فاکس بلاگ

گام به گام با سئوی ووکامرس

گام به گام با سئوی ووکامرس

یکی از پرطرفدارترین فروشگاه ساز های موجود بر پایه وردپرس ووکامرس (Woocommerce) می باشد، به عبارت بهتر می توان گفت ووکامرس یک افزونه وردپرس است که کاربران می توانند برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی با استفاده از وردپرس، از آن استفاده نمایند. دلیل محبوبیت و شهرت ووکامرس امکانات فوق العاده آن است که شرایط ایجاد یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای را برای کاربران به صورت رایگان فراهم می نمایند.
مطالب آموزشی متعددی در اینترنت وجود دارد که چگونگی دانلود، نصب و استفاده از ووکامرس را می توان با استفاده از آنها آموخت، ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با سئو ووکامرس صحبت نماییم. سئو ووکامرس یک مساله بسیار با اهمیت در ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از ووکامرس می باشد و دلیل آن اهمیت داشتن ترافیک بالا برای یک وب سایت فروشگاهی می باشد. همان طور که گفته شد ووکامرس یک فروشگاه ساز حرفه ای بر پایه وردپرس است و تنها برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای یک فروشگاه اینترنتی هیچ چیز با اهمیت تر از جذب ترافیک بالا نمی باشد و بهترین روش جذب ترافیک برای یک وب سایت جذب و افزایش ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجوگر می باشد، لذا می توان گفت که سئو ووکامرس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

چگونه یک وب سایت ایجاد شده با ووکامرس را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی نماییم؟
امروزه به دلیل آنکه تعداد فروشگاه ساز های طراحی شده برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد شده اند و همچنین مقالات متعددی درباره هر یک از آنها نوشته شده است، یافتن نکات صحیح و بنیادی برای سئوی یک وب سایت ووکامرس کار مشکلی است. با وجود آنکه مقالات متعددی در این زمینه نوشته شده اند اما اکثر آنها تمامی آنچه را که برای سئوی یک وب سایت ووکامرس نیاز است پوشش نمی دهند. ما در این مقاله قصد داریم نکات بنیاری و اساسی برای سئو کردن یک وب سایت ووکامرس را برای شما بیاوریم تا بتوانید با استفاده از آن وب سایت ووکامرس خود را در رتبه بندی ها به رتبه های بالاتر برسانید و همچنین بیشترین ترافیک ممکن را برای وب سایت ووکامرس خود جذب نمایید. خب بیایید مستقیما به سراغ این نکات برویم.

انتخاب هاست مناسب
انتخاب هاست مناسب برای ووکامرس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. شما باید برای وب سایت ووکامرس خود یک هاست معتبر که به خوبی پیکر بندی شده باشد، انتخاب نمایید. برخی افراد تصور می کنند انتخاب هاست اهمیت چندانی ندارد و همه هاست ها از کیفیت و ارزش یکسانی برخوردار می باشند. ممکن است در بعضی از وب سایت ها که کاربری های متفاوتی و ویژه ای دارند انتخاب هاست چندان اهمیت نداشته باشد اما برای فروشگاه های اینترنتی که با استفاده از ووکامرس ایجاد شده اند انتخاب هاست بسیار مهم و تاثیر گذار است. مقاله تاثیر هاست در سئو را مطالعه کنید و اگر شما هدف های بزرگی برای خود تعیین نموده اید و قصد دارید در زمینه فروش اینترنتی از موفقیت بسیاری برخوردار شوید، باید وب سایتی داشته باشید که تعداد بازدید کنندگان آن بسیار زیاد باشد و تعداد صفحات محصولات آن بیش از چند صد صفحه باشد، برای ایجاد چنین وب سایتی شما حتما باید یک هاست قوی و معتبر تهیه نمایید.

