فاکس بلاگ

آموزش سئو با بررسی فاکتورهای سایت محور

SEO-2014

در ادامه اشاره به ۲۰۰ فاکتور اصلی بررسی شده توسط گوگل (بر اساس آخرین نتایج) به موارد سایت محور رسیدیم :

تولید محتوا با ارزش و بینش منحصربفرد : گوگل بیان کرده که به دنبال شکار سایت هایی است که مطلب مفید و جدیدی تولید نمی کنند، خصوصا سایت های وابسته کوچک.
صفحه ارتباط با ما : سند کیفیت گوگل که در بالا ذکر شد بیان می کند که آنها سایت هایی را ترجیح می دهند که دارای بخشی برای اطلاعات ارتباطی با کاربران است. این کار اثرگذاری بیشتری دارد اگر اطلاعات ارتباطی شما منطبق با اطلاعات دامنه شما باشد (واقعا فکر می کردید که گوگل اطلاعات صفحه تماس با ما شما را با اطلاعات صاحب دامنه چک کند ؟!!!).
اعتبار دامنه/رنک اطمینان : اعتبار سایت (که با شمارش تعداد لینک های بیرونی سایت شما سنجیده می شود-سایت های مورد اعتماد) فاکتور رنکینگ بسیار مهمی بشمار میرود.
معماری سایت : معماری عالی ، قرار دادن بخش های مختلف کنار یکدیگر به گوگل کمک می کند که بتواند مطالب شما را بصورت موضوعی مرتب کند.
بروزرسانی های سایت : هرچندوقت سایت آپدیت می شود؟ و بویژه اینکه چه زمانی مطلب جدیدی به سایت اضافه می شود؟ (این از گذشته های دور هم فاکتور تاثیرگذاری بوده است.لطفا اگر متوجه نشدید حتما بپرسید)
تعداد صفحات : تعداد صفحاتی که سایت دارد نشانه ضعیفی از قدرت نویسندگی بشمار می رود. در تعداد بسیار کمی از سایت های بزرگ این فاکتور باعث تشخیص سایت اصلی از سایت های وابسته کوچک می شود.
حضور نقشه سایت : نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را آسانتر و جامعتر ایندکس نمایند که باعث افزایش بازدید می گردد.
زمان های فعال بودن سایت : زمان های بالا نیامدن سایت به دلیل مشکلات سرور یا تعمیر و نگهداری، ممکن است به رنک شما آسیب وارد کند (و ممکن است اگر اصلاح نشود به خارج کردن ایدنکس های شما بینجامد).
مکان سرور : در جایی که سایت شما در منطقه جغرافیایی متفاوتی رنک می گیرد موقعیت سرور ممکن است تاثیرگذار باشد.
اعتبارنامه‌ی SSL : گوگل خاطرنشان کرده است که آنها گواهینامه‌ی SSL را ایندکس می کنند که به این معناست که آنها از HTTPS به عنوان سیگنالی برای رنکینگ استفاده می کنند.
قانون خدمات و حریم شخصی : این دو صفحه به گوگل کمک می کند تا بفهمد سایت عضوی قابل اعتماد در فضای اینترنت است.
اطلاعات متا تکراری درون سایت : اطلاعات متای تکراری در سراسر سایت ممکن است تمامی بازدید صفحات شما را پایین بیاورد.
هدایت بخش های آدرس : این استایلی از معماری سایت کاربرپسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند بفهمند در کدام قسمت از سایت هستند:

شما اینجا هستید -> صفحه اصلی / بخش آموزش سئو

SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting، هم نظر هستند که این کار ممکن است فاکتوری برای رنکینگ باشد.
بهینه سازی موبایل : موضع رسمی گوگل در مورد موبایل این است که سایتی پاسخگو برای کاربران موبایلی ایجاد شود.
یوتیوب : شکی وجود ندارد که ویدئوهای یوتیوب رفتار تدریجی در SERPها (احتمالا به سبب اینکه گوگل صاحب آن است) نشان می دهند:

در حقیقت، زمینه موتور جستجو نشان می دهد که پس از پاندای گوگل ترافیک سایت یوتیوب بطور واضحی افزایش یافته است.
قابلیت های استفاده سایت : سایتی که استفاده از آن سخت است می تواند با کاهش زمان حضور در سایت، بازدید صفحه و افزایش bounce rate، به رنک آسیب برساند. این موضوع ممکن است مستقل از فاکتور الگوریتمی جمع آوری شده از حجم انبوهی از داده های دامنه کاربر باشد.
استفاده از ابزار وبمستر و آنالیز گوگل : برخی ها فکر می کنند که نصب این دو برنامه روی سایت می تواند میزان ایندکس سایت را افزایش دهد. این دو نرم افزار همچنین ممکن است با دادن داده های بیشتر به گوگل برای کار روی آنها، مستقیماً بر رنک اثر بگذارند (یعنی دقت بیشتر در bounce rate بدون توجه به اینکه شما ترافیکی از backlinks دریافت می کنید یا نه).
نظرات کاربران مساوی است با شهرت سایت : قرار گرفتن سایتی در سایت های مروری مانند help.com و RipOffReport.com نقشی مهم در الگوریتم بازی می کند. گوگل حتی در اقدامی کم سابقه رویکرد شفاف خود را در قبال نظرات کاربران و اهمیت آن اعلام کرده است.

در واقع بخصا فکر میکنم خیلی خوب است که کاربران در پست های قدیمی ما نظر بدهند چراکه شاید گوگل علاوه بر اینکه نظر را حاوی ارزشمند بودن مطلب بداند ، این اتفاق را آپدیت مطلب نیز بداند !

نئوسئو

  •      
  • رضا ایرانی
  • 05 آوریل 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.