فاکس بلاگ

آتوریتی چیست؟

آتوریتی چیست؟

آتوریتی (authority)، و در واقع پیج آتوریتی یا دامین اتوریتی عددی برای تعیین میزان اعتبار صفحه یا دامنه وب سایت است و به عوامل مختلفی که در این پست بیان کرده ایم بستگی دارد.

آتوریتی معیاری است که توسط شرکت moz.com ارائه شده است و برای بسیاری از فعالیت های سئو سایت باید ملاک قرار بگیرد. به عنوان مثال همانطور که در پست قبلی گفتیم، اتوریتی میزان اعتبار سایت ها را مشخص می کند که لازم است حتما در سئو off-page مورد توجه قرار بگیرد. برای دانلود افزونه moz و دیدن میزان آتوریتی سایت به صفحه بک لینک رایگان مراجعه کنید و mozbar متناسب با مرورگر خود را دانلود کنید. این اعتبار برای هر سایت عددی بین ۱ تا ۱۰۰ می باشد. اتوریتی صفحه با اتوریتی سایت مشابه است و دارای یک مفهوم می باشند. اما آتوریتی صفحه به جای اینکه قدرت کل دامنه یا زیر دامنه را مشخص کند، بیانگر قدرت رتبه بندی یک صفحه از سایت می باشد.

نکات مربوط به آتوریتی

– سایتی که آتوریتی بالاتری داشته باشد، اعتبار بیشتری نزد گوگل دارد.
– افزایش اتوریتی در ابتدا آسان است و به تدریج روند صعود سخت تر می شود.
– آتوریتی دامنه یعنی Domain Authority معمولا بیشتر از آتوریتی صفحه یا همان Page Authority است. به دلیل اینکه صفحه اول سایت معمولا بیشترین بازدید را دارد و در سئو بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

آتوریتی دامنه چگونه تعیین می شود؟

اتوریتی دامنه مقیاسی بین ۱ به عنوان بدترین نمره و ۱۰۰ به عنوان بهترین نمره است. این عدد توسط یک الگوریتم طراحی شده در شرکت moz در حال تغییر می باشد. هرچه این عدد برای سایتی بیشتر باشد، به این معنا است که ان سایت قدرت بیشتری در رتبه بندی گوگل دارد. کسب رتبه بین ۲۰ تا ۳۰ بسیار عادی است. رتبه ۰ تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۶۰ عالی و به همین نسبت ۷۰ تا ۸۰ و بالاتر فوق العاده است. برای سنجش میزان آتوریتی سایت مستقیما در خود وبسایت moz می توانید به لینک Moz Open Site Explorer مراجعه کنید. شرکت moz آتوریتی دامنه را با بیش از ۴۰ عامل گوناگون محاسبه می کند که مهم ترین این عوامل به شرح زیر می باشند.

بک لینک های دامنه

در این عامل، لینک های منحصر به فردی که دامنه وب سایت به دست آورده مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین اگر مثلا تعدا ۳۰ بک لینک از ۳ تا وبسایت گرفته شده باشد، سایت مذکور فقط ۳ تا بک لینک منحصر به فرد دارد. در حقیقت تعداد دامنه ها شرط می باشد. گرفتن بک لینک کم ولی از دامنه های مختلف، به جای گرفتن بک لینک زیاد ولی از دامنه های کم؛ رنکینک و اعتبار سایت شما را بیشتر افزایش می دهد.

عامل Moz Rank

عامل Moz Rank یک متریک مورد استفاده برای امتیاز دادن به قدرت بک لینک های سایت است. در واقع این عامل نه تنها تعداد بک لینک ها بلکه کیفیت آن ها را نیز مد نظر قرار می دهد. یک بک لینک با کیفیت بهتر از دو تا بک لینک بی کیفیت است. Moz رنک در مقیاس عددی ۱ تا ۱۰ قرار دارد و هرچه بالاتر باشد بهتر است. میزان متوسط آن معمولا ۳ است.