تغییر در ساختار U R L ها
اگر شما دوست ندارید که URL های محصولات شما در ووکامرس به شکل زیر باشند:

https:// yourshop.com/?product=some-product

شما باید تنظیمات مربوط به آن را در داشبورد وردپرس و در بخش Permalinks تغییر دهید و آپشن WordPress Friendly Permalinks را فعال سازی نمایید. اما در این صورت ووکامرس در ساختار URL های محصولات شما “/Product-Category/” و “/Product/” را اضافه خواهد نمود. اما اگر شما هم مثل من URL های تمیز تر را ترجیح می دهید نگران نباشید راه کار دیگری برای حل این مساله وجود دارد. شما می توانید از پلاگین هایی که برای برای ایجاد تغییرات در ساختار URL ها ایجاد شده اند استفاده نمایید. یکی از این پلاگین ها که من به شخصه از آن استفاده می نمایم “Remove Taxonomy Base Slug” می باشد شما با استفاده از این ابزار می توانید از شر”/Product-Category/” در URL محصولات خود خلاص شوید.
مشکل URL ها در ووکامرس یک مشکل ریشه دار است که ما مدت زیادی با آن دست و پنجه نرم کرده ایم اما همچنان راه کار مناسبی که بتواند تمامی مشکلات ما با URL ها را در ووکامرس حل نماید نیافته ایم. البته یک ابزار دیگری که می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد و بسیاری از مشکلات را در زمینه URL ها در ووکامرس برطرف نماید پلاگین “Perfect SEO URL” می باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که ووکامرس هشدار داده است که نصب این پلاگین های می تواند سرعت وب سایت را تا حدودی تضعیف نماید یا به عبارتی وب سایت را کند تر نماید.

موبایل فرندلی بودن فروشگاه اینترنتی ایجاد شده با ووکامرس
مطمئنا همه شما با اهمیت موبایل فرندلی بودن وب سایت ها و بخصوص فروشگاه های اینترنتی آشنایی دارید و می دانید که موبایل فرندلی نبودن آنها تا چه حد می تواند موجب از دست رفتن مشتریان بالقوه آنها که از طریق تلفن های همراه در اینترنت جستجو می نمایند، گردد. خب حال این سوال پیش می آید که آیا وب سایت ووکامرس شما موبایل فرندلی است؟ اگر پاسخ شما خیر است باید به شما بگویم که تمامی رقبای شما که دارای یک وب سایت موبایل فرندلی هستند تا کنون توانسته اند گوی سبقت را از شما بربایند. پس شما باید هر چه سریع تر اقدام کنید و وب سایت خود را به یک وب سایت موبایل فرندلی مبدل نمایید، ابزار های بسیاری برای بررسی موبایل فرندلی بودن یک وب سایت ورد پرس وجود دارند که شما می توانید موبایل فرندلی بودن فروشگاه ووکامرس خود را با استفاده از آنها مورد بررسی قرار دهید. اما مساله موبایل فرندلی بودن چیزی ورای این کارهاست.
معمولا زمانی که صحبت از موبایل فرندلی بودن به میان می آید همه افراد سریعا یاد طراحی ریسپانسیو می افتند. طراحی ریسپانسیو اولیه ترین نیاز شما برای ایجاد یک وب سایت موبایل فرندلی می باشد اما تضمین کننده ایجاد حس خوب و ایجاد رضایت در کاربران موبایلی در هنگام مشاهده وب سایت شما نمی باشد. مواردی وجود دارد که شما باید برای موبایل فرندلی بودن وب سایت خود آنها را در طراحی صفحات خود لحاظ نمایید. برای مثال صفحه Home Page وب سایت جایی که اکثر کاربران در اولین ورود خود به وب سایت شما از آن دیدن می نمایند، صفحه هوم پیج وب سایت شما نباید انباشته از مطالب بسیار طولانی باشد که موجب شود کاربران موبایل برای دیدن تمامی این مطالب مجبور به انجام اسکرول های مکرر باشند در واقع مطالب طولانی ممکن است بر روی دسکتاپ جذاب به نظر برسند اما همان مطالب زمانی که در صفحه موبایل نمایش داده می شوند به دلیل کوچک بودن صفحه منجر به اسکرول های پایان ناپذیر برای کاربر می گردند.
تصاویر بزرگ و منو ها در طراحی ریسپانسیو کوچک شده و در اندازه مناسب برای موبایل تبدیل می گردند اما لیست های طولانی محصولات، محتواهای ویجت شده، بلوک های متنی و بسیاری المان های دیگر ممکن است در صفحات کوچک موبایل بسیار جاگیر و آزار دهنده باشد. از این رو شما باید تمامی صفحات وب سایت خود را به صورت مجزا بر روی موبایل امتحان کنید و مسائل و مشکلات موجود در آنها را برطرف نمایید.

