فاکس بلاگ

آشنایی با الگوریتم Rank Brain گوگل

آشنایی با الگوریتم Rank Brain گوگل

الگوریتم Rank Brain گوگل در حقیقت الگوریتمی جهت یادگیری سیستم هوش مصنوعی است که از ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۵ برای رتبه بندی وبسایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته این الگوریتم برای کمتر از ۱۵ درصد از کوئری ها و کلمات کلیدی های جستجو شده کاربران مورد استفاده قرار می گرفت. اما در مصاحبه ای که در سال ۲۰۱۵ با گوگل صورت گرفت، این شرکت اعلام کرد که الگوریتم Rank Brain بعد از محتوا و لینک، سومین عامل مهم در رتبه بندی نتایج جستجو است. این عامل باعث شد که در بحث سئو سایت توجه فراوانی به اصول هوش مصنوعی شود.

عملکرد الگوریتم Rank Brain گوگل

زمانی که کاربر کلمه ای را در گوگل سرچ کند و الگوریتم Rank Brain معنای آن را تشخیص ندهد، موتور جستجو می تواند معنای آن کلمه را حدس بزند و حتی نتایج جستجو را با کلمات هم معنی کلمه مورد نظر فیلتر نماید. در میان تمام الگوریتم های گوگل، الگوریتم Rank Brain در تلاش است که بهترین نتیجه را بر اساس بهترین هم معنی به کاربر بازگرداند. این الگوریتم بر اساس سیستم هوش مصنوعی سعی می کند معنای کلمات مختلف را از دیدگاه کاربران تشخیص دهد و یافته های خود را ثبت کند. سپس در هر کلمه نا مفهوم یا جدید بهترین تطبیق را انجام دهد.
بیش تر از ۲۰۰ عامل رتبه بندی مختلف وجود دارد که الگوریتم های گوگل از آن ها استفاده می کنند. این عوامل و نحوه عملکرد الگوریتم ها به طور کامل افشا نشده اند. Rank Brain سومین فاکتور مهم گوگل بعد از محتوا و لینک است. مطالعات نشان داده که Rank Brain قادر است روابط میان کلمات را نیز تفسیر کند. این روابط می تواند شامل علامت های توقف در دستور زبان (مانند نقطه، ویرگول، نقل قول و …) نیز شود. این علامت ها که بلا توسط گوگل نادیده گرفته می شد، اکنون به لطف Rank Brain اهمیت زیادی پیدا کرده است. این علائم جهت شناخت کامل کلمات و عبارات جستجوشده به کار می آیند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 05 آوریل 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.