فاکس بلاگ

آموزش ساخت بهترین نوع لینک

آموزش ساخت بهترین نوع لینک

به نظر می رسد بخش قابل توجهی از بهینه سازی پنگوئن برای مقابله با بهینه سازی از طریق سایت های لینک دهنده (بک لینک دهنده) است. سئوکاران ساوی (بک گروه معروف در بحث تحلیل سئو در جهان) درباره ی مفهوم anchor text سالها نگران بوده اند و آپدیت پنگوئن فقط تاکید کرد که anchor text طبیعی در حال حاضر برای بهینه سازی سایت مهم است.

چه چیزی یک anchor text طبیعی تولید می کند؟

در واقع به نظر من استفاده از ۶۰% لینک های غیر هدفمند و ۴۰% کاملا هدفمند می تواند ترکیبی خوب برای رسیدن به هدف باشد.  

من معتقدم که این موضوع مسئله ای مهم است که من می خواهم در آینده روی آن مطالعه بیشتری داشته باشم.

در این مطلب من نتایج مطالعه ای مختصر روی ۹ وبسایت را قرار داده ام. هر وبسایتی که برای این آنالیز انتخاب شده است، سایتی معتبر است و رنک خوبی برای کلمات کلیدی مهم دارند و البته ناگفته نماند این سایت ها را از همکاران سئو کار خودم در کشور انگلستان به عنوان پیشنهاد دریافت کرده ام.

نکاتی در مورد آنالیز:

  • داده های متن کلیشه ای از سایت های سورس باز آورده شده است.

  • متن های کلیشه ای که به دامنه اصلی اشاره می کنند، برای محاسبات استفاده شده اند (همچنین من به رنک صفحات انتخابی دقت کردم که اختلاف چندانی نداشتند).

  • تعدادی از لینک های دامنه های اصلی برای محاسبات استفاده شد.

  • به سبب روشی که برای فیلتر کردن نتایج استفاده کردم، دامنه و آدرس متن کلیشه ای بصورت فشرده به عنوان متن های کلیشه ای برند دار دسته بندی شدند.

  • در واقع من نام محصولات، دسته محصولات و غیره را همانند عبارت های برند دار به حساب نیاورده ام. اگر آنها نیز محاسبه می شدند درصد متن های کم ارزش برند دار افزایش می یاقت.

  • هدفهای اصلی: برآورد میزان استفاده از متن های کم ارزش برند دار، بدست آوردن کلمات کلیدی‌ که سایت در آن ها رنک پیدا کرده است و آنالیز اینکه چقدر کلمه کلیدی برای یک متن تولید شده استفاده شده است.

نتیجه گیری نهایی

  1. اکثریت لینک های آنالیز شده (حدود ۵۵ تا ۷۵ درصد) شامل برند/وبسایت در متن دارای anchor text هستند.

  2. بیشتر anchor text ها طبیعی رایج، تنوعی از نام برند و آدرس وبسایت است.

  3. anchor text های دقیق به ندرت یافت می شوند (ظاهرا همیشه نیازی به آنها برای رنکینگ نیست، حتی برای کلمات کلیدی پرکاربرد).

  4. عبارت های منطبق با anchor text ها همچنان غیررایج هستند.

مشخصات anchor text های طبیعی چیست؟

با استفاده از داده های مطالعات، بررسی ها و تحلیل های سایت های مذکور پیشنهاد میکنم که :

مشخصات لینکی طبیعی در درجه اول بشدت به anchor text های برنددار (بعضی از آنها امکان دارد شامل کلمات کلیدی نیز باشد)، و در درجه دوم به بخشی از کلمات کلیدی منطبق با anchor text ها (مانند اینجا کلیک کنید، وبسایت و …) و به مقدار خیلی کمی به anchor text های کاملا منطبق در آن وابسته است.

اگر پاراگراف بالا را متوجه نشده اید دوباره و حتی ده باره بخوانید و اگر سوالی داشتید حتما و حتما ازم بپرسید.

با توجه به داده های مطالعات من و مطالعات جئوف، من معتقدم که پیروی از نکات تحلیلی و اجرا شده ارزش زیادی دارد :

  1. ۶۰% برند، برند+کلمه کلیدی، و anchor text های غیر هدفمند

  2. ۳۰% بخش، عبارت و جمله منطبق با anchor text های کلیدی

  3. ۱۰% anchor text های کاملا منطبق

  •      
  • رضا ایرانی
  • 15 سپتامبر 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.