Mobile First Index
از زمانی که گوگل مساله Mobile First Index را مطرح نموده است، توجه به مساله موبایل فرندلی بودن وب سایت ها در کمپین های سئو اولیت بالاتری یافته است. ممکن است این مساله که یک وب سایت را هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل بهینه سازی نمایید برای شما اندکی مشکل به نظر برسد، ما برای حل این مشکل از مرو گر Blisk استفاده می نماییم. این مرورگر که بر مبنای گوگل کروم می باشد و امکان استفاده از بسیاری از افزونه ها را به شما می دهد، برای شما این امکان را فراهم می نماید که به صورت همزمان ورژن دسکتاپ و ورژن موبایلی صفحه وب سایت خود را هنگام تنظیمات مشاهده نمایید و این مساله بهینه سازی ها را برای شما آسان تر می نماید.
صفحات موبایلی پرشتاب (AMP): گوگل استفاده از صفحات AMP را برای سرعت بخشیدن به پروسه بارگذاری صفحات وب در تلفن های همراه مطرح نمود و این مساله تا حدود زیادی با استقبال رو به رو شد. اما مساله افزایش سرعت در AMP موجب شد که استفاده از بسیاری از المان ها در صفحات دچار محدودیت گردند، برای مثال استفاده از تگ ها یHTML، استفاده از استایل شیت های خارجی، محدود شدن استفاده از CSS ها و JS ها و …
اما در رابطه با میزان سازگاری ووکامرس با AMP باید گفت که این دو سازگاری چندانی با هم ندارند زیرا در صفحات AMP شما باید انتظارات خود را از طراحی و زیبایی صفحات پایین بیاورید و مساله شکل ظاهری وب سایت همپنان برای بسیاری از افراد مساله مهمی می باشد. البته Yoast یک پلاگین به نام Glue for Yoast SEO & AMP ایجاد نموده است که می تواند علاوه بر کمک به شما برای ایجاد صفحات AMP بررسی مسائل تکنیکال در صفحات AMP، راه کار هایی برای بهبود شکل ظاهری صفحات نیز در اختیار شما قرار دهد.
استفاده از ابزار Yoast SEO : مهم ترین ابزاری که شما برای بهینه سازی یک وب سایت ووکامرس به آن نیاز خواهید داشت پلاگین Yoast SEO می باشد و می توان گفت زمانی که صحبت از سئوی ووکامرس مطرح می شود، استفاده نکردن از Yoast SEO غیر ممکن به نظر می رسد. علاوه بر این، پلاگین نام برده کاملا رایگان است و استفاده و نصب آن در وردپرس کار ساده ای می باشد. دقت داشته باشید که پلاگین Yoast SEO دارای سه ورژن مختلف بوده که یکی از آنها رایگان می باشد و دو تای دیگر پولی هستند. برای وب سایت های فروشگاهی شما نیازی به ورژن های پولی این پلاگین نخواهید داشت پلاگین Yoast SEO می تواند بسیاری از مشکلات سئوی وب سایت شما را بر طرف نماید که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد:
Noindex، Nofolow برای صفحات خدمات: معمولا بسیاری از صفحات خدمات در وب سایت ها وجود دارد که احتیاجی به ایندکس گذاری آنها وجود ندارد، برای مثال صفحات عضویت، صفحات مراحل خرید، صفحه بازیابی گذر واژه و …، اما در بسیاری از وب سایت توجهی به مساله عدم ایندکس گذاری این صفحات نمی گردد و این صفحات نیز مانند دیگر صفحات وب سایت ایندکس گذاری می شوند، که این امر موجب تاخیر در ایندکس گذاری صفحات مهم تر وب سایت می گردد. با استفاده از Yoast SEO این مساله برای وب سایت ووکامرس شما ایجاد نخواهد شد.
لینک های کانونیکال برای صفحات گروه بندی: صفحات گروه بندی معمولا شامل پارامترهای اضافه ای می باشند که این پارامترها موجب ایجاد URL های اضافه ای می شود که توسط موتورهای جستجوگر دیده می شوند و به عنوان داپلیکیت یا محتوای تکراری در نظر گرفته می شوند. با استفاده از Yoast SEO امکان به وجود آمدن چنین مشکلاتی برای صفحات گروه بندی وجود ندارد.
ایجاد اتوماتیک عناوین متا و توضیحات متا: Yoast SEO به شما این امکان را می دهد که در صورتی که تمایل به ایجاد توضیحات متا و عناوین متا برای محتوا های خود نداشته باشید، این داده ها به صورت اتوماتیک توسط Yoast SEO برای صفحات وب سایت شما ایجاد گردد. توضیحات و عناوین متای ایجاد شده توسط Yoast SEO بسیار حرفه ای می باشد و با استفاده از این امکان دیگر گوگل نمی تواند بخشی از محتوای شما را به صورت دلخواه به عنوان توضیحات متای صفحات شما انتخاب نماید.
ایجاد برد کرامب ها: برد کرامپ ها به موتورهای جستجوگر کمک می کنند تا بتوانند ساختار وب سایت شما را درک نمایند و همچنین به کاربران کمک می کنند تا بتوانند به سادگی در وب سایت شما گردش کنند و محصولات مورد نظر خود را بیابند. Yoast SEO به شما امکان ایجاد برد کرامب های Schema.org را با کمترین زحمت می دهد. تنها کاری که شما باید انجام دهید آن است که فعال سازی و قرار دهید آنها در قالب سایت خود می باشد.
امکاناتی که Yoast SEO برای سئوی یک وب سایت ووکامرس فراهم می نماید بسیار زیاد است و این پلاگین امکانات متنوعی از جمله امکان ایجاد ریدایرکت ها، امکان بررسی لینک ها و شناسایی لینک های خراب، امکان ایجاد نقشه سایت و امکانات بسیار متنوع دیگری را به کاربران ارائه می نماید که نمی توان به تمامی آنها در این مقاله پرداخت. ما تنها به تعداد محدودی از قابلیت های مفید این پلاگین اشاره نمودیم تا شما را با اهیمت استفاده از این پلاگین برای سئوی ووکامرس آشنا نماییم.

