فاکس بلاگ

آموزش ساخت لینک های داخلی فوق العاده ارزشمند

آموزش ساخت لینک های داخلی فوق العاده ارزشمند

در ابتدای این مقاله جا دارد که بگویم این محتوا سنگین است.لطفا با دقت بخوانید ، سوالات خود را یادداشت کنید و حتما پس از اتمام اگر به پاسخ سوالات خود نرسیدید آن را از بنده بپرسید.

۹ نکته ارزشمند برای ایجاد یک ساختار کشنده لینک داخلی

خیلی ها فکر می کنند لینک‌ دهی داخلی کم اهمیت ترین و بی ارزشترین تاکتیک در همه‌ی روش های بهبود موتور جستجو (سئو) می باشد. چیزی که بسیاری از سئوکاران درک نمی‌کنند این است که شما اغلب می توانید از “ارزش سئوی” بیشتری از لینک های داخلی‌ای که در صفحات با ارزش قرار گرفته اند نسبت به لینک های وارد شونده برخوردار شوید.

لینک‌ دهی داخلی همچنین باعث توزیع برابر لینک های سالم در سایت می شود که به شما اجازه می دهد بصورت هدفمند لینک ها را به بخش های هدف متصل سازید، صفحات قدیمی و پایین سایت را بالا بکشید و عملکرد آرشیو را بطور کلی برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه کنید. همچنین ساده‌تر می توانید anchor text موردنظرتان را ساختار بدهید و بشیوه مطمئنی اولویت را به لینک داخلی خود بدهید و سپس به لینک های ورودی.

هنگامیکه کار را با سایت جدیدی آغاز می کنید، یکی از اولین مواردی که بایستی انجام شود، ایجاد و توسعه یک استراتژی لینک‌ دهی داخلی است. در اینجا روش های خوبی برای شروع آمده است.

  1. تعیین صفحات با بیشترین لینک ورودی

برای آغاز استراتژی لینک‌ دهی داخلی ، به سایت Open Site Explorer مراجعه کنید.

لیستی از بیشترین صفحات لینک‌ شده در سایت مذکور تهیه کنید . علی القاعده این صفحات بزرگترین مخازن دارای سهم از لینک هستند و هدف شما مهار و توزیع موثر جریان لینک موجود در این صفحات است.

  1. متصل کردن تمامی صفحات موردنظر برای سئو به یکدیگر

بسیار خوب است که میزان تلاشتان برای ساخت لینک را تا جایی که ممکن است بالا ببرید. در سایت متصل کردن تمامی صفحات با سئوی ضعیف، روشی عالی است چرا که هرزمان لینکی درونی برای یک صفحه‌ی ضعیف بسازید، متعاقباً سهم لینک به سمت دیگر صفحات ضعیف سایت شما سرازیر می شود، که باعث چندین برابر شدن ثمره‌ی تلاش شما می شود. آسانترین راه برای متصل کردن صفحات با سئوی ضعیف، اضافه کردن لیستی از “لینک های مرتبط” در پایین هر صفحه یا در حاشیه آن است.

  1. لینکها را درون صفحه اول سایت قرار دهید.

صفحه اول اغلب بیشترین لینک ورودی را دارد. بنابراین بایستی توجه ویژه ای به سهم لینک آن شود. همچنین هرچیزی که از صفحه اول به صفحات داخل سایت لینک می شود، تضمینی قوی و مطمئن برای موتورهای جستجو می فرستد که سایت شما ارزش زیادی برای آن صفحات قائل است.

با اضافه کردن لینک های پیشنهادی در بلوک هایی در زیر یا حاشیه صفحه با نام “پربازدیدترین ها” و “پرطرفدارترین ها” ارزش آنها را بالا می برید (گاهی اوقات از بی سگی باید طناب به گردن شغال بیندازید!).

  1. قرار دادن لینک ها در صفحاتی با معماری اطلاعات عالی

صفحاتی که معماری اطلاعات قوی دارند (IA) شاید بیشترین لینک ورودی را در سایت نداشته باشند (بطور قطع نمی توان گفت) اما آنها فقط یک کلیک از صفحه اصلی فاصله دارند. این به آن معناست که درصد بالایی از سهم لینک در صفحه اول سایت به سمت این صفحات سرازیر می شود. به بیان دیگر اضافه کردن لینک ها در اینجا کمک می کند که صفحات قدیمی تر به پله های بالاتری از نردبان IA برسند. (شاید همین الآن این سوال پیش آید که منظور از این صفحات کدامند ؟ به عنوان مثال منظور صفحه ای مثل تماس با ما یا ارتباط با ما و یا تبلیغات است که تنها با یک کلیک از صفحه اصلی وارد آن ها می شویم)

