فاکس بلاگ

آموزش وب مستر گوگل «« داده های ساختاری structured data »»

آموزش وب مستر گوگل «« داده های ساختاری structured data »»

 

جستجوگرهای اینترنتی برای شناسایی و خواندن محتواهای وب سایت ها با مشکلاتی روبرو هستند. داده های ساختاری روشی مفید برای توضیح محتوای وب سایت به موتورهای جستجو می باشد که می تواند در بعضی از موارد با رعایت کردن نکات و اصول فنی دیگر ، باعث بهبود عملکرد و رتبه بندی سایت شوند .  ابزار تست داده های ساختاریافته (Structured data testing) برای اطمینان از اینکه گوگل می تواند اطلاعات شما را بخواند و استخراج کند مورد استفاده قرار می گیرد .  اجازه بدهید با یک مثال کاربرد داده های ساختار یافته را بهتر روشن کنم به طور کلی اگر گوگل محتوای سایت شما را بهتر درک کند، میتواند اطلاعات غنی تری در این بخش نمایش دهد.

بعنوان مثال در مورد یک رستوران ممکن است محدوده قیمت آن را نمایش دهد، در مورد صفحه طرزتهیه ممکن است کل زمان پخت غذاها،یک عکس و امتیازبندی غذاها نشان داده شود و در این قسمت از یک آلبوم موسیقی، لیست آهنگ ها همراه با یک لینک برای پخش هرکدام می تواند قرار گیرد. این اطلاعات کوتاه به افراد کمک میکنند تا بدانند سایت شما چگونه به مورد جستجوی آنها ارتباط پیدا میکند و ممکن است منجر به کلیک های بیشتری داخل سایت شما شود. البته با رعایت کردن تمام این موارد باید به این نکته دقت داشته باشید که راه برای کسب رتبه های عالی در رنکینگ جهانی بسیار بسیار فراتر از این مطالب می باشد . این نکته ها و موارد فقط قسمتی در این پازل رتبه بندی وب سایت می باشد .

 اگر به بعضی از سایتهایی که در موتور جستجو گوگل نمایش داده می شود دقت کنید یک تصویر در کنار لینک سمت چپ ، همراه با یک نام بولد شده و ۵ ستاره در پایین لینک ورود به سایت مواجه می شوید . این دقیقا همان داده های ساختار یافته می باشد .  به طور کلی در این قسمت کاربر فقط به هشت نوع داده دسترسی دارد و فقط باید بین این هشت نوع داده انتخاب کند که چه تگی در چه قسمتی قرار بگیرد .  به عنوان مثال ابتدا نام ، سپس توضیحات ، سوم تصویر یا همان لوگو ، چهارم لینک ، پنجم برند و نام تجاری و…

با توجه به توضیحاتی که داده ام فرض کنید میخواهید این قسمت را کامل کنید و برای وبسایتتان یک داده ساختار یافته ایجاد کنید .
۱٫ ابتدا وارد این لینک http://www.google.com/webmasters/markup-helper شوید .  این بخش به صورت مستقیم از طریق خود وبمستر هم قابل دسترسی می باشد  . *–
Google Webmaster Tools ذ »» Other Resources »» Structured Data Markup Helper

 

 

 

۲٫ آدرس وبسایت تان را در قسمت مشخص شده وارد کرده و یک موضوع را از میان ۱۰ داده  نمایش داده شده انتخاب کنید .
من در این قسمت Products را انتخاب کرده و آدرس سایت خودمان را وارد میکنم www.asarayan.com

 

 

۳٫ بر روی کلید Start Tagging کلیک کنید .  اجازه بدهید صفحه به صورت کامل بارگذاری شود .

 

 

۴٫ صفحه اصلی داده های ساختار یافته از دو بخش تشکیل شده است .  در سمت چپ، بخش Visual Representation (نمایش بصری) آدرس اینترنتی سایت و در سمت راست، قسمت Structured Data Information مشاهده می شود.
بر روی هر قسمت از وب سایت که  کلیک راست کنید ۸ گزینه به شما نمایش داده می شود که فقط می توانید یکبار از هر کدام استفاده کنید .
مثلا نام وب سایت را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک راست کنید . سپس گزینه Name را انتخاب تا نام وب سایت به قسمت مورد نظر اعمال شود .

 

 

همانطور که مشاهده می کنید نام وب سایت به قسمت مورد نظر اضافه شده است .

 

 

۷ قسمت دیگر را هم به همین منوال تکرار کنید . یعنی برای توضیحات یک قسمت را انتخاب و بر روی آن کلیک راست کنید سپس گزینه description را انتخاب کنید .
شما می توانید بر روی کلید Add Missing tags کلیک کرده و این ۸ مرحله را از طریق کادر باز شده انجام بدهید .

یعنی description را انتخاب کرده و یک توضیح در مقابل آن تایپ کنیم .

 

۶٫ اگر می خواهید تعداد زیادی تگ را حذف یا از دوباره وارد کنید، با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) که علامت یک ستاره در بالای صفحه می باشد، قسمت Clear All Tags From This Page را انتخاب نمایید.
برای تگ هایی که در صفحه برجسته و متمایز (های لایت) نمی شود، می توانید از missing tags استفاده کنید.

بعد از اینکه تگ کردن سایت تمام شد بر روی کلید Create Html کلیک کنید . در این قسمت تمام کدهایی که توسط شما تگ شده اند با رنگ زرد هایلایت شده است . بر روی کلید Finish کلیک کنید .

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 08 جولای 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.