ایجاد عناوین جذاب و گیرا برای محصولات
عنوان محصول اولین توضیح و شرحی است که کاربران درباره یک محصول می بینند و باعث ایجاد یک برداشت اولیه سریع و تاثیر گذار در ذهن بیننده می گردد، از این رو می توان گفت که انتخاب عناوین مناسب برای محصولات نقش بسیار مهمی در جذب کاربران و افزایش میزان فروش دارد. تمامی موتورهای جستجوگر از قوانین ثابت و یکسانی برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجوها پیروی می کنند و همه آنها هنگام رتبه بندی تگ عنوان را برای رتبه بندی ها لحاظ می نمایند، دقت داشته باشید که از کلیدواژه های مناسبی در عناوین محصولات استفاده نمایید که ارزش عنوان ایجاد شده به عنوان تگ عنوان در رتبه بندی ها افزایش دهند.

ایجاد توضیحات بهینه برای محصولات
ایجاد توضیحات مناسب برای محصولات یکی از مسائل بسیار مهمی است که در سئوی یک وب سایت فروشگاهی باید به آن توجه شود، در زیر نکاتی برای ایجاد توضیحات مناسب در صفحه محصولات آورده شده است که شما با رعایت آنها می توانید توضیحاتی برای محصولات وب سایت خود ایجاد نمایید که هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجوگر بسیار مناسب باشد.
توضیحات محصولات شما باید به قدر کافی طولانی باشد: همان طور که می دانید گوگل به متن هایی که طولانی تر هستند و توضیحات بیشتری را شامل می شوند علاقه بیشتری دارد و آنها را عمقی تر و جامع تر می پندارد. از این رو شما باید سعی کنید که توضیحاتی که برای محصولات خود می نویسید به قدر کافی طولانی باشد، این بدان معنا نیست که شما باید مطالب طولانی و بی معنی برای پر کردن صفحات محصولات خود بنویسید بلکه بدین معنی است که شما باید هر یک از جنبه ها و نکات مربوط به محصولات خود را به قدر کافی توضیح دهید. این توضیحات علاوه بر آنکه می تواند به رتبه بندی های شما کمک کند می تواند در میزان رضایت کاربران نیز تاثیر گذار باشد و آنها را در پروسه خرید جذب و مجاب نماید.
توضیحات محصولات شما باید شامل کلیدواژه های مناسب باشد: پیش از آنکه شما شروع به نوشتن توضیحات درباره محصولات نمایید باید اندکی وقت صرف کنید و به جستجوی کلیدواژه ها بپردازید. شما باید بررسی کنید که کاربران هدف شما برای جستجو کردن محصولات شما چه کلیدواژه ها و چه عباراتی را در کادر جستجوی موتورهای جستجوگر وارد می نمایند. ممکن است شما محصولی را با نامی که کمپانی سازنده آن بر روی آن نهاده است ذخیره کنید، برای مثال نام محصول در لیست شما داکت اسپیلت XT23L54 هیتاچی باشد اما کاربران آن را با عباراتی مثل قوی ترین اسپیلت کمپانی هیتاچی، اسپیلت هیتاچی دور فلزی، اسپیلت هیتاچی تمام نقره ای و یا جدیدترین اسپیلت هیتاچی در گوگل جستجو نمایند. اگر شما بدون توجه به آنچه کاربران در موتورهای جستجوگر جستجو می نمایند، توضیحات مربوط به یک محصول را ایجاد نمایید و ممکن است این توضیحات نتوانند برای وب سایت شما رویت پذیری در نتایج جستجو ها و همچنین ترافیک ارگانیک زیادی را به همراه بیاوردند. شما باید برای ایجاد توضیحات برای هر محصول ابتدا جستجوی کلیدواژه ها انجام دهید و کلیدواژه هایی که کاربران برای یافتن محصول مورد نظر استفاده می نمایند را بیابید و آنها را در توضیحات خود بگنجانید.
