فاکس بلاگ

سئو یا بهینه سازی سایت چیست ؟

سئو یا بهینه سازی سایت چیست ؟

در این آموزش به عنوان اولین درس قصد داریم تا شما را با این دانش و مهارت آشنا کنیم . روال کار به این صورت است که از این پس در قسمت مقالات آموزشی سئو می توانید دنیایی از اطلاعات را در قالب دروس منظم مطالعه کنید و یاد بگیرید حتی اگر که در این حیطه ی کاری فعالیت ندارید و یا اشنایی زیادی با مفاهیم IT و تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی هم نداشته باشید، هیچ جای نگرانی نیس زیرا ما تمامی قسمت های آموزش را از پایه و برای افراد در سطح مقدماتی شرح می دهیم .توصیه ی ما به شما این است که در یادگیری مصمم و صبور باشید و حداقل هر چند روز یکبار به ما سر بزنید . از نکات موجود در مقالات آموزش سئو که برای شما  در سایت قرار می دهیم، Note برداری کرده و در فواصل زمانی منظم مرور نمایید تا  در ذهن شما ثبت گردد . در واقع بسیاری از مطالب ما جنبه ی تئوری دارند ولی بهینه سازی سایت یعنی به کار گیری تکنیک ها و زمانی می توانید این تکنیک ها را به خوبی به انجام برسانید که ابتدا با مباحث تئوری اشنایی داشته باشید . هر یک از کارشناسان و متخصصان سئو که امروزه به آنالیز و بررسی سایتها می پردازند ، در ابتدا یک  مطالعه کننده ی با دقت بوده اند و بعد از ان توانسته اند به مرحله ی تحلیلگری برسند . دوستان خوبم یعنی اول باید آگاهی خود را افزایش بدهید و بعد بتوانید تحلیل کنید و در آخر تکنیک های لازم را پیاده سازی کنید.

پس اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر و بیشتر هستید به باشگاه سئو خوش آمدید.

همگی شما سایت google.com را می شناسید و حتما بارها و بارها برای جستجوی مقالات، عکس ها و اطلاعات خاصی از آن استفاده کرده اید . در واقع شما از یک موتور جستجو که برای شما ارزش زیادی قایل است کمک گرفته اید . تعجب نکنید . بله ، گوگل به کاربران خود بسیار اهمیت می دهد و از طریق الگوریتم های پنهان خود سعی می کند تا بهترین و متناسب ترین نتایج را به شما نشان دهد . شما از طریق این موتور جستجو بارها به منابع اطلاعاتی مختلفی در اینترنت دسترسی پیدا کرده اید . سئو یکی از موارد مورد توجه گوگل  است. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که google بر چه اساسی سایت های مختلف را به شما نشان می دهد ؟

باید بگوییم که همه چیز از نظر کاربران بسیار ساده به نظر می رسد، تایپ، کلیک و سرچ …. اما عوامل زیادی هستند که باعث می شوند تا این موتور جستجوی سخت گیر و وسواسی بهترین و مناسب ترین نتیجه را بر اساس انچه جستجو کرده اید به شما نشان دهد . سئو مجموعه ای است از استاندارد ها و الگوهایی که گوگل خیلی به آنها اهمیت می دهد، هر سایتی که این قوانین را رعایت کند نه تنها توجه google را جلب می کد بلکه موجب می شود که به کاربر احساس بهتری در استفاده از موتور جستجو  داده شود  و هم چنین باعث رونق فعالیت خودش در دنیای مجازی می گردد.

چگونه سئو بر موفقیت یک سایت تاثیر می گذارد ؟

دوستان، جواب این سوال خیلی ساده است . وقتی که یک صفحه وب از استانداردهایی که برای گوگل اهمیت دارد پیروی کند و خود را با آن مطابقت دهد، میزان بازدید کنندگان روزانه ی آن افزایش می یابند زیرا  این دستورالعمل ها بیش از هر چیز دیگر بر مبنای کاربر و هدایت آن به سمت محتوای درست، مفید و قابل اطمینان است. پس موتور های جستجوگر واسطه ای هستند بین صفحات وب و کاربران اینترنتی .

سئو باعث می شود که صفحات وب در رتبه های برتر  لیست نتایج جستجو قرار گیرد و توسط کاربران بیشتری دیده شود و فقط کافی است افراد بر روی لینک آن کلیک کنند  و وارد سایت شوند . از آن لحظه یک بازدید کننده حساب می شوند . برای هدایت کاربران به بازدید از یک وب لازم است که آن صفحه وب مجهز به اصول و قواعد خاصی باشد و از لحاظ سئو استاندارد سازی شده باشد، در این صورت می تواند امتیاز بالاتری را در نتایج یک موتور جستجو از جمله گوگل داشته باشد .

نتیجه گیری :

تعریف اول : SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یک فعالیت دراز مدت و دائمی است و در واقع شامل تکنیک های حرفه ای است که به کمک آنها می توان رتبه و جایگاه سایت را در نتایج موتورهای جستجو افزایش و ارتقا داد .

تعریف دوم : سئو یک روش بازاریابی اینترنتی رایگان و ماندگار و هدفمند است که بر پایه نیاز کاربران اعمال می گردد و یک سایت را به افرادی معرفی می کند که قصد خرید کالا و یا استفاده از خدمات  خاصی را دارند. بنابراین بازدهی و سود دهی سئو بیش از تمام روش های تبلیغاتی دیگر است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 24 نوامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.