فاکس بلاگ

آموزش وبمستر تولز گوگل

 آموزش وبمستر تولز گوگل

Google webmaster tools که در نسخه جدید google search console  نامیده می شود  نسبت به پنج سال گذشته دستخوش تغییرات بسیاری بوده است. موتور جستجوی گوگل همانطور که وعده داده بود اطلاعات موجود در کنسول سرچ خود بسیار بیشتر کرده است که برای سئو سایت بسیار مفید و موثر خواهد بود. هنگامی که گوگل اطلاعات کافی در رابطه با کلمات کلیدی را در اختیار کاربران قرار داده است کاربران نیز می توانند بیش از پیش به این ابزار قدرتمند گوگل تکیه کنند. البته “Search Analytics”  و “Links to Your Site” دو قسمت مهمی هستند که از بازماندگان نسخه قدیمی گوگل وبمستر تولز بوده اند و تاثیر مهمی بر سئو و بهینه سازی سایت دارند.

اگر چه ممکن است کاربران هیچ گاه بصورت کامل از ابزارهای موجود راضی نباشند اما گوگل اطلاعات مفیدی برای راهنمایی کاربران خود منتشر کرده است و با استفاده از اعتبار خود مرکز نگهداری و پشتیبانی اطلاعات کاربردی برای کاربران و همچنین رفع مشکلات موجود را راه اندازی نموده است.

موتورهای جستجوی دیگر از جمله بینگ و یاندکس نیز دارای کنسول سرچ می باشند اما هیچ کدام ابزار قدرتمند گوگل را در اختیار کاربران قرار نمی دهند.

در ادامه این مقاله به توضیحات مهم و کاربردی کنسول گوگل خواهیم پرداخت. قسمتهایی که ممکن است برای سئو سایت شما حیاتی باشند.

از ابتدای کار شروع می کنیم. میخواهیم سایت خود را در کنسول گوگل ثبت نماییم. برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به گوگل وبمستر تولز

برای ثبت سایت خود لازم است با یک اکانت گوگل یا gmail لوگین نمایید. پس از لوگین و ورود مجدد به گوگل وبمستر روی گزینه add property  کلیک کنید. نام سایت خود را وارد نموده و تایید نمایید تا وارد مرحله بعد شوید. نکته ای که در این قسمت برای سئو سایت بسیار مهم می باشد رعایت کردن نحوه وارد کردان نام سایت است. شما می توانید نام سایت خود را هم با wwwو هم بدون www وارد نمایید. نام سایت خود را به هر مدلی که می باشد, به همان صورت وارد نمایید.

پس از ورود به مرحله بعد شما باید به یکی از روشهای موجود تایید کنید که سایتی که وارد نموده اید متعلق به شماست. از توضیحات اضافه در این رابطه می پرهیزیم. به یکی از روشهای موجود سایت خود را تایید نمایید تا وارد مرحله بعد شویم.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 28 نوامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.