فاکس بلاگ

آموزش ساخت بهترین آدرس برای صفحات سایت

آموزش ساخت بهترین آدرس برای صفحات سایت

ابتدا باید یادآوری کنم که آدرس صفحات سایت هم بر سئو تاثیر می گذارد و هم بر روی جذب بازدیدکننده بیشتر و در کل بر بهینه سازی سایت تاثیر زیادی دارد و سبب افزایش بازدید سایت شما می شود.

بر روی سئو تاثیر می گذارد چون گوگل دوست دارد لینک های بهینه شده ای را ببند و ایندکس کند که الگوریتم ان را قبلا اعلام کرده و بر روی کاربران تاثیر می گذارد چراکه وقتی یک آدرسی را که کوتاه و حفظ کردنی باشد خیلی راحت می تواند به خاطر بسپارد و بارها از ان استفاده کند و حتی خیلی راحت به دیگران پیشنهاد دهد.

پیشنهاد میکنم موارد زیر را که بسیار کامل در مبحث آدرس دهی موفق به صفحات یک سایت ، تهیه شده است مطالعه بفرمایید :

  1. مطلب خود را توصیف کنید

آدرسی واضح، آدرسی عالی است. اگر کاربری به نوار آدرس (یا لینک پیست شده) نگاه کند و بتواند قبل از مطالعه مطلب حدس دقیقی در مورد محتوای صفحه بزند، نشان می دهد که شما به خوبی کار خود را در زمینه آدرس دهی انجام داده اید. این آدرس ها مطمئنا اشتراک گذاری، ایمیل، نظر، کپی و یا حتی پیشنهاد از طریق موتورهای جستجو را در پی دارند.

  1. آدرس دهی کوتاه

همیشه به یاد داشته باشید که اختصار یک موهبت است. آدرس های کوتاه تر برای کپی-پیست، خواندن پای تلفن، نوشتن در کارت تجاری یا استفاده در دیگر جاهایی که کاربرد دارد، آسان تر هستند.

  1. آدرس ثابت بسیار مهم است.

این امر وحی منزل نیست ولی با اطمینان می توانم به شما بگویم که بعضی از موتورهای جستجو فقط به دنبال لینک های ثابت هستند نه لینک های متغیر. هیچ بشری آدرسی با کاراکترهای زیادی شامل “؟”، “&”، و “=” را دوست ندارد.

  1. توصیفی بهتر از عددی است.

اگر به این فکر می کنید که از ۱۱۴/cat223/ استفاده کنید بهتر است که از /brand/adidas/ استفاده کنید. حتی اگر توصیف کلمه ای برای کاربر تازه کار آشنا نیست بازهم استفاده از کلمه بهتر است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد کاربرانتان از شما به دلیل آنکه راه شناسایی مشکلات توسعه را آسان کرده اید، تشکر خواهند کرد.

  1. کلمات کلیدی در بهینه سازی ادرس های صفحات آسیب نمی بینند.

اگر می دانید که عبارات کلیدی محبوبی در وبسایت خود برای افزایش ترافیک دارید ، مطمئنا به دنبال نتیجه گیری خوبی هم هستید. کلمات کلیدی قطعا یکی از پارامترهای استراتژیک بشمار می رود بنابراین لیستی از بازار تهیه کنید و در صفحات مرتبط قرار دهید. برای صفحات تولیدی متغیر CMS، گزینه شامل کلمات کلیدی را در آدرس ایجاد کنید.

  1. ساب دامنه ها راه حل نیستند.

اولا، هیچگاه از چندین زیر دامنه استفاده نکنید (مانند siteexplorer.download.newseo.ir). این روش پیچیده و غیر لازم است. دوما، فرض کنید که زیر دامنه ها پتانسیل ایفای نقش جدا از دامنه اصلی را در ارزش گذاری لینک دارند. در بیشتر موارد فقط تعداد کمی از زیر دامنه ها استفاده می شوند، ایرادی ندارد، اما من شانسی برایش قائل نیستم. بنظر من مزایای بدست آمده از مدیریت اعتبار (با سرازیر شدن SERPs توسط زیردامنه هایتان) نسبت به احتمال از دست رفتن لینک/اعتماد کم است. همچنین فکر می کنم که زیردامنه های قدرت گرفته از SERPها چیزی نیستند که موتورهای جستجو آنها را برای کاربرانشان مفید درنظر بگیرند و ممکن است که آنها را حذف کنند. البته این مورد هم یکی از نظرات شخصی بنده است که با گذشت زمان به دست آورده ام و قطعی نیست اما خوب برای من که جواب داده !

  1. پوشه های کمتر

یک آدرس باید عاری از پوشه های غیر ضروری باشد (یا کلمه یا کاراکتر برای آن موضوع)، به همین دلیل است که شلوار یک مرد باید بدون چین اضافه باشد. پارچه های اضافی بدون فایده است و احتمال بالقوه تاثیرگذاری را از بین می برد.

  1. خط فاصله بهترین جداکننده

زمانی که لینکی با کلمات متعدد و در قالب یک عبارت تولید می شود، خط فاصله بهترین جدا کننده عبارات است (مانند brand/link-and-seo/) که با (_)، (+) و یا هیچی دنبال می شود.

