گذاشت. ایده این است که تعیین مزرعه‌ی لینکی که به شما لینک می‌دهد خارج از کنترل شما است، بنابراین زمانی‌ که چنین سایت‌ هایی به شما لینک می‌دهند مجازات نمی‌شوید، زیرا خطا از جانب شما نبوده است. با این حال، با ایجاد بعضی تغییرات تازه در الگوریتم گوگل، عکس آنچه گفته شد رخ می‌دهد. علت این امر آن است که شما بایستی همیشه از مزارع لینک و دیگر سایت‌های مشکوک دور بمانید و یا اگر مشاهده کردید که به شما لینک می‌دهند، با webmaster آن‌ها تماس گرفته و از او تقاضای حذف لینک را کنید. (۰)

۱۴٫ لینک‌های خروجی زیاد

گوگل به صفحاتی که شامل تعداد زیادی لینک باشند علاقه‌ای ندارد، بنابراین بهتر است که تعداد آن‌ها را زیرِ ۱۰۰ تا برای هر صفحه نگهداریم. داشتن لینک‌های خروجی زیاد هیچ فایده‌ای برای رنکینگ شما نداشته و حتی ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت شما هم بشوند. (-۱)

۱۵٫ لینک دادن بیش از اندازه، لینک‌دادن اسپَم‌گونه[۲]

زمانی‌که لینک‌های زیادی از سایت‌های مشابه داشته باشید، این کار برای رنکینگ شما بد می‌شود (حتی اگر رویه، لینک‌دادن درطرفه نباشد یا به سایت‌های همکار کم‌کیفیت لینک دهد) زیرا تداعی خرید لینک یا اسپمینگ است. در بهترین حالت، تنها بعضی از لینک‌ها برای رنکینگ سئو به حساب آورده می‌شوند.(-۱)

۱۶٫ لینک‌های خروجی به مزارع لینک و دیگر سایت‌های مشکوک

برخلاف لینک‌های ورودی از مزارع لینک و دیگر سایت‌های مشکوک، لینک‌‌های خروجی به سایت‌های همکار کم‌کیفیت می‌توانند شما را درگیر کنند. شما باید بطور دوره‌ای وضعیت سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده می‌دهید را چک کنید زیرا بعضی اوقات سایت‌های خوب، سایت‌های همکار کم‌کیفیت می‌شوند و برعکس. (-۳)

۱۷٫ لینک دادن غیر متقیم

لینک دادن غیرمستقیم زمانی اتفاق می‌افتد که سایت A به سایت B لینک دهد، سایت B به سایت C لینک دهد، و سایت C باز به سایت A لینک دهد. این مثالی از ساده‌ترین رویه بود، ولی حالت‌های پیچیده‌تر هم ممکن است رخ دهند. لینک دادن غیرمستقیم شبیه به مبادله‌ی لینک‌دهی دوطرفه‌ی پنهان بوده و مجازات دارد. (-۳)

البته ناگفته نماند که این نوع لینک دهی در آپدیت های اخیر گوگل تاثیر منفی پیدا کرده است.قبلا به این نوع تبادل لینک ، تبادل عنکبوتی گفته می شد که مفید هم بود …

۱۸٫ لینک‌های تک کاراکتری

زمانی‌که شما لینکی تک کاراکتری یا خیلی عریض دارید، از دید کاربران پنهان می‌ماند، بنابراین کسی روی آن کلیک نکرده و واضح است که این لینک فقط برای تحت تأثیر قرار دادن موتورهای جستجو است. (-۳)

  •      
  • رضا ایرانی
  • 25 آگوست 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.