فاکس بلاگ

آموزش سئو با بررسی تعامل کاربری

آموزش سئو با بررسی تعامل کاربری

بنده در تمام جلسات آموزشی دقایق زیادی را درباره تعامل با کاربر (به جهت بهبود سئو سایت) می پردازم.به شخصه اعتقاد دارم گوگل اینکه می گوید من کاربر محور هستم واقعا درست است و به جز چند نکته سایر فاکتورهای و مباحث گوگل به بحث علاقه کاربر از صفحات وب سایت شما برمی گردد.حتی طرز نوشتن شما برای کاربر و برقراری ارتباط صمیمی و یا رسمی با او هم در نگاه گوگل تاثیرگزار خواهد بود !

۱۲۸٫ میزان کلیک ذاتی برای کلمه کلیدی: صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR بدست می آورند، می توانند یک امتیاز SERP برای آن کلمه کلیدی وبژه بدست آورند(البته بنده این میزان امتیاز را نمی توانم قطعا مشخص کنم ولی می دانم که هست).
۱۲۹٫ CTR ذاتی برای تمامی کلمات کلیدی: این تمام کلمات کلیدی در واقع شما را سردرگم نکند.منظور این است که هر کلمه یا عبارت کلیدی که توسط شما انتخاب می شود از ارزش بالقوه ای برخوردار می باشد اما قطعا این ارزش ها یکسان نیستند.
۱۳۰٫ میزان گزاف گویی: همه سئوکاران موافق نیستند که میزان گزاف گویی اهمیتی دارد. اما این موضوع می تواند راهی باشد که گوگل از کاربرانشان به عنوان تست کننده ی کیفیت استفاده کند (صفحاتی که کاربران به سرعت از آن خارج می شوند قطعا خیلی خوب نیستند و این همان بحث bounce است که قبلا بارها در مقالات مختلف به آن پرداختم).
۱۳۱٫ ترافیک مستقیم: گوگل تایید کرده است که داده های گوگل کروم را برای پی بردن به این موضوع که آیا سایت توسط کاربر دیده می شود یا نه (و هر چند وقت) استفاده می کند. سایت هایی با حجم ترافیک مستقیم بالا بالطبع رنک بالاتری نسبت به سایت های با ترافیک مستقیم پایین بدست می آورند.
۱۳۲٫ ترافیک تکراری: گوگل ممکن است نگاهی نیز به بازگشت مجدد کاربران به سایت داشته باشد و این بازدید های مجدد می تواند روی رنک تاثیر مثبتی داشته باشد (البته این بازگشت مجدد می تواند تعدد بازدید از صفحات یک سایت در بار اول ورود هم محسوب شود).
۱۳۳٫ سایت های بلاک شده: گوگل این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با این حال به نظر می رسد پاندا از این ویژگی به عنوان سیگنالی برای کیفیت استفاده می کند.
۱۳۴٫ Bookmarkهای کروم: می دانیم که گوگل داده های مرورگر کروم را جمع آوری می کند. صفحاتی که در کروم  Bookmark می شوند می توانند امتیاز خاصی داشته باشند (اما با توجه به تجربه بنده این امتیاز بسیار کم خواهد بود).
۱۳۵٫ داده های تولبار گوگل: موتور جستجو گودوین گزارش می دهد که گوگل از داده های تولبار به عنوان سیگنال رنکینگ استفاده می کند. با این حال، در کنار سرعت لود صفحات و malware، آنها نمی دانند که گوگل چه نوع داده ای از تولبار بدست می آورد (نباید هم بدانند ! درمورد گوگل حرف می زنیم ها!!!).
۱۳۶٫ تعداد کامنت ها: صفحاتی با تعداد کامنت زیاد می توانند نشانه ای از کاربر محوری و کیفیت باشد و این مسئله تاثیر زیادی در سئو سایت های خبری دارد.
۱۳۷٫ زمان Dwell : گوگل اهمیت زیادی به زمان Dwell (مدت زمانی که کاربر از طریق موتور جستجو وارد سایت شما می شود و در آن می ماند) می دهد. این موضوع گاهی اوقات با اصطلاح “کلیک های طولانی در مقابل کلیک های کوتاه” بیان می شود. اگر کاربران زمان زیادی در صفحه شما سپری کنند ممکن است گوگل آن را  نشانه ای از کیفیت قلمداد کند (این که اینجا گفتم ممکن است برای این است که از اصول گوگل کسی خبر ندارد اما شخصا فکر میکنم حتما تاثیرگزار است).

بگذارید باز هم تاکید کنم : جهت بهبود وضعیت سئو سایت تان ، مطالب سایت را برای کاربر منتشر کنید نه برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری.موتورهای جستجو هستند که باید خود را بر اساس نیاز کاربران وفق دهند نه مدیران سایت ها برای موتورهای جستجو !

لطفا سوالاتی که در ذهنتان پدیدار می شود را خیلی راحت از بنده بپرسید.من همواره منتظر سوالات شما هستم.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.