به هیچ وجه توضیحات مربوط به کمپانی سازنده را به عنوان توضیحات محصولات خود استفاده ننمایید: استفاده از توضیحات درج شده در کاتالوگ ها و یا وب سایت کمپانی سازنده برای محصولات به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا این کار می تواند از دو جنبه برای وب سایت شما زیاد بار باشد، اول آنکه می تواند موجب شود که گوگل شما را برای محتوای تکراری یا داپلیکت، جریمه نمایند و این مساله تنها رتبه یک صفحه از وب سایت شما را تهدید نمی کند بلکه ممکن است تمامی زحمات شما برای سئو را به هدر دهد و موجب شود وب سایت شما به اعماق نتابج جستجو ها پرتاب شود، دوم آنکه توضیحات کمپانی سازنده برای یک محصولات کاملا تخصصی و مملو از کلمات تخصصی و نا آشنا برای کاربران می باشد و همچنین کلیدواژه ها را شامل می شود که به هیچ وجه کاربران برای جستجوی یک محصول از آنها استفاده نمی نمایند پس استفاده از توضیحات کمپانی سازنده نمی تواند برای شما ترافیکی را به همراه داشته باشد.

تصاویر محصولات
بخش اول لیستینگ محصولات را توضیحات محصولات تشکیل می دهد و بخش دوم آن را تصاویر محصولات تشکیل می دهند. همانند توضیحات محصولات، تصاویر محصولات نیز باید بخوبی برای افراد و موتورهای جستجوگر بهینه سازی شوند. دو مورد مهم برای بهینه سازی تصاویر در وب سایت وجود دارد، عنوان تصویر و تگ Alt تصویر.
عنوان تصویر: عنوان تصویر چیزی است که به کاربران کمک می کند که لیستینگ محصولات شما و یا وب سایت شما را در SERP ها بیابند. همانند آنچه که برای توضیحات محصولات گفته شد، عنوان تصویر نیز باید با آنچه کاربران جستجو می نمایند سازگاری داشته باشد و نباید برای تصاویر از نام های تجاری آنها که ترکیبی از حروف و اعداد است و برای کاربران و موتورهای جستجوگر هیچ معنایی ندارد، استفاده شود. استفاده از اسامی تجاری موجب می شود که نه کاربران و نه موتورهای جستجوگر متوجه نشوند که این محصول دقیقا چیست. شما برای نام گذاری تصاویر نیز باید از جستجوی کلیدواژه ها استفاده نمایید و در نام گذاری تصاویر از کلیدواژه هایی استفاده نمایید که کاربران برای یافتن آن محصولات در اینترنت استفاده می نمایند.
تگ Alt تصاویر: برای ایجاد تگ Alt تصاویر نیز شما باید تمامی آنچه که برای ایجاد عنوان تصاویر گفته شد در نظر داشته باشید، در واقع تگ Alt باید کاملا شبیه به عنوان تصویر باشد تنها باید توضیحات بیشتری در آن گنجانده شده باشد. تگ Alt زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مشکلی برای تصاویر ایجاد شود و تصاویر مخدوش شده باشند و در چنین شرایطی تگ Alt تصاویر به موتور های جستجوگر کمک می کند که دقیقا متوجه شوند تصویر از بین رفته چه چیزی بوده است.

