فاکس بلاگ

قوانین نانوشته گوگل

 قوانین نانوشته گوگل

قوانین نانوشته گوگل واقعا وجود دارد؟شاید بگویید این قوانین نانوشته از کجا آمده است؟ اگر نانوشته است پس چرا اینجا نوشته شده است؟ از چه منبعی این قوانین استخراج شده است؟

سیاست ما آموزش سئو مبتنی بر عقل و منطق است.همانطور که من بارها گفته ام، در سئو هیچ چیز مطلق نیست.لذا ما هیچ وقت مطلق ها را به خوانندگان و کاربرانمان دیکته نمی کنیم! و نسبی ها را هم مطلق معرفی نمی کنیم!

قوانینی که در این مقاله نوشته شده است، از طریق تجربه، آزمایش و هزینه بدست امده است و مدام در حال تغییر است.اصراری به باور این قوانین نیست اگر تصور می کنید، ما با نوشتن این قوانین و به رایگان انتشار کردن آنها که در طول سالها تجربه و هزینه و ریسک بدست آمده است قصد داریم وقت خود را تلف کنیم!

  • فاکتور های منفی برای سایت های مورد اعتماد گوگل می توانند خنثی شوند یا اثر مثبت داشته باشند.(تراست رنک چیست؟)

 بله! سایتی که مورد اعتماد گوگل باشد، اگر از قوانین گوگل تخطی کند، ممکن است فاکتورهای منفی برای اون اثر عکس بگذارد و مفید باشد و یا بی اثر و خنثی باشد(منفی نباشد).

فرض کنید یک سایت قدیمی و معروف و مورد اعتماد، شروع به خرید بک لینک می کند.این سایت ممکن است(می گویم ممکن است و نمی گویم حتما.چون همیشه تاکید داریم که در سئو هیچ چیز مطلق نیست) ، رشد یابد و خرید بک لینک که از نظر گوگل کاری خلاف قوانین اوست و موجب افت می شود، اثر مثبت داشته باشد! (برای استدلال این مورد مقاله چرا محاسبات ما در سئو غلط در می آید را بخوانید).شما نیز با کمال تعجب می بینید که خرید بک لینک چقدر خوب است و شما نیز برای این کار ترغیب می شوید.

سپس شروع می کنید به تقلید از آن سایت و می بینید نتیجه عکس داد و یا اصلا اثری نداشت! آن وقت است که در گروه کسانی که می گویند بک لینک  خریدن نتیجه عکس  می دهد قرار می گیرید و مدام در پشت زمینه ذهنتان این است، که پس چرا، این کار روی آن سایت جواب داد؟ و همچنان خود را به فراموشی می زنید.حتما مطلب تناقض های سئو را بخوانید.

علت این نگاه به سئو این است که شما، مانند آن مثل معروفی که چند نفر در تاریکی بخشی از فیل را می بیند و هر کدام یک چیزی می گویند، فقط قسمتی از سئو را دیدید، و تصور کردید کل سئو همان است! حالا رقابت، اشباع بودن موضوعات، تغییرات گوگل را هم در نظر بگیرید! متوجه خواهید شد بازی خیلی پیچیده تر و وسیع تر از آنی بوده است که شما در ذهن خود تصور می کردید و آنها را در چند بک لینک و عنوان، لینک داخلی، تگ ها و محتوا خلاصه می کردید.

  • سایت قدیمی، را نباید خیلی راحت پایین آورد و خیلی راحت تر از بقیه هم باید بالا آورد!

گوگل برای پیشکسوت ها ارزش زیادی قائل است.به همین دلیل است که گاها سایت های قدیمی (در حوزه خودشان) می بینید، که نه محتوا و on page seo قوی دارند نه لینک های قوی.اما بالا هستند و زورشان هم زیاد است!

نا گفته نماند، مطلق نیست و سایت قدیمی هم می تواند به عقب رانده شود.اما خیلی سخت تر!اگر یک سایت تازه تاسیس، با ۲۰ کار منفی حذف شود، یک سایت پیشکسوت ممکن است با ۱۲۰ فاکتور منفی به سرنوشت سایت جدید حذف شده دچار شود و ۵۰ فاکتور مثبتی که در سایت تازه تاسیس، ۵۰ رتبه آن را افزایش می دهد، برای یک سایت پیشکسوت ۵ فاکتور مثبت ممکن است منجر به رشد ۵۰ رتبه ای او شود.

  • من به خاطر وب مسترانم معروف شده ام!