عامل Moz Trust

عامل Moz Trust همانند Moz Rank معیاری است که برای تخمین میزان کیفیت لینک های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.. با این حال دقت بالاتری دارد و به طور اختصاصی برای تعیین کیفیت وبسایت لینک دهنده به کار می رود. در واقع تعیین می کند که وبسایت مذکور برای دریافت بک لینک مورد اعتماد هست یا نه. وسایت های دارای دامنه های .edu و .gov بسیار قابل اعتمادند و تراست خوبی دارند. وبسایت های دارای این ویزگی گزینه مناسبی برای دریافت بک لینک هستند و اگر بتوانید از آن ها لینک بگیرید، تراست دامنه سایتتان را افزایش خواهید داد.

محتوای سایت

محتوا یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی موتورهای جستجو است. بنابراین جای تعجبی نیست که کیفیت محتوای سایت، عامل تعیین کننده قدرت و اتوریتی سایت است. در حالی که آتوریتی دامنه به افزایش رتبه در گوگل کمک می کند، محتوای سایت در این راستا بسیار تاثیر گذار است. بنابراین لازم است تولید محتوای سایت قوی داشته باشید.

سیگنال شبکه های اجتماعی

گوگل از سیگنال شبکه های اجتماعی و در واقع بازخوردی که از رفتار افراد در شبکه های اجتماعی دریافت می کند، به عنوان عامل مهمی در شناسایی مطالب خوب و با کیفیت استفاده می کند. به عنوان مثال فرض کنید محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید، لایک و کامنت زیادی دریافت کرده است. گوگل اینگونه برداشت می کند که محتوا کیفیت بالایی داشته است. Moz از همین سیگنال برای تعیین آتوریتی دامنه استفاده می کند.

گوگل فرندلی بودن

گوگل فرندلی بودن به استفاده درست از استانداردهای سئو سایت در کل وبسایت اشاره دارد. ساختار گوگل پسند یک وب سایت می تواند مستقیما در قابلیت استفاده از سایت تاثیر بگذارد. حال آنکه ساختار ضعیف، برقراری ارتباط کاربران با سایت را مختل می کند. همچنین ساختار تمیز و صحیح به موتورهای جستجو از جمله گوگل کمک می کند که به آسانی سایت را کرال کنند. این عامل نیز برای تعیین آتوریتی دامنه و افزایش آتوریتی دارای اهمیت زیادی است.

آتوریتی صفحه چگونه محاسبه می شود؟

اگرچه آتوریتی دامنه درک بهتری از عملکرد کل وب سایت فراهم می کند، اما این بدان معنا نیست که آتوریتی صفحه (page authority) مفید نیست. در حقیقت هر کدام از صفحات وب سایت شما، تاثیر مستقیم بر کل دامنه سایتتان می گذارند و به تبع بر رتبه بندی سایتتان تاثیر گذارند.
شرکت moz از مقیاسی مشابه با اتوریتی دامنه برای هر صفحه استفاده می کند که آتوریتی صفحه نام دارد. به خاطر داشته باشید حتی اگر هیچ فعالیتی روی صفحه سایت انجام ندهید، باز هم در اثر تغییرات مداوم الگوریتم آتوریتی moz ممکن است میزان آتوریتی صفحه تغییر کند. برخی از مهم ترین عوامل رتبه بندی moz برای آتوریتی صفحه به صورت زیر می باشد.
– بازخورد شبکه های اجتماعی روی پست های ما شامل لایک و کامنت تاثیر بالایی بر آتوریتی صفحه دارد. شبکه های اججتماعی نظیر گوگل پلاس، فیسبوک، توئیتر و لینکدین هرچه شیر، لایک و کامنت بیشتری به شما بدهند بهتر است.
– تعداد بک لینک های با کیفیتی که به هر صفحه داده می شود، با رعایت انکر تکست مناسب، تعیین کننده آتوریتی صفحه خواهد بود.
– تعداد دامنه و زیر دامنه که به صفحه لینک داده اند.
– تعداد وب سایت با کیفیت که به صفحه مربوطه لینک داده اند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 14 آوریل 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.