ناوبری سایت (امکان گردش در سایت)
امکان گردش در سایت و یا ناوبری سایت در وب سایت های فروشگاهی معمولا نادیده گرفته می شود، اما این مساله تاثیر بسزایی بر سئوی وب سایت و همچنین میزان رضایت کاربران از وب سایت دارد. راه کارهای بسیار مناسبی برای ایجاد یک ناوبری فوق العاده در یک وب سایت وجود دارد اما مساله ناوبری برای وب سایت های فروشگاهی اندکی نسبت به دیگر وب سایت ها متفاوت است زیرا در این وب سایت ها باید امکانات ناوبری منحصر به فرد تری وجود داشته باشد. برای مثال اگر کاربران بخواهند به صفحه خرید و یا کارت خرید خود دسترسی یابند باید این امکان از هر صفحه ای از فروشگاه برای آنها فراهم باشد. از این رو بهترین شیوه برای ایجاد ناوبری در یک وب سایت فروشگاهی استفاده از برد کرامب ها است. برد کرامب ها لینک های کوچکی هستند که به وضوح معماری و ساختار وب سایت شما را برای موتورهای جستجوگر و برای کاربران واضح سازی می نمایند که این مساله موجب می شود که استفاده از آنها هم بتواند بر رتبه بندی و هم بر میزان رضایت کاربران تاثر گذار باشد.

اسکما و ریچ اسنیپت
استفاده از اسکما مارک آپ به منظور ایجاد ریچ اسنیپت ها برای لیستینگ محصولات می تواند راه کار بسیار خوبی برای بهبود سئوی یک وب سایت باشد و در واقع می تواند سطح سئوی فروشگاه شما را یک سطح ارتقاع دهد. این مارک آپ HTML به صورت عمومی و پایه ای فراهم آورنده اطلاعاتی است که به موتور های جستجوگر کمک می کند که درک عمیق تری از وب سایت شما بدست آورند و بتوانند وب سایت شما را بهتر ایندکس گذاری نمایند. برای مثال آیا شما تا به حال به ستاره هایی که در کنار لیستینگ محصولات در صفحه نتایج جستجوهای گوگل قرار داده می شوند توجه کرده اید؟ این ستاره از طریق استفاده صحیح از اسکما مارک آپ ایجاد می گردند و منجر به افزایش نرخ کلیک صفحاتی که شامل آنها هستند می شوند.

بررسی وضعیت لینک ها در سایت
یکی از بدترین تجربیاتی که یک بازدیدکننده از بازدید یک وب سایت می تواند داشته باشد آن است که هنگام جستجو در وب سایت بر روی لینک هایی کلیک نماید که منجر به نمایش ارور ۴۰۴ Page-not-found گردد. این مساله علاوه بر آنکه برای کاربران خوشایند نبوده و موجب عدم رضایت آنها از وب سایت می شود، برای موتور های جستجوگر نیز چندان خوشایند نمی باشد و در رتبه بندی یک وب سایت تاثیر منفی دارد. از این رو شما باید مرتبا لینک های وب سایت خود را چک کنید و بررسی کنید که هیچ لینک مخدوش شده ای در وب سایت شما وجود نداشته باشد که موجب بروز چنین مشکلاتی برای سئوی وب سایت شما گردد.
چگونه باید بررسی کنیم که آیا در وب سایت ما لینک های خراب و مخدوش شده وجود دارد یا خیر؟ در صورت وجود چنین لینک هایی چکار کنیم؟
برای بررسی اینکه آیا در وب سایت شما لینک های خراب وجود دارد یا خیر راه کارهای بسیاری وجود دارد که یکی از ساده ترین راه کار ها استفاده از پلاگین هایی است که برای بررسی سلامت لینک ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال پلاگین Broken Link Checker یکی از پلاگین هایی است که می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.
کنسول جستجوی گوگل ابزاری است که می تواند برای بررسی خرابی لینک ها مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید با استفاده از کنسول جستجوی گوگل آمار خرابی لینک های داخلی را داشته باشید و با استفاده از یک پلاگین ریدایرکت، کاربران را به صفحات محصولات مشابه ارجاع دهید.
شما می توانید همچنین یک صفحه مناسب برای و شخصی برای ارور ۴۰۴ در وب سایت خود ایجاد نمایید که میزان ناخوشایندی مساله عدم دسترسی صفحه مربوطه برای کاربران را اندکی تلطیف نماید، شما می توانید کاری کنید که صفحه ۴۰۴ وب سایت شما خسته کننده و آزار دهنده نباشد. شما می توانید در این صفحه آپشن هایی هم چون آپشن جستجو، امکانات ناوبری دیگر و همچنین مسیر های اضافه دیگری برای رساندن کاربران به صفحات مورد نظرشان و با صفحات مشابه آنها ایجاد نمایید.