گوگل از اینکه وب مستران و در کل انسان های زیادی برای دستیابی به صدر نتایجش، دست و پا بزنند و تلاش کنند، خوشحال می شود.چرا که موجب قدرت گرفتن او بیش از پیش می شود.پس تا حدودی هم سعی می کند وب مستران و صاحبان وب سایت ها را مجذوب خود نگه دارد.گوگل به خوبی می داند که اگر وب مستران از او نا امید شوند، قدرتش رو به زوال خواهد رفت و بینگ و یاهو خیلی زود می توانند، پیروز رقابت شوند.گوگل به خوبی می داند دلیل موفقیتش این بوده است که وب مستران و صاحبان وب سایت ها به او علاقه مند شده اند.گوگل هم دوست ندارد به آن شدت وب مستران و سئوکاران را از خود براند.گوگل سعی می کند جستجو کننده و وب مستر را همزمان حفظ کند.ولی خب بازی همیشه ساده نمی ماند.پا به پای گوگل باید وارد بازی های سخت شد!(آیا از این زاویه به موضوع نگاه کرده بودید؟)

  • ما در حال هوشمند تر شدنیم در عین حال می دانیم اسپمر ها هم هوشمند تر می شوند

هیچ وقت در طول تاریخ بشر، هیچ چیز به کمال نرسیده است! در دنیای امنیت، همانطور که امنیت اطلاعات ، رشد می کند و قوی می شود، هکر های جدید و  راه های نفوذ هم پدیدار می شوند.شرکت مایکروسافت، یکی از قطب های غیر سورس باز دنیای کامپیوتر و اینترنت و نرم افزار و سیستم عامل، همواره می گوید با من بروز باشید تا ایمن بمانید.مدام برای شما آپدیت های امنیتی لیست می کند( خیلی از ما ایرانیها روی لپ تاپ، ویندوز اورجینال داریم و شما این را به خوبی می دانید) . گوگل می گوید آخرین نسخه کروم را دانلود کن و همواره بروز بمان! فایر فاکس هم همینطور.درب های ضد سرقت و سیستم های ایمنی جدید و پیشرفته، برای سارقان مدرن و باهوش، همیشه ضد سرقت و مدرن نمی ماند!طبیعت خلقت بشر و در نتیجه ساخته های بشر، توسعه و تکامل و وجود ضعف است.مثال ها زیاد است.

تمام این موارد برای گوگل هم صدق می کند.آیا فکر می کنید گوگل هوشمند می شود و بقیه هوشمند نمی شوند؟آیا روش های جدید برای دور زدن گوگل پدیدار نمی شود؟ کدام شرکت بزرگ جهانی ادعا کرده است که من از بقیه جلو ترم و جلوتر خواهم ماند که شما با اطمینان، گوگل را پرستش می کنید؟(مقاله پرستش گوگل را بخوانید)

  • بسیاری از گزارش های اسپم، توسط رقبا انجام می شود.

بسیار واضح است.گوگل هم مانند من و شما می داند که کسی که گزارش می دهد که سایت x این کار اسپم یا مخالف قوانین گوگل را کرده است، ممکن است رقیب آن سایت باشد.گوگل هم در مقام قضاوت ننشسته است.لذا به صرف گزارش کردن، سایت متخلف، جریمه نمی شود و شاید رشد هم یابد!

  • بسیاری از کارهای کلاه سیاه و سئو منفی توسط رقبا انجام می شود.

گوگل می داند که رقبا، برای پایین بردن رقیبشان شروع به سئوی منفی برای رقیبشان می کنند.برای مثال در یک هفته ۵۰۰۰ لینک در کامنت بلاگ ها با یک عبارت خاص قرار می دهند! اما بسیاری از اوقات این کارها اثر خوب هم دارد و یا بی اثر است! به هیچ وجه منظور این نیست که این کارها موجب افت یا رشد رقیب می شود.صرفا زاویه ای است که شما باید از آن به موضوع نگاه کنید.

  • ما (گوگل) همیشه سعی می کنیم، خیلی الگوریتم خود را باز نکنیم و همیشه همه چیز را در حالت ابهام باقی می گذاریم.

ما سعی می کنیم، به گونه ای عمل کنیم که وب مستران و سئوکاران ، نتوانند ، الگوریتم ما و حساسیت ما را تشخیص دهند تا اسپمر ها اطلاعات کمتری برای به دست آوردن راه حل، برای دور زدن ما داشته باشند.

  • هدف اصلی ما(گوگل) افزایش درآمد و تجارتمان است

گوگل همیشه سعی می کند در راهبرد تجارت خود، همه جوانب را در نظر بگیرد.مثل جذب وب مستران و خیلی موارد دیگر.اما گوگل هم مثل هر تجارت اینترنتی دیگری، یک شرکت است که سود و یا جلوگیری از کاهش سود یا توقف سود، برای او بسیار مهم است.لذا هر زمان که صلاح ببیند، برای رسیدن به سود بیشتر یا پیشگیری از کاهش سود، هر کاری که لازم باشد انجام می دهد و دلش به حال تجارت شما نمی سوزد و به حرف هایی که درباره اش زده خواهد شد، بی تفاوت می شود.لذا پرستش گوگل، کار درستی نیست!

———————————-

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 09 اکتبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.