  1. توجه به بخش های غیر معمول برای اضافه کردن لینک‌ها

تعدادی از بهترین صفحات برای تقسیم سهم لینک، صفحات با بیشترین بازدید و کلیک هستند، مانند رهبران کمپانی ها، قوانین حریم شخصی، قوانین خدمات، ارتباط با ما و غیره. تا زمانیکه مشتری مخالف اضافه کردن لینکهای داخلی به این صفحات است (و بله بایستی حتما با مشتری هماهنگ باشید و بدون گرفتن چراغ سبز حرکت نکنید!)، این صفحات بسیار عالی هستند چرا که نه تنها در معماری خوب هستند بلکه اغلب از دیگر لینک ها جدا و آزاد هستند، یعنی شما با دوجین لینک داخلی یا خارجی برای کش صفحه لینک مواجه نیستید.

  1. از پاورقی فوتر استفاده کنید.

بحثی وجود دارد که ایا گوگل لینک های پاورقی را کم ارزش تر در نظر می گیرد یا خیر. به نظر من، لینک های پاورقی ذاتاً با توجه به موقعیتشان در صفحه “کم ارزش‌تر” هستند و به این دلیل سیگنالی به سمت کاربران و موتورهای جستجو فرستاده می شود که این صفحات کم اهمیت تر هستند.

پاراگراف بالا می گوید که درحالیکه لینک به “سایت های خارجی” در پاورقی ممکن است بی ارزش باشد، اما لینک به “صفحات داخلی” مطمئنا با ارزش است (چقدر این موضوع جای بحث دارد و از سایتی به سایتی دیگر متفاوت است). از پاورقی های متحرک در سایتتان استفاده کنید تا این منطقه را برای موتورهای جستجو جذابتر کنید.

  1. استفاده از ریزه کاری ها

موارد کوچکی هستند که نقش راهبردی دارند و به کاربران اجازه می دهند تا به صفحه قبل بازگردند بدون اینکه روی دکمه back کلیک کنند یا لینک نوار آدرس را کوتاه کنند. با اینحال، این موارد برای لینک دهی داخلی عالی هستند. نه فقط می توانید سهم صفحات را به یکدیگر وصل کنید که می توانید از anchor text استفاده کنید تا سیگنالی مثبت برای نشان دادن با معنی بودن صفحات بفرستید.

  1. از وبلاگ صرفنظر نکنید!

وبلاگ ها و مطالب آنها یکی از منابع اصلی تقسیم سهم لینک هستند بنابراین مهم است که در استراتژی لینک‌ دهی داخلی تان از وبلاگ صرفنظر نکنید. برای تقسیم سهم در سراسر وبلاگ، می توانید از related post plugins، ویجت پست های خوب در sidebar، دسته بندی ها، breadcrumbs، و better pagination استفاده کنید.(دقت داشته باشید منظور از بلاگ ها بخش های گوناگون سایت شما با موضوعیت های خاص است.مثلا بخش اخبار)

  1. کنترل پنلی از لینک های داخلی بسازید

گزارشی از همه فعالیت های لینک دهی داخلی تان داشته باشید. تمامی فعالیت هایتان در زمینه لینک دهی را بصورت صادقانه ضبط کنید تا هرزمان خواستید مجدد آنها را ببینید و در صورت لزوم در لینک موجود در سایت تجدیدنظر کنید (به عنوان مثال تصمیم مگیرید سیاست های کلمات کلیدی هدف را برای دسته ای از صفحات جابجا کنید و …).

گزارش لینک نیز به شما کمک می کند تا دنبال کنید کدام صفحات بروز شده اند و کدامیک همچنان بروزنشده هستند. تعدادی از داده های مهم که می توانید در گزارش لینکتان بررسی کنید:

به کدام صفحات در یک سایت لینک داخلی اضافه کرده اید.

چه تعداد از لینک های داخلی را به یک صفحه متصل کرده اید (اضافه کردن تعداد بیش از اندازه لینک به یک صفحه باعث می شود که صفحه مورد نظر برای کاربران اسپم بنظر برسد).

از چه تنوعی برای anchor text و link text استفاده شده است.

تعداد دفعاتی که هر link text استفاده شده است.

در پایان، تاریخ هایی که لینک ها را اضافه کرده اید را دنبال کنید و هر مورد دیگری که به تاثیر گذاری بیشتر لینک دهی داخلی بصورت صفحه به صفحه و حتی سایت به سایت کمک می کند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 14 سپتامبر 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.