فاکس بلاگ

پسوند دامنه بر روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟

پسوند دامنه بر روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟

در این مقاله به بررسی پسوند دامنه بر سئوی سایت و بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت.

بسیاری افراد هنگامی که میخواهند اقدام به بهینه سازی سایت خود کنند تصور می کنند نوع دامنه تاثیری بر روی سئو در وب سایت آنها خواهد داشت.  در ادامه به بررسی صحت این موضوع خواهیم پرداخت و نکاتی را به شما گوشزد خواهیم نمود.

در ابتدا ما چند نمونه پسوند دامنه را برای شما تشریح کرده ایم که به نحو زیر است.

.com : به جرات می توان کفت این پسوند پرکاربردترین نوع آن در دنیاست. .com که از ابتدای کلمه company برداشت شده است بازگوکننده این است که این وب سایت متعلق به یک کمپانی است. همچنین می توان گفت این یک کمپانی بین المللی است. زیرا این پسوند بصورت بین المللی استفاده می گردد. تا همین مقدار به توضیحات دامنه مذکور اکتفا می کنیم.

.ir : این دامنه همانطور که برای شما نیز واضح است از ابتدای کلمه iran برداشت شده است و یک دامنه ملی به شمار می رود. به سبب اینکه این دامنه متعلق به کشور ایران می باشد و همچنین دارا بودن انعطاف بیشتر در انتخاب نام دامنه (به سبب استفاده کمتر نسبت به دامنه دات کام) و نیز قیمت کمتر و با ثبات (به دلیل اینکه دامنه بصورت ریالی عرضه می گردد نه ارزی) از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در انتها به توضیحات بیشتر در رابطه با این دامنه پرداخته و در اینجا از توضیحات بیشتر می پرهیزیم.

.co: این دامنه نیز بیانگر نام شرکت است اما محبوبیت .com را ندارد. البته قیمت بالای آن نیز مزید بر علت شده تا کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

.net : همانطور که پیداست این دامنه از ابتدای واژه network گرفته شده است و مربوط به سایتهایی است که در عرصه شبکه فعالیت دارند. البته این دامنه به سبب زیبایی لفظی که دارد در بسیاری امور دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این دامنه نیز بین المللی بوده و دارای انعطاف پذیری کمتری نسبت به دامنه های ملی می باشد. در رابطه با تاثیر این نوع دامنه و همچنین دامنه های ذکر شده قبلی بر مقوله سئو در پایان بحث خواهیم نمود.

https://www.foxblog.ir

.org : این دامنه نیز از کلمه ارگان گرفته شده است و برای ارگانهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

.biz : این دامنه نیز از کلمه بیزنس گرفته شده و متعلق به مشاغل و بیزنس های موجود می باشد.

.info : این دامنه نیز از کلمه information گرفته شده و متعلق به سایتهایی است که در بردارنده اطلاعات می باشند.

.tk  و .cf و .ga  : دامنه های مذکور هر سه جزو دامنه های رایگان به شمار می روند. این دامنه ها بصورت یکساله رایگان تمدید می شوند و اگر بیشتر از یک سال بخواهید تمدید کنید باید مبلغ آن را بصورت ارزی پردازید. استفاده از این نوع دامنه برای سایتهای مهم به هیچ وجه توصیه نمی گردد. در ادامه بحث تاثیر این دامنه بر سئو را خدمتتان خواهیم گفت.

امروزه بسیاری از پسوندهای دامنه دیگر وجود دارند که اگر بخواهیم همه آنها را بازگو کنیم ساعتها وقت خواهند گرفت و البته دردی را دوا نخواهد نمود. پس بدون اضافه گویی به سراغ مبحث اصلی یعنی تاثیر پسوند دامنه بر سئو سایت خواهیم رفت.

ابتدا در مورد دامنه های رایگان این موضوع را بصورت مختصر و مفید خدمتتان عرض کنم ؛ استفاده از این دامنه ها به هیچ وجه توصیه نمی گردد. اگر وب سایتی جهت تست کردن دارید و میخواهید با نام دامنه آن را مشاهده نمایید می توانید از این پسوندها استفاده نمایید. اما توجه نمایید که اگر می خواهید از این دامنه ها استفاده کنید جهت اینکه در فرآیند سئو سایت و بهینه سازی سایت با دامنه اصلی خود به نتیجه مطلوب برسید هرگز سایت خود را با این پسوند در موتورهای جستجو ایندکس نکنید. می توانید از فایل robots.txt برای این مورد استفاده نمایید که توصیحات آن را در مقالات بعدی خدمتتان عرض خواهیم نمود. استفاده از دامنه رایگان به هیچ وجه سئو خوبی برایتان به ارمغان نخواهد آورد. دلیل آن هم واضح است. همانطور که شما حاضر نبوده اید برای سایت خود هزینه کنید و به آن بها بدهید, گوگل و هر موتور جستجوی دیگری نیز حاضر نیست به آن بها دهد. پس بحث دامنه رایگان را در اینجا تمام می کنیم و به سراغ دامنه های غیر رایگان و رابطه آن بر سئو می رویم.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 11 ژانویه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.