  1. استفاده از روال مشخص

اگر سایت شما از فرمت ساده ای استفاده می کند، سعی نکنید بخشی را منحصربفرد طراحی کنید. در ابتدای آدرس دهی راهنمای مرحله به مرحله برای آدرسهایتان قرار دهید تا کاربران درک درستی از محتوای قرار گرفته در هر پوشه و صفحه‌ داشته باشند. این امر در مقیاس جهانی برای سایت هایی که پلت فرم ها ، برندها و .. را به اشتراک می گذارند، بکار می رود. بنابراین در چنین شرایطی که این روش های مرحله به مرحله وجود دارد انجام دادن کارهای من درآوردی احمقانه است.

۱۰٫حساس نباشید ولی دقت کنید

با اینکه آدرس ها می توانند هم کاراکترهای بزرگ و هم کاراکترهای کوچک را قبول کنند اما هرگز اجازه ندهید کاراکترهای بزرگ در آدرس قرار گیرند. اگر تاکنون از آنها استفاده کرده اید، همه آنها را از طریق ۳۰۱ به حالت کاراکتر کوچکشان تغییر دهید تا از شلختگی جلوگیری کنید. اگر شما انواع ترافیک ورودی را داشته باشید، ممکن است حتی قانون ۳۰۱ را درنظر بگیرید تا هر بزرگی نادرستی را تصحیح نماید.

راستی ، حتما می دانید که گوگل کارکترهای بزرگ را شناسایی نمی کند و حالت کوچک همان کارکتر را ثبت می نماید!

۱۱٫داده های اضافی وارد نکنید

شکی وجود ندارد که آدرس های مشابه با کاراکترهای اضافی باعث تولید محتوای یکسان می شود. لذا کاربران در وب به این نکته پی می برند، موتورهای جستجو و کاربران آنها گیج می شوند (با مطالب تکراری) و در نتیجه از سایت شاکی می شوند.

به مثال های زیر که از سایت یکی از همکاران آمریکائی ام ترجمه کرده ام دقت بفرمایید :

در زیر تعدادی از کسانی که از موارد بالا پیروی نکرده اند آمده است:

  • http://www.target.com/gp/detail.html/602-9912342-3046240_encoding=UTF8&frombrowse=1&asin=B000FN0KWA

 

target (که توسط آمازون پشتیبانی می شود) محتوایشان را توصیف نمی کنند یا از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند یا خیلی محدود استفاده می کنند.

  • http://etsy.com/view_item.php?listing_id=477443&pic_id=2

با اینکه یکی از سایت های مورد علاقه من است اما آدرس های Etsy برای توضیح اطلاعات تولید نشده اند و همچنین استفاده متعدد از پارامترها و فاصله بین خطوط بد است.

  • http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=98115&ie=UTF8&z=12&om=1&iwloc=A

گوگل باید شرمنده شود؛ نقشه آنها تقریبا غیرقابل استفاده است به سبب استفاده از آدرس های بلند و ناکارآمد (با اینکه می دانند که بسیاری از مردم آن آدرس‌ها را در ایمیل‌ها کپی می کنند).

موارد زیر کارشان را بهتر انجام داده اند اما همچنان می توانند بهتر شوند:

  • http://men.style.com/news/gadgets/092006

تقریبا خوب است و نشان می دهد که زیردامنه های استفاده شده برای برند طراحی شده اند. خیلی بد است که داده های بسیاری را قرار داده اند اما خب حداقل کلمات کلیدی اضافه را بریده اند و در انتها بصورت تشریحی اورده اند.

  • http://www.nasa.gov/home/index.html?skipIntro=1

ناسا پارامترهای متغیر زیادی در صفحاتش دارد و /home/index.html را بدون دلیل منطقی اضافه کرده است.

  • http://www.newyorkmetro.com/fashion/fashionshows/2007/spring/ main/newyork/womenrunway/marcjacobs/

آنها تلاش کرده اند که بخوبی تشریح کنند که کار خوبی است ، اما کلمات را جدا نکرده اند و ۷ پوشه تو در تو قرار داده اند.

آخرین مثال ها تقریبا همه پارامترها را رعایت کرده اند

  • http://www.discoverohio.com/visitors/map.asp

فوق العاده است؛ کوتاه، توصیفی، ثابت و واضح.

  • http://web.mit.edu/is/usability/usability-guidelines.html

بجز زیردامنه، همه چیز تقریبا عالی است.

  • http://www.whitehouse.gov/history/presidents/jk35.html

من از کاخ سفید تشکر می کنم چون از عبارت “john-kennedy” در عنوان صفحه استفاده نکرده است چون که شماره او آمده است (۳۵ امین رییس جمهور آمریکا).

آدرس بنظر می رسد که یکی از آسانترین مراحل سئو باشند اما من به شخصه این مشکل را با تک تک مشتریانم دارم. امیدوارم این مطلب بتواند تا حدودی به شما کمک کند تا در ابتدای راه همه جوانب را درنظر بگیرید تا در وسط راه دچار مشکل نشوید.

یادمان نرود پرسیدن عیب نیست ، ندانستن عیب است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 03 اکتبر 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.