لینک سازی اصولی و عدم استفاده از میان بر ها
در گذشته نه چندان دور مساله لینک سازی تاثیر بسیار چشم گیری بر رتبه بندی ها در نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر داشت از این رو همه وب سایت ها از هر ترفندی برای لینک سازی استفاده می نمودند در واقع از میان بر هایی برای لینک سازی استفاده می شد که امروزه به آنها روش های کلاه سیاه گفته می شود. در حال حاضر هم مساله لینک سازی بر اعتبار یک دامنه و رتبه بندی آن در موتورهای تاثیر گذار است اما دیگر لینک سازی با استفاده از روش های سئوی کلاه سیاه مثل خریدن یا تعویض لینک ها نه تنها نمی تواند تاثیر مثبتی بر سئوی وب سایت داشته باشد بلکه می تواند تاثیرات منفی هم داشته باشد.
در حال حاضر گوگل وب سایت های متخلف در زمینه لینک سازی را به شدت جریمه می کند و به همه توصیه می کند که با استفاده از روش های کلاه سفید مثل ایجاد مقالات جامع و ایجاد پست مهمان سعی در لینک سازی داشته باشند. شما باید مساله بررسی بک لینک ها یا لینک های دریافتی وب سایت را در بررسی های هفتگی وب سایت خود بگنجانید، برای این کار شما می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده نمایید. شما باید در بررسی های لینک های دریافتی خود در کنسول جستجوی گوگل لینک هایی که غیر مرتبط با موضوع وب سایت شما هستند و یا کم کیفیت بوده و از وب سایت های اسپمی به وب سایت شما ارجاع داده شده اند، حذف نمایید زیرا این لینک ها می توانند در رتبه بندی های وب سایت شما تاثیر منفی داشته باشند. ممکن است رقبای شما بخواهند از طریق ارجاع دادن لینک های برگشتی به وب سایت شما از وب سایت های اسپمی برای وب سایت شما مشکلاتی ایجاد نمایند از این رو شما باید هوشیارانه در این زمینه عمل نمایید.

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
بسیاری از افراد شدیدا و اکیدا تکرار می کنند که باید دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را در تمامی صفحات خودتان قرار دهید اما ما چندان هم بر این مساله تاکید نداریم. چه کسی ممکن است محصولات شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد؟ آیا واقعا ممکن است کسی این کار را انجام دهد؟ پاسخ خیر است. استفاده از این دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی علاوه بر آنکه سودی نمی تواند برای شما داشته باشد اسکریپت هایی که برای ایجاد آنها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند موجب گردد که سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما کم تر شود، پس ما به شما توصیه می کنیم به جای آنکه در پایین صفحات محصولات خود از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید و امید داشته باشید که روزی کاربران شما آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، بهتر است به دنبال ایده های منطقی تری برای بهبود وضعیت فروشگاه اینترنتی خود باشید.

در این مقاله بسیاری از کارهایی که شما باید برای سئو ووکامرس انجام دهید ذکر شد، تمام این کارها تنها بدین منظور نیست که شما بتوانید با استفاده از آنها موتورهای جستجوگر را از وب سایت خود راضی نگه دارید بلکه این نکات به راضی نگه داشتن کاربران نیز کمک می کند. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که امروزه تمامی وب سایت هایی که در رتبه های بالا در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر قرار می گیرند وب سایت هایی هستند که می توانند هم کاربران و هم موتورهای جستجو گر را راضی نگه دارند در واقع این دو مقوله چندان هم از هم دور نمی باشند یعنی قوانینی که برای جلب رضایت موتورهای جستجوگر وجود دارد همان قوانینی است که می تواند موجب رضایت کاربران گردد. می توان گفت که انجام یکی از این دو مورد بدون انجام دیگری غیر ممکن می باشد و این دو مساله کاملا به هم پیوسته می باشند. پس اگر شما در هدف گذاری های خود هر دوی این مسائل را در نظر بگیرید حتما موفق خواهید شد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 14 اکتبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.